هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آماده سازی 5 هکتار از پارک وحشی بافقی در سال جاری

آماده سازی 5 هکتار از پارک وحشی بافقی در سال جاری



اکرم عباسي| کريمي رييس منابع طبيعي بافق طي گفتگويي با هفته نامه افق کوير، در مورد پيشرفت پارک بيشه در(وحشي بافقي) گفت: کار اجرايي پارک از سال 91 شروع شد. طرح پارک در مساحت 50 هکتار در حال بازنگري است. در اين راستا کميسيوني در اداره منابع طبيعي با حضور معاون فني، دو تن از اساتيد دانشگاه، شرکت سنگ آهن و شرکت مشاور تشکيل شد و طرح آن آماده ارائه است.

وي افزود: طرح پارک در سطح 30 هکتار آماده شده است. امسال 5 هکتار کشت در برنامه بود؛ ولي متأسفانه تعويض خاک زمان بر بود و تا عمق يک متر و نيم بايد تعويض خاک انجام مي شد و بهترين خاک جهت کشت خاک آبرفتي هست که پشت صدها جمع مي شود اين خاک از پشت صد قطرم به اين منطقه آورده شده است، همچنين فيبر نوري که به سمت بهاباد مي رفت براي جاده زير گذر ورود و خروج پارک ايجاد مزاحمت داشت که جا به جا شده، مخزن آن انجام و آب گيري شده است؛ مخزني که احداث شده 500 متر مکعبي هست از اين 500 متر مکعب 350 متر مکعب آن براي آبياري فضاي سبز و 150 متر مکعب براي آب شرب پيش بيني شده است، احداث سرويس هاي بهداشتي پارک در دستور کار است و کار ساختماني آن در حال انجام است همچنين کار ساخت نمازخانه و ساختمان مديريت و نگهباني پارک انشاءا... امسال به پايان مي رسد. شبکه برق رساني مختص برق براي پارک گرفته شده و براي روشنايي پارک سه عدد برج نور نصب شده که يکي از آن برج نورها هر شب روشن است، چاه آب حفر شده، جاده سازي اصلي پارک زير سازي آن انجام شده و آماه تحويل و جاده درجه دو و سه آن در حال احداث است. حدود 2 ميليارد تا الآن هزينه شده است.

رييس منابع طبيعي بافق با اشاره به اين که پارکي که طراحي شده پارک جنگلي تفريحي است عنوان کرد: در طراحي جديد بازنگري که صورت گرفت قرار بر اين شد که به عوامل طبيعي که در منطقه وجود دارد آسيبي وارد نشود و فقط احداثات داشته باشيم آن هم در حد محدود و در کشت از گونه هاي متناسب منطقه استفاده کنيم و يکي از مزيت هاي اين پارک ساعت 12 به بعد سايه هست و باد خنک مي وزد.