هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی در بافق برگزار شد

انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی در بافق برگزار شد



حجت الاسلام ذاکری، کارشناس فرهنگی و مسئول امور مداحان و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر در خصوص انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی گفت: انتخاباتی که روز جمعه 12 دی برگزار شد مربوط به انتخابات کانون مداحان و شعرای آیینی بود. در این انتخابات حدود 50 نفر از مداحان و شعرای آیینی شرکت کردند که از بین 100 شاعر و مداح بافق 13 نفر کاندید اصلی و دو نفرعلی البدل این کانون شدند.
وی اسامی را بدین شرح اعلام نمود:
جواد فتوحی 23 رأی، واحد اخیگان 23 رأی،نصرا... تشکری 18 رأی، محمد رضا شفعیی 21 رأی، مجتبی فتاحی 15 رأی، رضا ناصر خواه 11 رأی ،کاظم کریمزاده و محمد رضا ناظمی(مشترکاً) 8 رأی.
کارشناس فرهنگی و مسئول امور مداحان و هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نفرات اول تا پنجم عضو اصلی و نفرات ششم و هفتم عضو علی البدل هستند و بین نفر 7 و 8 باید قرعه کشی صورت گیرد.
وی تصریح نمود: وظیفه اصلی این کانون نظارت بر امور مداحان و شعرای آیینی و آموزش دادن به آنها و تعیین ضوابط صنفی مداحی و شعرای آیینی و تشخیص واجدین شرایط این هنر و نظارت بر عملکرد آنها، تغذیه فکری و آموزشی مداحی و شعری آیینی می باشد.
وی با بیان این موضوع که بزودی فعالیت این کانون آغاز خواهد شد اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولین ساختمانی در اختیارآنها قرار داده شود.