هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

امواج کشتی فولاد را به کدام سو خواهد برد؟

امواج کشتی فولاد را به کدام سو خواهد برد؟



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم بافق، مهریز،ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه بازدید از طرح احداث پلی کلینیک (درمانگاه) شهرستان بافق در جمع خبرنگاران گفت: فعلاً تصمیم دارم  به عنوان یک نامزد در انتخابات مجلس دهم شرکت کنم. وی ادامه داد: نمی دانم چه خواهد شد؟
دخیل عباس پیرامون تعیین تکلیف حوزه انتخابیه استان یزد اظهار داشت: طرح اصلاح قانون انتخابات، پس از تعطیلات به صحن مجلس شورای اسلامی می رود. اصلاحیه ۴ استان کشور در دستور کار قرار دارد. استان یزد یکی از این موارد است؛ ظاهراً عدالتی در استان در رابطه با حوزه انتخابیه اجرا خواهد شد.
وی افزود: پیشنهادی بدین مضمون توسط من ارائه شده است: شهرستان های مهریز، بافق و بهاباد یک حوزه، ابرکوه، خاتم و تفت یک حوزه، اردکان و میبد یک حوزه، شهرستان یزد و اشکذر نیز یک حوزه!
وی در پاسخ به این پرسش که برای نصب آسانسور و رفاه حال مردم مسکن مهر چه کاری انجام می دهید؟ بیان کرد: دولت تدبیر و امید تصمیم دارد طرح های مسکن مهر را تکمیل نماید. متأسفانه یکی از مشکلات حادی که دامن مسکن مهر را گرفته این است که راه اندازی تجهیزات جانبی را جدی نگرفتند. عمودی سازی در بافق علیرغم وجود زمین، یکی از اشتباهات بزرگی است که از ابتدای امر رخ داده است.
دخیل عباس زارع زاده گفت: پیمانکار نصب آسانسور نیز با وجود دریافت هزینه های تجهیز به تعهد خود عمل نکرده و مردم در حال حاضر با مشکلات زیادی روبرو هستند. وی ادامه داد: هفته آینده به همراه فرماندار بافق، از مسکن مهر بازدید خواهم داشت و این موضوع را با جدیت تمام پیگیری می کنم.
حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته نامه افق کویر پیرامون صدور مجوز گندله ۵ میلیون تنی فولاد بافق (ابویی) عنوان کرد: با پیگیری های سرسختانه مسئولین استان و شهرستان؛ خوشبختانه با دستور مستقیم رییس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز گندله ۵ میلیون تنی صادر شده است؛ اما باز وزیر و معاون وی در رابطه با پرداخت وام صندوق توسعه ملی مشکل ایجاد کرده اند. مدت ۲۴ ماه مدتی نیست که بتوان طرح گندله را اجرایی کرد و در حال حاضر قصد بر این است که طرح گندله اجرایی نشود. مدیر عامل فولاد و مسئولین به پیگیری های خود در این باره ادامه خواهند داد. امیدوارم با صدور مجوز و تأمین خوراک گندله، ابویی با دلگرمی و همان سرعتی که نورد را اجرایی کرد کار گندله را نیز پیش ببرد. 
شایان ذکر است؛ در مسیر ایجاد فولاد بافق یا همان فولاد ابویی تاکنون سنگ اندازی های زیادی شده است و مشخص نیست این مشکلات بر سر راه فولاد بخاطر احداث آن در بافق می باشد یا بخاطر شخص سرمایه گذار؛ اما هر آنچه که هست کشتی طوفان زده فولاد هر از گاهی دچار امواج سهمگینی می شود که او را تا مرز غرق شدن می کشاند؛ ولی باز ناخدای این کشتی؛ آن را درپهنای بیکران مشکلات هدایت می کند.کشتی فولاد دنبال ساحل امنی است تا بار خود را به ساحل برساند.