هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

امام جمعه ابرکوه: سیاستگذاری ناموفق دستگاه قضا در ده سال اخیر

امام جمعه ابرکوه: سیاستگذاری ناموفق دستگاه قضا در ده سال اخیر


امام جمعه ابرکوه: سیاستگذاری ناموفق دستگاه قضا در ده سال اخیر

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام دکتر مصطفی چمران و عرض خدا قوت به نیروهای تاثیر گذار در امنیت اجتماعی اظهار داشت: فلسفه وجودی دستگاه قضا، سلب امنیت و آرامش برای عناصر فساد در عرصه های اجتماعی، اخلاقی، مالی و اقتصادی است. پیدایش اختلاس های میلیاردی، رابطه های ارتشائی، لانه های فساد و خانه های تیمی که یک شبه پیدا نمی شود. اینها ریشه در نبود  قاطعیت عملی دارد.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: "چند سال قبل درباره فساد اقصادی به روسای قوا نامه دادم با فساد اقتصادی مبارزه کنید" افزود: کو آن مبارزه؛ در عمل چه کار کردید؟! قوای سه گانه باید عزم جدی خود را برای حل و فصل معضلات کشور به ویژه در بخش اقتصادی جزم کنند و گرنه این کارها از عهده قوه قضائیه بر نمی آید.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: دولت و قوه مجریه باید با نظارتی سازمان یافته خصوصاً در شبکه های بانکی و معاملات خارجی به صورتی دقیق و بی اغماض با عناصر مفسد اقتصادی دانه درشت یا دانه ریز برخورد و به قوه قضائیه معرفی کند.
حسینی تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه قضا سیاستگذاری صحیح در امر اطاله و اختصار دادرسی است که در این ده سال اخیر سیاستی ناموفق در عرصه های مختلف اجتماعی و غیره بوده است. مثلا پرونده های طلاق را با عنوان طلاق توافقی زود به جریان انداخته و کار طلاق را تمام می کنند. که با این کار هم آمار طلاق را بالا برده و هم فرصت زندگی را از زوج جوان می گیرند و هزار بلا بر سر جامعه می آورند! در حالی که پرونده های مالی و مفاسد که باید زود رسیدگی شود گاهی ملاحظه می کنیم که در کشورمان بالعکس عمل می شود و شأن دستگاه قضا را تنزل می دهد.