هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آنچه باعث رشد شهر می‌شود، وحدت است

آنچه باعث رشد شهر می‌شود، وحدت است



محمد رنجبر که به تازه گی رییس شورای اسلامی شهر بافق شده است، در گفتگویی در نشست شورای اسلامی شهر بافق، پیرامون عملکرد مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: در شورای اول و دوم، با مدیریت عامل وقت شرکت سنگ آهن مرکزی مخالف بودم، دلیل هم داشتم و می گفتم معدن با این عظمت از دست می رود، معدن باید به گونه ای عمل کند که حتی کارگر شهرداری هم بدون حقوق نماند. وی افزود: رودربایستی با کسی ندارم. مدیریت فعلی ضعفهایی هم دارد و نمی گویم همه کارش درست است، ولی خدماتی ارائه می دهد که خوب است. مدیریت اسبق این شرکت؛ یعنی احمدیه هم در زمان خود یک چک 300 میلیون تومانی به شورای اسلامی شهر داد که ما به شهرداری تحویل دادیم؛ ولی او خدمات جنبی  هم می توانست داشته باشد که متاسفانه انجام نداد.  رنجبر ادامه داد: در حال حاضر D19  را از ما گرفته اند و تحت عنوان دسترسی به چاه های آب، در حال احداث راه هستند. مطمئن باشید، اگر غیربومی بیاید این کار را نمی کند، یک سری خدمات این چنینی دارد.
وی درباره  22 میلیارد تومان هم گفت و افزود: در بحث صادرات باید عوارض پرداخت می کرده که انجام نشده؛ ضمن این که  پول هم به حساب ما واریز نمی شود، به حساب فرمانداری واریز  می گردد که الآن ما 3 میلیارد  تومان سند ارائه داده ایم و چند روزهست که به دستور شورا، من پیگیر وصول آن هستم.
رییس شورای اسلامی شهر بافق تاکید کرد: اشکالی که گرفته شد که عوارض به صادرات سنگ آهن تعلق نمی گیرد که آن هم قرار  بر این شد تا جلسه‌ای بگذاریم که راهکار قانونی برای آن چیست هر چند که در صورت وصول آن عوارض، وجوه دریافتی به حساب فرمانداری باز واریز می شود و  تنها 70 درصد از آن برای شهر بافق هست.  
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این گفته که شرکت سنگ آهن 22 میلیارد به شورای اسلامی شهر بدهی دارد درست است؟ افزود: من فکر می‌کنم 22 میلیارد هم از نظر آنان تسویه است، منتها جلسه بررسی با مسئول مالی فرمانداری قرار شده صورت بگیرد و مطمئن باشید اگر این مبلغ پرداخت نکرده اند، من  اعلام می کنم و اگر هم که پرداخت کرده اند خواهم گفت خیلی ممنون و دست شان درد نکند!
رنجبر در پاسخ به این پرسش که برخی حرکت‌هایی مدیریت شرکت موجب اختلاف و پراکنده گی  می شود و چگونه باید جبران گذشته‌ها را نمود گفت: آنچه موجب شکست یک شهر می شود، تفرقه است و آنچه باعث رشد شهر می شود، وحدت است. اگر بدانیم مدیریت فعلی در راستای اهدافی که داریم، نمی تواند کار کند، مطمئن باشید شورا زودتر اقدام کرده و ملاحظه او را نمی کنیم. حضرت علی(ع) می فرماید: کور بودن برای آدم خیلی تحملش آسانتر است تا  نداشتن بصیرت، یعنی اگر هر حرفی می خواهیم بزنیم یک مقدار روی آن فکر  کرده و حساب شده بزنیم و تحت توجه چیزی قرار نگیریم، این یک اقدام حساب شده ایی است. الحمدا... کار ما به جایی رسیده است که همه حساس هستند بنابر حدیث نبوی: "کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیتهم" : همه احساس مسئولیت می کنند و یکی نیامد بگوید که من می خواهم  برگردم سرکار و این مهم است، ولی کسانی هم بودن که می گفتند کارخانه چطور شد؟  پول شهر چطور شد؟ این جایی خوشبختی و افتخار برای بنده است. شما که مبلغ ما بوده اید و رأی داده اید به هر کدام از ما 7 نفر، این طور من پیگیری می کنم.  شما ما را انتخاب کردید  و من نباید به فرماندار جواب بدهم،  باید به مردم پاسخگو باشم و خود مردم  بهترین ناظر  بر اعمال ما هستند.
رییس شورای اسلامی شهر بافق در پاسخ به این پرسش که امنیت شغلی کارگران چگونه  می شود؛ چراکه گفته شده است مقداری از اضافه کاری، کارانه و بن لباس که مصوب بوده، پرداخت نشده است گفت: در رابطه با امنیت شغلی و حقوق کارگران، شخصاً صحبت کردم تا یک ريال از مزایای حقوقی شرکتی و یا  تبدیل وضعیتی کم نشود. هر چند که از سوی شرکت گفته شده هیئت مدیره فشار آورده؛ ولی جبران خواهم نمود. برای غیبت ها هم گفته شد برای کم کاری مرخصی رد کنند؛ ولی مرخصی را در چند روز آینده بر می دارند که نگویند چطور شد؟!! این قولی هست که برای 4 ، 5 روز آینده به من دادند، باز هم، من پیگیر می شوم.
محمد رنجبر در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که یکی از کارگران معترض از کار برکنار شده است؟ افزود: نشنیدم که او را بر کنار کرده باشند، ولی این را بگویم که زمزمه هایی شده بود؟!  تاکید موکد شورای شهر وکارگروه بر این هست که کسی جابجا نشود و خاطر جمع باشید که با مقام دیگری صحبت کردم که اگر تغییری به خاطر عدم صلاحیت از جایی صادر نشده باشد به نظر شورای شهر و کارگروه صلاح نیست این جابجایی صورت گیرد. باز هم با مسئولان امنیتی و با خود مدیریت صحبت می کنم. تا این لحظه حرفی از جابجایی کسی نبوده است.
وی ادامه داد: قرار است که برای چرخه فولاد پیگیری شود؛ گزارش 4 ماهه 15 درصد رشد نشان می دهد.  وی درباره  5/28 درصد مطرح شده در فرابورس گفت: فعلاً این مقدار از دست فولاد خوزستان خارج شده است. ضمن این که امام جمعه شهرمان هم خیلی خوب عمل کرد؛ چون اگر وی اقدام نکرده بود شاید به نتیجه نمی رسیدیم.
وی درباره 5/28 درصد شرح داد که سازمان تأمین اجتماعی اعلام آماده گی نموده تا پول فولاد خوزستان را عودت دهد و  اگر مردم نخواهند  سازمان تأمین اجتماعی صندوق توانمندی است و این صندوق با صندوق بازنشستگی فولاد فرق می کند؛ ولی  هر دو زیرنظر یک وزیر اداره می شوند.
محمد رنجبر درباره 15 درصد از سهام شرکت سنگ آهن که قرار بود به شرکت توسعه و عمران بافق داده شود گفت: آخرین تصمیم این شده که این 15 درصد در احداث یک کارخانه ایی سرمایه گذاری شود تا واگذاری سهام.
وی در پایان به نقل از دکتر ربیعی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فضا باید آرام باشد تا ما بتوانیم برای شما کاری انجام دادیم.

 

گفتگو: کاظم کارگران