هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آن زمین ورزشی، دیگر زمین تمرین نیست، زمین مسابقه است

آن زمین ورزشی، دیگر زمین تمرین نیست، زمین مسابقه است



به گزارش هفته نامه افق کویر، نشست خبری "مهدی منصوریان" مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی سنگ آهن بافق در روز دوشنبه 18 مهرماه سال جاری" در سالن کنفرانس هتل نیکان برگزار گردید.
در ابتدا مهدی منصوریان پیرامون زیرساخت های باشگاه سنگ آهن مرکزی گفت: ظرفیت زیر ساخت های باشگاه ارزیابی گردید و این نتیجه گرفته شد که زیر ساخت ها باید استاندار سازی شود. شروع این کار از سال 1400 با زمین ساحلی والیبال شروع شد این زمین تخریب گردید و استاندارد سازی و بازسازی شد و زمین پینت بال و مینی فوتبال در حال تکمیل است و طرح به بهره برداری می رسد.

استخر سرپوشیده یکی از
زیر ساخت های اساسی و کلیدی
وی افزود: مهم ترین طرحی که شهر پیگیر آن است استخر سر پوشیده است که یکی از زیر ساخت های اساسی و کلیدی است که در طول سال استفاده می شود؛ استخر سر پوشیده آهنشهر از سال 1398 به خاطر شرایط کرونایی تعطیل شد و بعد از تخلیه آب بعد از دو سال پوست اندازی خودش را نشان داد و متوجه آن شده ایم که نیاز به تعمیر اساسی دارد در سال 1400 در نظر داشته ایم که کار را شروع نماییم اما متوجه شدیم این کار شدنی نیست و اگر بخواهیم هزینه نماییم به این موضوع استاندارد سازی نخواهیم رسید و نمی توان یک استخرا ایده آل داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: باتوجه به برنامه های استاندارد سازی کل موضوعاتی که مربوط به داخل و محیط بیرون استخر بود را در بر می گرفت از جمله بحث محوطه سازی، ورودی که یک مشکل اساسی بود چرا که در جانمایی خوبی قرار نگرفته بود و در مسیر خیابان اصلی بود تغییر داده شد و یک کارشناسی و طراحی خوب صورت گرفت و بتن ریزی سقف دوم انجام شده است و در حال حاضر برای خرید کاشی ، مصالح و نماکاری آن در حال انجام است یک مشکل دیگر که متاسفانه پیرامون این موضوع استخر رقم خورد نشتی آب حوضچه(کاسه استخر) است و کارشناسی خوب که انجام شده از تهران و استان دعوت نمودیم و کارشناس های مربوطه نظارت نموده و بحث مقام سازی و پوشش سازی آن الحمدا... انجام شده و قرار داد آن به زودی انعقاد می شود و تا 4 ماه آینده انشاا... آماده می شود و جز بهترین استخرهای یزد می شود و به بهره برداری می رسد جدای اینکه بحث موتور خانه و تاسیسات را کامل به روز رسانی و مدرن می نماییم و تعمیرات بالقوه ای انجام شده است.
نصب دیزل ژنراتوراختصاصی برای اماکن باشگاه
وی تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگر که در این چند سال مشکل داشته ایم بحث برق بود باتوجه به اینکه با منازل مسکونی برق اشتراک داشته و اماکن ورزشی ما از یک پست برق حمایت می شد جدا از اینکه ما تجهیزات و وسایل خیلی گران قیمتی داشته به طور مثال سالن بدنسازی تجهیز شد نزدیک به 6 میلیارد دستگاه در آن است و تمام برد های الکتریکی بخاطر نوسانات برق که در شهرک آهنشهر وجود دارد و قعطی های که اتفاق می افتد باعث صدمه می شد خوشبختانه باتوجه به مجوزی که از مدیریت شرکت سنگ آهن دریافت شد در بودجه این طرح را گنجانده شد و با درایتی که صورت گرفت و کارشناس هایی به عنوان ناظر برق دعوت نمودیم و بررسی شد و یک دیزل ژنراتور اختصاصی کل اماکن باشگاه خریداری شد و الان در محل نصب شده است که تقریبا بالغ بر 6 و نیم میلیارد تومان هزینه نمودیم و این یکی از دستاوردهای خوبی بوده که برای ما اتفاق افتاده است با توجه به چشم انداز ده ساله، توسعه اماکن ورزشی داشته و نگاه ما به دهکده توریستی ورزشی است نیاز بود که این اتفاق صورت بگیرد.

