هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آواز پرکشیدن همای سعادت

آواز پرکشیدن همای سعادت



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر؛ نشست شورای اداری شهرستان بافق پنج شنبه هفته گذشته در محل فرمانداری این شهرستان با حضور امام جمعه بافق، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین شهر برگزار شد.
 در ابتدا این نشست فرماندار بافق گزارش عملکردی از فعالیتهای انجام شده در یک سال گذشته ارائه داد.
سپس حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق، هفته دولت را به حضار تبریک گفت.
وی با بیان این روایت از امام علی(ع) که فرمودند: بهترین دوست برای انسان عقل است و در پرتو عقل انسان می تواند چه بگوید و چه مسیری را طی کند افزود: تدبیر زیر مجموعه ای از اندیشه است.
در ادامه این نشست دکتر طالبی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: چندین طرح در شهرستان بافق افتتاح شد که مایه خوشحالی است و با وجود همه تنگناهای مالی که در دو سال گذشته وجود داشت شاهد پویایی و حرکت در سطح طرح های شهرستان، استان و کشور بودیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود: با همه مشکلاتی که وجود داشت هیچگاه حرکت رو به آینده و توسعه شهرستان بافق و استان متوقف نشد، حتی در بعضی موارد سرعت هم داشت.
وی تصریح کرد: این پویایی که در بخش فیزیکی و سخت افزاری کار وجود دارد نشان دهنده اهتمام مسئولین نظام در سطح کشور، استان و شهرستان است؛ البته بخشی از کاری که انجام می شود و شاید کمتر به چشم آمده باشد بخش نرم افزاری فعالیتهای دولت است.
 وی افزود: این بخش عمدتاً بر می گردد به تأمین زیر ساختهای فرهنگی و اجتماعی برای توسعه و پیشرفت کشور، تأمین شرایط لازم برای پویایی فعالیتهای مختلف در عرصه های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی؛ مهمترین کاری که به اعتقاد من در طول دو سال گذشته انجام شده بازگشت عقلانیت به مدیریت اجرایی کشور بود در سایه همین اتفاق مبارک بود که شاهد هستیم تدبیر در بسیاری از امور نتیجه داد. 
طالبی اظهار داشت: اگر چشم انداز شهرستان بافق را نگاه کنیم. اتفاقات مثبتی که از امروز می توانیم تصور آن را داشته باشیم توسعه صنعت و بخش جوار معدنی در سطح شهرستان در کنار آن تلاش و کوشش مردم خواهد بود؛ درست است که کارهای بزرگی را در بخش صنعت و صنایع جوار معدنی انجام می دهیم؛ ولی باید در شهرستان توسعه همه جانبه را داشته باشیم، نباید نظاره گر این باشیم که مسئولین و معادن برای آینده چه کاری انجام خواهند داد. همان مشکلاتی که در سطح کلان نفت بر سر اقتصاد ایران طی ده های گذشته آورده، معدن هم در شهرستان بافق چنین شرایطی را ایجاد کرده و باعث شده کمتر مشارکت مردمی را داشته باشیم؛ اگر نگاهی به شهرستانهای اطراف و سایر مناطق کشور داشته باشیم؛ ایجاد شهرک های صنعتی قوی با مشارکت بخش خصوصی، بخش تعاون، ایجاد شرکت های بزرگ سرمایه گذاری با مشارکت همه مردم این اتفاقات در بعضی قسمتها افتاده، چون نگاه ما نگاه متکی به سنگ آهن در شهرستان بافق بوده فرصت ظهور و بروز آنچنانی که شایسته شهرستان باشد در شهرستان رخ نداده است.
وی افزود: اگر بتوانیم در فرایند توسعه شهرستان با نگاهی که مشارکت مردم را داشته باشیم، سرمایه های مردم در بخش های مختلف به کار گرفته شود پتانسیل های زیادی را در بخش کشاورزی، بازرگانی و گردشگری در رشته های مختلف وجود دارد. این نگاه آینده نگر را باید همه داشته باشیم تا بافق در دهه های آینده مکانی باشد برای زندگی هر چه بهتر مردم. 
وی عنوان کرد: شهرستان بافق یکی از شهرستان های مهاجر پذیر است؛ قطعاً باید برای آینده و اشتغال شهرستان در بخش های مختلف فکر شود. ان شاءا... با این دیدگاه همه مسئولین و ادارات در کنار هم کار کنند. 
وی افزود: اتفاقات متعددی در سال گذشته پشت سر گذاشتیم بعضاً خوشایند و ناخوشایند بود. منتها برآیند و خروجی همه این اتفاقات این بود که برای فکر کردن به بافق  توسعه یافته و بافق آباد هیچ چیز ارزشمندتر از اتحاد میان مردم و مسئولین نیست. از این جهت تأکید دارم به وحدت و کنار گذاششتن همه اتفاقات سلایق؛ اگر دغدغه همه ما آبادانی شهرستان باشد باید همه اختلافات را کنار بگذاریم و برای آینده شهرستان تلاش کنیم. 
این گفته های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی یزد بود که برای مسئولین ادارات ایراد شد. حال باید دید وجود معادن برای بافقی ها رحمت است یا زحمت، آیا بافق بدون معدن هم دوام خواهد داشت؟ نفت برای کشور مانند معدن است برای بافق؛ اگر دولت بتواند بدون فروش نفت اوضاع اقتصادی مردم را بهبود بخشد؛ قطعاً بافق هم خواهد توانست.  
معدن برای بافق مانند همای سعادتی است که این روزها آواز پرکشیدن آن بیشتر به گوش می رسد تا ماندگاری اش!