هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اولویت با بلوک هایی هست که افراد در آن ساکن هستند

اولویت با بلوک هایی هست که افراد در آن ساکن هستند


علیرضا زرنگار مدیر عامل شرکت اتحاد گستر و مجری راه اندازی آسانسور های مسکن مهر کویر بافق عنوان نمود:

 به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ طی مراجعات و تماس های مکرر اهالی مسکن مهر کویر بافق به دفتر هفته نامه افق کویر خبرنگار این هفته‌نامه را بر آن داشت تا برای پیگیری بیشتر موضوع گفتگویی با برخی از ساکنین این منطقه انجام دهد.

یکی از ساکنین بلوک 5 گفت: هیچکدام از مشکلاتی که از زمان تحویل آپارتمانها به ساکنین وجود داشته حل و فصل نگردیده است، آسانسور راه اندازی نشده و ساکنین برای حمل مایحتاج روزانه خود دچار مشکل هستند. کاش یکی هم پیدا می شد تا برای یک دفعه هم که شده مانند ما کپسول گاز و بیست لیتری نفت را از پله ها بالا می برد آن وقت شاید تاحدودی به درددل ساکنین می رسید. فاضلاب خراب است. پشت بلوک 1و 2 از بوی تعفن فاضلاب نمی توان یک لحظه پنجره خانه را باز گذاشت. مردم آن قدر دویدند و پیگیر بودند که خسته شدند.

وی افزود: همه از پا درد یا دردگردن و .... می خواهند خانه خود را اجاره بدهند و بروند. یکی از همسایه ها همسرش باردار است، پزشک سفارش کرده رفت و آمد در پله به هیچ عنوان انجام نشود. مدت 40 روز هست که نتوانسته از منزل خود بیرون بیاید؛ اگر هیئت مدیره پیگیری داشت تاکنون مشکلات مسکن مهر حل شده بود.

وی تصریح نمود: مسئولین فعلاً این طور که معلوم است مقصر را ساکنین مسکن مهر می دانند، وام 5 میلیون تومان هم توسط عده زیادی پرداخت گردیده است که یک میلیون و پانصد هزار تومان آن مربوط به آسانسور بوده که هنوز تصمیمی برای راه اندازی آن گرفته نشده است. از ساکنین چک و سفته نه میلیون تومانی گرفته اند تا خانه ها را به ما تحویل دادند. حدود 12 میلیون تومان به خاطر یک سال، تأخیر در ساخت سود مشارکت با بانک مسکن را همین اعضا باید بپردازند. هیئت مدیره بی تجربه بود، 25 میلیون تومان وام مسکن دریافت کرده که اکنون 47 میلیون تومان وام باید از طریق اقساط بازگردانده شود. مسئولین زیادی برای کمک به این مردم دعوت شدند. چه کسی می‌تواند به حرف دل ما گوش دهد؟ مسئولین یک لحظه خودشان را جای ما بگذارند؟

امید سبزعلی پور یکی از ساکنین بلوک 2 در خصوص مشکلات موجود گفت: پیمانکار آسانسورها در جلسه ای با حضور معاون فرمانداری قول داد در اسرع وقت این مشکل را حل کند به شرط آن که مدیران بلوک برای انعقاد قرار داد اقدام نمایند. وی گفت برای راه اندازی آسانسورها هر بلوک لازم است 20 میلیون تومان پرداخت کند، ولی جلوی پای ما سنگ می اندازند، همه بلوک ها حاضرند پولهایشان را بدهند به شرکت پیمانکار، که مشکل حل شود، اما شرطشان این است که چک 5 میلیون تومانی و سفته که تحویل هیئت مدیره می باشد برگردانده شود.

وی افزود: از دیگر مشکلات مسکن مهر، مشکل فاضلاب، آسفالت و محوطه سازی است. از مسئولین می خواهیم تا اگر قرار است اقدامی و کمکی ارائه دهند از طریق همان ارگان باشد. 300 میلیون تومان فرمانداری کمک کرد، ولی مبلغی که به حساب شرکت واریز شد صرف بدهی ها شد و مشکلات باقی ماند. لازم است بگویم پیگیری های مردم باعث شد تا هزینه ای برای کمک به این مشکلات در نظر گرفته شود.