آکادمی فوتبال نیاز دارد به رختکن و سرویس مناسب
وی اضافه کرد:یکی دیگر از زیرساخت ها بحث رختکن، سرویس، جایگاه ورزشی چمن مصنوعی سردار سلیمانی است که طراحی ها انجام شده است و در حال برآورد هزینه است تا یک ماه دیگر برای مناقصه گذاشته می شود و این نیز یکی از دغدغه ها بود، با توجه به اینکه تنها زمین برای تیم های پایه بود ، مدرسه فوتبال نیاز به رختکن،سرویس و جایگاهی مناسب برای برگزاری مسابقات استانی حتی کشوری دارد.
منصوریان گفت: در خصوص سایت تیراندازی با کمان تقریبا برآوردهای آن انجام شده و سال گذشته کلنگ احداث آن زده شد و به زودی به مناقصه گذاشته و برای شروع کار به پیمانکار تحویل داده می شود.

طرح، طرح توسعه ورزشگاه به استادیوم است
وی گفت: از اوایل سال شروع به جمع آوری چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای کارگر سنگ آهن نمودیم چرا که فرسوده شده بود و در حال حاضر کارهای زیرساختی آن در حال انجام است با توجه به اینکه رشته دو میدانی برنامه داشته و قاعدتا ظرفیت و پتانسیل خوبی که بچه های شهر بافق در این رشته دارند و باید پیست در این زمین پیاده نماییم چرا که طرح، طرح توسعه ورزشگاه به استادیوم است.
دستیابی به استادیوم ورزشی برای مسابقات رسمی
و بین المللی
وی در ادامه افزود: با توجه به آن که نگاه دهکده توریستی به مجموعه داشته ایم، نیاز است که این اتفاق بیافتد و منتظر هستیم که پیست ایجاد گردد و از نماینده فدراسیون دو میدانی دعوت شد که بحث کارشناسی و استاندارد سازی محل میدان را مشخص کند و بعد از آن به روزترین چمن طبیعی کشور را در سه مرحله بتوان احداث کرد و به یک مجموعه ورزشی برای مسابقات رسمی و بین المللی دست یابیم.
وی در ادامه افزود: 17 هکتار زمین که کارهای قانونی آن تکمیل گردد و در اختیار باشگاه قرار بگیرد که در سال های آینده در مرحله بعدی دو مرحله چمن تمرینی و سالن هایی نیاز است مثل سالن کشتی، ژیمناستیک،تیر انداز ی، بولینگ و غیره صورت گیرد و مجموعه دهکده توریستی ورزشی کامل گردد.
باشگاه به دنبال
شاخص شدن هست
وی تصریح کرد: باتوجه به موقعیت اقلیمی و تفریحی که پارک تفریحی آهنشهر دارد مجموعه پارک بزرگترین پارک جنگلی استان یزد با 40 هکتار وسعت است داخل پارک یک زمین پینت بال وجود داشت که در حال بهره برداری است که یک زمین ساحلی نیز ساخته شود که می تواند اتفاقات خوبی در آینده برای شهربافق بیافتد و "تورنتو" والیبال ساحلی برگزار نماییم و دستاوردهایی برای شهر بافق باشد. بهترین وسیله برای تبلیغات، ورزش است و ما به دنبال برندشدن هستیم و در سال های آینده برای بعضی از رشته های ورزشی این اتفاقات رقم بخورد و انواع مسابقات برگزار شود و اشتغال زایی خوبی برای شهر داشته باشد.
برخی از عملکردهای باشگاه سنگ آهن در سال جاری
منصوریان برخی از عملکردهای سال 1401 را عنوان کرد: ایجاد کفپوش سالن هلال احمر به عنوان یکی از بهترین کفپوش های ایران است سالن ورزشی 9 دی سپاه که کفپوش انجام شد و مدارس شناسایی گردید و باتوجه به ظرفیت خوبی که در آن منطقه دارد مدرسه مبارکه چمن مصنوعی احداث شد برای رشته فوتبال و آماده بهربرداری است. بتن ریزی هنرستان شهید رجایی، برنامه بعدی مدرسه حجاب و چمن مصنوعی کمک می شود بحث سرای اداره ورزش جوانان تجهیزشد، سالن ژیمناستیک شهرستان بافق کمک شد و با نگاه مثبت هیئت مدیره شرکت و باشگاه که به توسعه ورزش استان داریم نگاه خوبی است.
لازمه موفقیت مهیا ساختن زیرساخت ها می باشد
وی با بیان اینکه 16 رشته ورزشی فعالیت می کنند،گفت: اگر بخواهیم در ورزش موفق باشیم اول باید زیر ساخت های آن را مهیا نماییم اگر پایه و پشتیبان سازی نداشته باشیم هیچ وقت نمی توان در ورزش قهرمانی یا ملی یا سطح حرفه ای به سمت تیم داری یا به سمت اینکه ورزشکاران به تیم ملی دست یابند برسند.

