هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

امروزه ثانیه به ثانیه قطعی برق مشکل ساز است

امروزه ثانیه به ثانیه قطعی برق مشکل ساز است



عذرا عبداللهی| به گزارش هفته نامه افق کویر، در این هفته خبرنگار این هفته نامه در رابطه با مشکلات برق شهرستان، از جمله قطع برق در مرغداری میر محمدی و همچنین مشکل ترانس برق فخریه، به سراغ محمدرضا عسکری فر مدیر توزیع برق شهرستان رفته و خواستار توضیحاتی در این خصوص شده است.
محمدرضا عسکری فر در پاسخ به این پرسش که چرا از قبل به مرغداری قطع برق اعلام نشده است؟ گفت:مشکل قطع برق و خاموشی، ممکن است اتفاق بیفتد. برخی از مکانها همانند بیمارستانها، فولاد، مرغداری ها و تأسیسات بزرگ باید ژنراتور داشته باشند تا در مواقع ضروری این ژنراتور یا موتور برق به صورت خودکار شروع به کار کند. در هر منطقه ای می تواند ناشی از حوادث انسانی و طبیعی مانند برخورد کامیون با سیم های برق، جاده، سیل و... برق قطع شود و نمی شود گفت که باید از قبل اعلام می شد.
در ادامه گفتگو، وی در پاسخ به این پرسش که مشکل ترانس محله ی فخریه (انقلاب 24 ) چگونه ایجاد شده است و چرا حل نمی شود، افزود: تمام تأسیسات برق ما، دارای ارت هستند و این باعث می شود که برق گرفتگی بوجود نیاید. در واقع سیم ارتی که برق این ترانس را به زمین منتقل می کند، داخل عایق کامل بوده و کابل هم در لوله ای بوده که متصل به ترانس است. در اثر بازی کردن بچه ها با این لوله و تکان دادن مکرر آن باعث لختی کابل می شود و برق ارت به لوله می رسد و باعث ایجاد شوک برقی شده است و چون برق ارت بوده است، صدمه ی جدی به کودک وارد نشده است از این بابت سپاسگزاریم. این خبر را به همشهریان عزیز می رسانم که این مشکل کاملاً برطرف شده و مشکل خاصی دیگری ندارد. 
وی در پاسخ به این پرسش که چه هزینه ای برای ایمن سازی تیرهای برق در نظر گرفته شده است؟ تصریح کرد: ایمن سازی جزء استاندارد کار ماست و هزینه ی اضافه تری ندارد و زمان طراحی توسط شبکه توزیع برق به صورت استاندارد طراحی می شود؛ اما در مواقعی پوسیدگی هایی ایجاد می‌شود که بودجه ای سالانه برای اصلاح و ایمن سازی تیرهای برق در نظر گرفته شده است. 
وی گفت: زمانی می گفتند آب مایه حیات است؛ اما الان به نظر من، برق مایه حیات است. در قدیم وقتی برق قطع می شد، همه استراحت می کردند؛ اما امروزه ثانیه به ثانیه قطعی برق مشکل ساز است. به طور مثال چند وقت پیش در استان خوزستان، قطعی برق باعث قطعی آب نیز شده است. در واقع امروز قطعی برق باعث مختل شدن تمام فعالیت های روزانه ما می شود. خوشبختانه در استان یزد هزینه ی زیادی مبنی بر کاهش قطع برق می شود و در چند سال اخیر سعی شده است که اصلاً برق قطع نشود و اگر گاهی این مشکل پیش آمده است به خاطر حوادثی است که رخ می دهد در واقع سرویس مستمر بر روی شبکه و پست های برق شهرستان باعث شده که مشکلات برق به حداقل برسد.
عسکری فر اظهار داشت: استفاده از خط گرم برای سرویس شبکه های برق باعث شده هنگام تعمیرات و حتی جابه جایی تیرهای برق، مردم از قطع برق رنج نبرند. نمونه ای از این موضوع را می توان اصلاح میدان راه آهن توسط شهرداری را نام برد که شبکه برق در مسیر بود و با استفاده از خط گرم، بدون قطع برق برای شهروندان، انجام شد. اینها نمونه ای از زحمات بی شماری است که همکاران بنده در سراسر استان انجام می دهند و نتیجه کم شدن میزان قطع برق است.