سبزعلی پور ادامه داد: طبق صحبتهایی که صورت گرفته فعلاً مشخص نیست، که مسکن مهر جزء محوطه شهر است یا نه؟ اصلاً نمی خواهیم دیوار چینی شود تمایل داریم. جزء شهر باشد که لااقل چندتا مسئول به کمک ما بیایند.

در این بین زنی 36 ساله که خودش عهده دار کارهای خانه است با آه و ناله گفت: دیگر جانمان به لب رسیده هر لحظه امکان دارد حادثه ای برای کودکانم رخ دهد. طبقه همکف به علت نبود درب آسانسور نگرانی برای ساکنین ایجاد نموده مدام باید مواظب فرزندان خود باشیم. همسرم دیسک کمر دارد نبود گاز باعث شده برای تهیه گاز با مشکل روبرو شویم. به اجبار خودم کپسول گاز را تا طبقه سوم حمل می نمایم. محوطه خاکی و کثیف نیز باعث شده تا فرزندانمان در خانه حبس باشند. هر کجا که آدرس منزلمان را می خواهند خجالت می کشم بگویم ساکن مسکن مهر هستم، چون مردم شروع به بدگویی و طعنه زدن می کنند. آه کشیدن برخی برای ساکنین اینجا باعث رنجش خاطرم می شود. به همسرم می گویم بیا برویم جایی دیگر خانه اجاره کنیم. تنها فردی که در این جا زندگی می کند درک می کند ما چه می گوییم. برخی از افراد این منازل را برای سرمایه گذاری خریده اند در صورتی که صلاحیت عضویت در شرکت مسکن مهر را نداشتند در منازل دیگر خود راحت به سر می برند از غم و رنج ما چه خبر دارند؟ اگر روزی همین افراد برای این آپارتمان ها نام نویسی نکرده بودند بالطبع برای افراد واجد شرایط خدمات بهتری ارائه می گردید. نام نویسی زیاد باعث شد که آپارتمان با 4 طبقه ساخته شود. از مسئولین مربوطه خواهشمندم برای پیگیری مشکلات اقدامات قاطع تری داشته باشند. ما هم از همین مردم هستیم. گناه ما بی پولی و نداشتن سرمایه بود و گرنه هرگز کسی خود را این چنین در مشقت نمی اندازد.

وی ادامه داد: درب های چوبی به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردار نیست. شب ها حتی از همان درب های دو جداره که ادعای کیفیت خوب آن را دارند باد به داخل منزل می آید. کلید پریز بعضی بلو کها از همان طرح های خیلی قدیم هست. در پارکینگ که وارد می شوید لوله های آب و فاضلاب نمایان است. ما از ناچاری در این خانه ها زندگی می کنیم، اما انسان باید کاری را انجام دهد که رضای خدا در آن باشد این دنیا به هیچ کس وفا نخواهد کرد. از هفته نامه افق کویر که مجدانه این موضوع را پیگیری کرد ممنونم زحمات زیادی در طی این چند سال کشید تا صدای ما به گوش مسئولین و مردم برسد.

خبرنگار هفته نامه افق کویر برای بررسی مشکل آسانسور گفتگویی با علیرضا زرنگار مدیر عامل شرکت اتحاد گستر و مجری راه اندازی آسانسور ها داشت که وی گفت: قرارداد آسانسور مربوط به سه سال پیش است به مقدار پولی که پرداخت کرده اند برایشان وسایل مورد نیاز را تهیه نموده ایم. در فرمانداری با حضور محمد علی طالعی، معاون فرماندار و نماینده ما صورتجلسه ای تنظیم شده تا هر بلوک یک نماینده برای انعقاد قرارداد بفرستد مطمئن باشید مابقی کار را به محض بستن قرارداد انجام خواهیم داد.

زرنگار بیان کرد: اولویت را با بلوک هایی قرار می دهیم که افراد در آن ساکن هستند. برای نصب هر آسانسور مدت 25 روز زمان لازم می باشد.