تنها مشکل، نبود مربی
بومی است
وی افزود: ما از سن 5 سالگی بحث مدرسه فوتبال و آکادمی فوتبال را راه اندازی نمودیم و الان 50 مربی فوتبال فعالیت دارند که الان در رده 5 تا 25 سالگی مربی وجود دارد و در حال کار هستند و برای هر رده یک کادر کامل داریم در رشته والیبال حدود 2 سال است که از پایه شروع نمودیم و تنها مشکل، نبود مربی بومی است که ما تنها 2 مربی داشته جامعه آماری بچه های والیبال ما پایین تر است. در والیبال ریزش زیاد داریم چرا که کمبود مربی است . مربی باید وقت بگذارد در مدارس و محله ها شناسایی کنند و برای استعدادیابی وارد شود
وی افزود: والیبال خانم ها عملکرد بهتری داشته چرا که مربی بیشتری دارند و 6 مربی در این زمینه فعالیت می نمایند.
، من ضمانت می کنم
رئیس باشگاه سنگ آهن گفت: در رشته هندبال سال های سال برنامه ریزی شده بود و مربیان ما در زمینه استعدادیابی طبق تقویم فدراسیون پیش رفتند و دو مربی سهمیه D جهانی دارند که در استان یزد جز مربی های برتر هستند ودر حال حاضر 2 سهمیه C جهانی کسب نموده ایم که بهترین اتفاق در هندبال بوده است و 2 نفر از بازیکنان به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمدند که برای بازی های آسیایی و انتخابی جهان رفته اند و این دستاورد کمی نیست کل هزینه ای که در بحث تیم ملی بود به 4 میلیارد هم نمی رسد و 3 امتیازی که توانسته برای مربیگری ها دریافت نماییم و تعاملی که توانسته ایم در فدراسیون ایجاد نماییم مطمئن باشید سال های آینده در تیم های پایه نونهالان، نوجوانان و جوانان ملی هم بازیکن های بومی بافق را خواهیم داشت و این را من ضمانت می کنم که اتفاق می افتد.
در زیر ساخت های ورزش درست عمل کرده ایم
مهدی منصوریان اضافه نمود: در حال حاضر مسابقات المپیاد زیر نظر وزارت ورزش که در اصفهان برگزار می شود و تیم منتخب استان یزد ورزشکاران هندبالیست آقایان باشگاه سنگ آهن که در اصفهان بازی می کنند از بافق اعزام شده اند و در حال حاضر جزء 8 تیم اول است، و نوید این را می دهد که در زیر ساخت های این ورزش درست عمل کرده ایم و در حال حاضر" دکتر خوشنویس" را برای مربی گری تیم های پسران در کنار " دهقانزاده" که مدیر فنی تیم است فعالیت می نماید و چند نفر از بازیکنان برای تیم ملی انتخاب شده اند و این اتفاق همانطور که گفته شد نه تنها در تیم بانوان بلکه در پسران نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و این اتفاق باید در رشته والیبال و فوتبال و رشته هایی که بافق مستعد است صورت گیرد.
در سال آینده
دو ملی پوش داریم
وی گفت: والیبال را نمی توان ضمانت کرد چرا که یکی از شاخصه های مهم قد است قد بازیکنان در حال حاضر متناسب تیم ملی نمی باشد اما می توان از دل این بحث پایه و آکادمی دو نفر را درسال بعد در لیگ برتر والیبال معرفی نماییم اما در رشته فوتبال، هندبال، فوتسال و در رشته های انفرادی رزمی که یک دستاورد خوب برای باشگاه دانست هم پسران و دختران که مقام کسب کردند قاعدتا می توان بازیکن ملی داشت، با این روندی که پیش می رود و حمایتی که باشگاه انجام داد در سال آینده 2 ملی پوش می توان داشت پیگیر این مسئله هستیم که رشته هایی که بچه ها مستعد هستند باید حمایت نماییم، الان کیک بوکسینگ 2 بازیکن درخواست داده اند برای شرکت در مسابقات بیرون مرزی قرار شد این 2 بازیکن به نام باشگاه سنگ آهن در این مسابقات شرکت نمایند. بافق در رشته های انفرادی ظرفیت های خوبی دارد و اگر ما یک برنامه ریزی خوب و منسجمی داشته باشیم می توانیم آن ها را در مسیر درست قرار داده و به ورزش قهرمانی سوق دهیم.

