هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

امور مردم در شهرداریها روان تر حل و فصل گردد

امور مردم در شهرداریها روان تر حل و فصل گردد


نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد:

با هدف بررسي مسائل و مشکلات حقوقي و قضايي شهرداريها و ارائه راهکارهاي مناسب ، نشست مشترک رئيس کل دادگستري استان يزد ، معاون عمراني استانداري ، چند تن از معاونين دادگستري و دادستان مرکز استان با شهرداران شهرهاي استان وشهرداران مناطق شهر يزد برگزار گرديد .

رئيس کل دادگستري استان يزد در اين جلسه ضمن تبريک فرا رسيدن ماه رجب و تأکيد بر خدمت رساني به مردم اظهار داشت : تعامل ، همدلي و همزباني بين دستگاههاي مختلف و اجراي قوانين و مقررات در راستاي خدمت به مردم ، جلب اعتماد و همراهي آنان با نظام و دولت را در پي دارد .

محمدرضا حبيبي در پاسخ به برخي از مسايل و مشکلات حقوقي شهرداري هاي استان اظهار داشت :روان سازي امور در شهرداريها در چهار چوب قوانين ومقررات باعث مي شود مردم سريعتر و راحتر به نتيجه برسند و در نهايت باعث رضايتمندي مردم وصرف هزينه هاي کمتر مي شود .

وي همچنين بر تقويت واحدهاي حقوقي و اجرائيات شهرداري ها تاکيد نمود و افزود : تقويت اين واحدها و صرف هزينه مالي در اين خصوص باعث پيشگيري از مسايل و مشکلات زيادي مي شود و از هزينه هاي سنگين مالي و اجتماعي بعدي جلوگيري مي کند .

حبيبي خاطر نشان کرد: نظارت دقيق بر واحد اجرائيات شهرداري وتحول وتغيير مستمر در آنها وآموزش به نيروهاي انساني اين واحد باعث مي شود هنگام اجراي ماموريت خود به درستي عمل کرده و بهانه بدست متخلفين ندهند .

وي خاطر نشان کرد: دستگاه قضايي در حمايتهاي حقوقي و قضايي از مامورين شهرداري شعبات ويژه اي در دادسراي عمومي و انقلاب يزد ، محاکم حقوقي وجزايي وهمچنين در دادگاه تجديدنظر استان براي رسيدگي سريع به دعاوي مربوط به شهرداري اختصاص داده است .

رئيس کل دادگستري استان يزد در ادامه در خصوص برخورد با متکديان در سطح شهر گفت : باتوجه به اينکه شهر يزد يک شهر گردشگري و توريستي است جمع آموري اين متکديان از سطح شهر ضرورت دارد و نظر به اينکه زندان براي اين افراد جاي مناسبي نيست و هزينه هاي زيادي بر دولت تحميل مي کند ايجاب مي کند شهرداري محل مناسبي را براي الگو برداري از بعضي کلان شهرها تهيه نمايد.

وي با اشاره به حضور اتباع بيگانه در بافت فرسوده شهر يزد افزود: خوشبختانه طرحي تدوين و در حال اجراست که بافت فرسوده شهر را از وجود اين اتباع پاکسازي خواهد شد .

رئيس کل دادگستري در خاتمه اظهار داشت : در چهارچوب مقررات آماده هرگونه همکاري با مديريت شهري مي باشد.

در اين نشست معاون عمراني استانداري و شهرداران و تعدادي از مديران مربوط پاره اي از مشکلات و درخواست هاي خود را مطرح نمودند.