هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

انتخابات دهمین دوره مجلس بافق از نگاه مردم

انتخابات دهمین دوره مجلس بافق از نگاه مردم



الهام نصیرزاده| هفته نامه افق کویر به مناسبت نزدیک شدن به هفتم اسفند و با حضور در جمع همشهریان بافقی و با مطرح کردن سؤالاتی نظر آنها را درباره اینکه آیا در این دوره از انتخابات نیاز به اجماع کاندیدها می باشد؟! اگر اجماع صورت نگیرد چگونه اصلح را انتخاب خواهند کرد؟! و آیا کاندیدهای غیربومی در این شهرستان جایگاهی دارند؟! جویا شد.
فتوحی 35 ساله کارمند و تحصیل کرده گفت: شخصی باید به مجلس برود که برای شهر کاری انجام بدهد.
تفکری 42 ساله فرهنگی  گفت: باید اجماع صورت بگیرد، شخصی که به بافق نزدیک تر و شایسته تر باشد را انتخاب می کنم هردو کاندیدهای بافق خوب هستند هنوز تصمیم قطعی را نگرفته ام. 
میرابی50 ساله کارمند سنگ آهن گفت: اجماع اگر صورت بگیرد؛ خیلی عالی است و رأی ها پراکنده نمی شود هر کسی بخواهد به گروه و فامیل خودش رأی بدهد به نفع است که یکی به کنار برود تا برای آینده بافق تصمیماتی بگیرند. در باره تشخیص مردم برای اصلح اینقدر مردم بافق فهیم و دانا هستند و از بینش سیاسی بالایی برخوردار هستند که نماینده اصلح را انتخاب کنند؛ خوشبختانه هردو چهره های شناخته شده هستند و مردم می توانند راحت انتخاب کنند؛ اگر آنها هم رفت و آمدی در شهرستان ها داشته باشند؛ شاید مطرح شوند در غیراینصورت جایگاه ویژه ای ندارند. 
رنجبرافزود: بعضی ها برای نفع خودشان می خواهند به مجلس بروند، ولی باید برای مردم کار کنند؛ اگر اجماع صورت نگیرد به مجلس نخواهند رفت. اینجا رأی باندی است. 
عبدالحسین رنجبر 30ساله دارای شغل آزاد گفت: اگر به اجماع برسند بسیار خوب است وگرنه رأی نمی آورند؛ یکی از کاندیدها می‌داند که رأی کم می آورد، ولی می خواهد رأی آن یکی را خراب کند و کنار نمی رود. 
حسن کوشکیان تصریح کرد: می خواهیم بافقی خودمان رأی بیاورد. 
 فتوحی گفت: اگر فرد بومی به مجلس برود خوب است من به فردی رأی می دهم که با ایمان باشد و اسلام را قبول داشته باشد؛ بنابر بر شناختی که از کاندید و خانواده اش دارم فرد مورد نظرم را انتخاب کرده ام. 
زن 36 ساله خانه دار گفت: ای کاش مردم بافق به «های و هوی ها» توجه نمی‌کردند و دیدشان را فرهنگی می کردند. 
محمدعلی کارگران39 ساله تصریح کرد: باید یک نفر به کنار برود و اجماع صورت بگیرد در غیر اینصورت هیچکدامشان به مجلس راه پیدا نمی کنند. نماینده غیر بومی به درد ما بافقی ها نمی خورند. 
محمد جواد برزگری بازنشسته سنگ آهن 63 ساله تصریح کرد: به نظر من نیازی به اجماع نیست و باید همه کاندیدها باشند و برای مملکت و برای راه رضای خدا هر کس کار کند خوب است؛ اگر به اجماع نرسند بازهم ما می توانیم افرادی را که مورد اعتماد است را مدنظر قرار بدهیم و انتخاب کنیم؛ فعلاً شخص خاصی را انتخاب نکرده ام و هر دو کاندید خوب هستند. بومی رأی بیاورد خیلی بهتر است تا غیر بومی، چون غیر بومی شرایط شهر ما را نمی داند و بومی ها به درد های مردم شهرشان آشنا هستند. 
زارع عنوان کرد: کاندیدها اگر یکی شوند بهتر است کل طایفه من نظرشان به کاندید بافقی است و بر روی کاندیدهای غیربومی هیچ نظری ندارم. 
زن 29 ساله ای افزود: مردم باید در جلسات شرکت کنند و ببینند کدام کاندید شایسته تر هست و به بومی رأی بدهند، نباید رأی ها به سمت غیر بومی برود. یکی از کاندیدهای بافقی که من انتخاب کرده ام در بحث معدن واقعاً کار کشته است و می تواد به مجلس برود و برای شهر کار انجام دهد. 
پاسدار بازنشسته گفت: انسانی باید به مجلس برود که کار کشته و برنامه های مشخص شده ای داشته باشد که بتواند در چند کمیسیون شرکت کند. شخصی باشد که پیرو خط رهبری و پایبند به ولایت فقیه باشد. به کاندیدهای غیر بومی اصلاً مقید نیستم در این چندین سال هیچ کاری برای بافق انجام ندادند. 
حسن خلیلی، 48 ساله و بازنشسته نیرو های مسلح گفت: حتماً باید اجماع صورت بگیرد کاندیدهایی که از نظر شورای نگهبان تأیید شده اند، حتماً به نوعی اصلح هستند، تا به حال نماینده مجلس از شهرستان های دیگر حوزه انتخابیه بوده اند؛ قطعاً به کاندیدهایی، مردم رأی می دهند که اقبال بیشتری برای رأی آوردن دارند. نظرم را نمی توان به صراحت بگویم، ولی خیلی علاقه مند هستم که کاندیدی از بافق به مجلس برود کاندیدهای غیر بومی هم تا حدودی با توجه به جناح بندی و این باند و باند بازیهایی که الآن هست بالاخره طرفدار دارند که رأی بیاورند. 
مسعود فتوحی گفت: نظرم به شخصی است که مردمی باشد، ولی اگر به اجماع برسند خیلی خوب است و ما کاری به کاندیدهای غیر بومی نداریم، باید فردی کاندید شود که به دل مردم برسد و میان مردم قرار بگیرد در جلسات شرکت کرده ام و تصمیم را گرفته ام. 
خیراتی 22 ساله و دارای شغل آزاد عنوان کرد: اجماع باید صورت بگیرد بر روی کاندیدهای بومی مردم شناخت دارند و کاندیدیهای غیر بومی هیچ جایگاهی در بافق نخواهند داشت. در جلسات کاندیدها شرکت کرده ام و تصمیم خود را گرفته ام. 
عباسعلی رنجبر، 72 ساله و راننده آژانس گفت: از بافق کسی به مجلس نمی رود، چون 5 الی 6 گروه هستند و تا زمانی که متحد نشوند و حتی با بهاباد به اجماع نرسند به  مجلس نمی روند؛ زمانیکه یک نفر بعد از این همه سال به مجلس نرود بافق همچنان از شهرهای دیگر عقب خواهد ماند. نمایندگان سابق هیچ کاری نکرده اند و قدمی برای بافق بر نداشته اند، ای کاش دو کاندید بافقی اجماع می کردند.