این اتفاق ، اتفاق کمی نیست
وی گفت: در رده سنی جوانان در شهر بافق قهرمان ایران شده ایم و این دستاورد کمی نیست این یک دستاورد قاعدتاً پشتوانه داشته که موفق شده است، وقتی فدراسیون مشاهده می نماید که شهر زیرساخت و منابع انسانی خوبی دارد قاعدتاً مجبور است که تعامل کند هم به نفع فدراسیون و هم شهر و باشگاه است که این اتفاق رخ داده است جدا از اینکه ما سه نفر از بازیکن ها به تیم ملی دعوت شدند که دو نفر آن ها از اعضای ۱۶ نفر اصلی هستند و این اتفاق ، اتفاق کمی نیست ، اصفهان این آمادگی داشت اما چون ما دعوت های خوبی که از رئیس فدراسیون داشته و بچه ها و زیرساخت های مارا دید و عناوین قهرمانی که در سه رده کسب نمودیم این اتفاق باعث شد که آن هارا بتوانیم متقاعد کنیم و چون هزینه ای که در قبال این موضوع هزینه شد این سه و نیم میلیارد مبلغی نیست، و این اتفاق بزرگی است، خیلی کم پیش میاد که به شهرستان ها چنین امتیازی بدهند و این می تواند آینده خوبی برای ورزش بافق رقم بخورد.

آن زمین دیگر زمین تمرین نیست زمین مسابقه است
وی با بیان اینکه که در پایه فوتبال نیزبرنامه ریزی شده است گفت: در سال ۱۴۰۳ باید شهر ما به لیگ دوم برتر دست پیدا کند و اگر این اتفاق نیافتد یک جای کار مشکل داشته است وقتی ما از پنج سالگی در مدرسه فوتبال آموزش می دهیم

سه سال دیگر نوجوانان ما می شوند جوانان امید و قاعدتاً تیمی که حالا چندین سال بتوانیم تیم لیگ دسته دو شروع کنیم می توانیم تیم لیگ دست سوم داشته باشیم فقط تنها دغدغه ای که داریم زمین است انشاا... بودجه واگذار شود که هم استادیوم و هم زمین را آماده کنیم که بچه ها برای سال آینده آماده بشوند فعلا از ورزشگاه تختی استفاده می نماییم حتی به آموزش پرورش هم گفته شده است که کلوپ ورزشی را آزادگان را کمک کنیم که بازسازی شود تا زمین تمرینی برای چمن طبیعی داشته باشیم چون تختی هم چمن مصنوعی است و بچه ها در چمن طبیعی مسابقه می دهند . انشاا... بتوانیم نیمه اول سال آینده چمن طبیعی را به بهره برداری برسانیم و آن زمین دیگر زمین تمرین نیست زمین مسابقه است چون سطح آن خیلی بالا است در حد ورزشگاه آزادی است سیستم گرمایشی و سرمایشی دارد و به روز و مدرن است و هزینه خوبی برای آن در نظر گرفته شده است که در سه مرحله بتوانیم به استادیوم ورزشی تبدیل کنیم و اولین استادیوم در شهرستان باشد به نام شهدای کارگر سنگ آهن رقم بخورد،
در تفاهم نامه ارتباطات مهم است
وی پیرامون اعتبارات تخصیص داده شده به هیئت های استان گفت: سال جدید یک تفاهم نامه داریم با اداره کل ورزش جوانان در تفاهم نامه ارتباطات مهم است رشته هایی ورزشی که باشگاه سنگ آهن فعالیت می کنند در هیئت های استان نیز حمایت می نمایند تا بتوانند با هم ارتباط داشته باشند و این ارتباط باعث پیشرفت و سوق دادن بچه های ما به سمت بالاتر باشد که خوشبختانه این اتفاق افتاده است.
در سال جاری به هیئت های شهرستان یک میلیاردتومان اختصاص داده شده است
منصوریان در پاسخ به این سوال که به هیئت های شهر ستان چقدر پرداخت شده است گفت: سال گذشته 300میلیون تومان مصوب شد که به هیئت ها پرداخت شود و آخرین مرحله نیز پرداخت شد و امسال یک مبلغ قابل توجه ای برای هیئت های فعال در نظر گرفته ایم که حدود یک میلیاردتومان است که در سه مرحله پرداخت می شود.
وی افزود: برای اینکه بخواهیم به برنامه و هدف گذاری در سطح قهرمانی، حرفه ای و ملی نگاهی داشته باشیم باید با فدراسیون تعامل داشته باشیم.
دریافت سهمیه مربی گری c جهانی
قاعدتا دستاوردها نیز خوب است ما اول باید زیرساخت ها را اماده کنیم در رشته هندبال که زیرساخت ها و برنامه ریزی شد و الان بچه ها باید حمایت شوند سهمیه مربی گری c جهانی را دریافت نماییم به همین راحتی نیست اصفهان که به عنوان مهد هندبال است این سهمیه را نتوانستند بگیرند و این اتفاق مربوط به تعامل هایی که صورت گرفته است می باشد که رئیس فدراسیون چندین دفعه دعوت شدند و ظرفیت های ما را از نزدیک مشاهده نمودند.
هیئت استان می تواند ارتباط مستقیم با فدراسیون داشته باشد
وی پیرامون اعتباراتی که به هیئت های استان پرداخت می شود گفت: این اعتبارات بابت تفاهم با هیئت استان است تا بتوان با هیئت های استان تعامل راحت تری داشته باشیم چرا که هیئت استان می تواند ارتباط مستقیم با فدراسیون داشته باشد.

