هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

امام جمعه اشکذر: نمی توان مردم را با زور به بهشت برد اما نبایددرهای جهنم رابه رویشان گشود

امام جمعه اشکذر: نمی توان مردم را با زور به بهشت برد اما نبایددرهای جهنم رابه رویشان گشود


امام جمعه اشکذر: نمی توان مردم را با زور به بهشت برد اما نبایددرهای جهنم رابه رویشان گشود

به گزارش نسیم صادق، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و غبار روبی از مساجد اظهار داشت: بنای اسلام بر این است که انسان امور عبادی خود که در بالاترین درجه آن نماز است را در مسجد انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین طالبیان امام جمعه اشکذر پاکیزه و تمیز نگاه داشتن مسجد را از جمله وظایف مومنین نسبت به مسجد عنوان کرد و افزود: اینکه انسان نماز را به صورت جماعت در مسجد به پا دارد و ادعیه و مناجات خود با پروردگار را در این مکان مقدس به جا آورد از دیگر وظایف ما نسبت به مسجد است.
طالبیان با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه که به مناسبت شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان به این نام، نام گذاری شده است، افزود: از جمله وظایف قوه قضاییه برخورد با مجرمین، مفسدین، بزهکاران وهنجار شکنان و کسانی است که امنیت روانی و اخلاقی جامعه را به خطر می اندازند.
وی افزود: گرچه قوه قضاییه در راستای انجام وظایف خود کوشا است، اما طبق اطلاعاتی که ما از طریق افکار عمومی به دست آورده ایم، مردم بیش از آنچه امروز شاهد انجام وظایف قوه قضاییه هستند از این دستگاه انتظار دارند. قوه قضاییه در برخورد با مجرمین قاطعیت به خرج دهد.
امام جمعه اشکذر افزود: ما از دستگاه قضایی انتظار داریم که با قاطعیت هرچه بیشتر با مجرمین، مفسدین و کسانی که آسایش جامعه را بر هم میزنند برخورد کند.
وی در ادامه تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را خواستار و طولانی شدن بررسی پرونده‌ها و معطل شدن ارباب رجوع را شایسته نظام اسلامی ندانست.
حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه برخی انسان های سست عنصر گاهی می گویند که ما وظیفه نداریم مردم را به بهشت ببریم خاطر نشان کرد: اتفاقاً قبل از همه این دولت مردان در نظام اسلامی هستند که وظیفه دارند مردم را به سمت بهشت هدایت کنند.
وی افزود: انسان برای رسیدن به سعادت ابدی خلق شده است، آن وقت چطور می شود که نظام اسلامی در این زمینه مسئولیتی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه در قرآن از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظایف دولت اشاره شده است، تصریح کرد: دولت موظف است از وقوع هرخلافی که انسان ها را از رسیدن به بهشت باز می دارد، جلوگیری کند.
امام جمعه اشکذر افزود: گرچه نمی شود که مردم را به زور به بهشت برد، اما نباید درهای جهنم را هم به روی آنان گشود.