هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آه از نهاد بافقی‌های متقاضی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان درآمد!

آه از نهاد بافقی‌های متقاضی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان درآمد!



زمانی که دفترچه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری سال 93 توسط داوطلبان بافقی مشاهده شد به یکباره، شوکی عجیب آنها را فرا گرفت. 
حرف و حدیث های معدن و واگذاری آن به قدرت های معدنی از یک طرف و حوادث و اعتراضات سنگ آهن از سوی دیگر همه و همه موجب شد تا این شائبه قوت بگیرد که نکند اینجا نیز حق بافقی پایمال شده است.
«حسینی» یکی از داوطلبانی که دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 93 را تهیه کرده بود وقتی به صفحه «عناوین بوم ها و مناطق در استان یزد» رسید؛ مشاهده کرد مقابل مناطق مجاز برای بافق و بهاباد؛ اسم شهرستانها و مناطق «اشکذر، میبد، زارچ، صدرآباد و ندوشن» درج شده است؛ یعنی ساکنان این شهرها فقط می توانند برای خدمت در بافق و بهاباد رشته های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.
وی افزود: از این مسئله بسیار نگران شدم و با خود گفتم چگونه امکان دارد رشته‌هایی که موردنیاز بافق می باشد و به 37 نفر می رسد، فرزندان و ساکنان بافق نتوانند در شهر خودشان خدمت کنند و می بایست از شهرهای دیگر برای بافق و بهاباد بیایند.
وی تصریح کرد: بلافاصله موضوع را به مسئولان آموزش و پرورش اطلاع داده و از آنها خواستیم تا مسئله را پیگیری کنند.
خبرنگار هفته نامه افق کویر برای آگاهی خوانندگان عزیز از این مسئله گفتگویی با "علی اصغر رنجبر بافقی"، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق انجام داد که وی ضمن تأیید این مسئله گفت: به اشتباه این مسئله در تایپ دفترچه رخ داده است و متأسفانه کنترل نهایی صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای رفع این مسئله از ناحیه آموزش و پرورش بافق رخ داده گفت: بلافاصله در تاریخ پانزدهم مردادماه سالجاری نامه ای به ادارات اموزش و پرورش استان یزد، فرماندار، اطلاعات و شورای شهر بافق صورت گرفت: از سوی اداره کل نیز نامه‌ای به ریاست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری وزارت آموزش و پرورش ارسال شد و نهایتاً منجر به این پاسخ گردید که از سازمان سنجش آموزش کشور خواسته شده نسبت به اصلاح دامنه پذیرش از برخی کد رشته های مندرج در دفترچه شماره 2 راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 93 اقدام لازم صورت گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به اطلاع داوطلبان بافقی رسید گفت: از طریق مدیران دبیرستانها اعلام کردیم هر چند که اصلاحیه هم در سایت سنجش نیز درج شده است.
وی افزود: در آبان ماه تکمیل ظرفیت برای رشته های بافق صورت خواهد گرفت. هم اکنون 6 الی 7 نفر از 37 نفر داوطلب موردنیاز از شهرستان بافق پذیرفته شده اند.                
کاظم کارگران