برگزاری مسابقات قوی ترین مردان کارگری کشور برای اولین بار در شهرستان بافق برگزار شد
وی گفت:در خصوص ورزش کارگری نیز گفت: اتفاق خوبی که در ورزش کارکنان در سنگ آهن مرکزی افتاده است برگزاری مسابقات قوی ترین مردان کارگری کشور برای اولین بار در شهرستان بافق برگزار شد، ایده و میزبانی از طرف باشگاه سنگ آهن بوده است و اتفاقات خوبی افتاد.

باشگاه سنگ آهن مرکزی عضو کارگروه ورزش ایمیدرو کشور است
وی ادامه داد: در جلسات کارگری و ایمیدرو کشور انتقاد شد که چرا مجموعه بزرگ سنگ آهن مرکزی که سال های سال در مسابقات صنعتی فولاد، ایمیدرو شرکت کرده است چرا عضو کارگروه نیست و جالب است که رئیس کارگروه "دکترآذر" عنوان نمود: مگر شما باشگاه هستید در صورتی که 30 سال به عنوان باشگاه فعالیت می نماییم و نتوانسته باشگاه را در کشور مطرح نمود و در حال حاضر عضو کارگروه ورزش ایمیدرو کشور بوده و همچنین برای کارکنان 3 رشته فوتبال، تنیس و هندبال فعال بود و در حال حاضر شش رشته فعال هستند از جمله،؛ دومیدانی، آمادگی جسمانی و شنا و فوتسال که در دو رده سنی فعال است.

ایجاد تقویم ورزشی برای اولین بار
برای کارکنان
منصوریان اضافه کرد: همیشه قبل از مسابقات یک ماه قبل برای مسابقات آماده می شدند و نگاه قهرمانی نبود اما در حال حاضر علاوه بر نشاط و امید آفرینی و سلامتی ورزش قهرمانی را فعال کرده ام و نگاه قهرمانی است از سال گذشته برای اولین بار تقویم ورزشی برای پرسنل آماده نمود و طبق تقویم ورزشی مسابقات برگزار می شود و زمینی برای ورزش مینی فوتبال، والیبال ساحلی، پنت بال برای کارکنان آماده شده است.

در ورزش تخصصی
وارد شده ایم
وی گفت: در ورزش کارگران حساس بوده و امید است که اتفاقات خوبی بیافتد. در ورزش تخصصی وارد شده و به مجموعه، روانشناس ورزشی اضافه گردیده است و مربی بدن سازی فوتبال، مربی دروازه بان فوتبال استخدام شده و این می تواند در دراز مدت خروجی مطلوبی داشته باشد.

حدیث عباسی|