هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اقتصاد پویا نیازمند نیروی کار سالم و با نشاط هست

اقتصاد پویا نیازمند نیروی کار سالم و با نشاط هست



کارگران معدن کوشک روز دوشنبه گذشته درگفتگویی اختصاصی در محل این معدن با خبرنگار هفته نامه افق کویر پاره ای از مسائل و مشکلات خود را بیان نمودند.
 یکی از کارگران به نمایندگی از آنان گفت: انجام معاینات دوره ای از سال 1387 به بعد انجام نگرفته و بیش از 200 نفر از کارکنان تا به حال حتی یک بار معاینه دوره ای نشده اند، چون در محیط آلوده کار می کنند باید سه نوبت واکسن کزاز تزریق شود که آن نیز انجام نگردیده است.
وی افزود: انجام آزمایش سرب در خون از سال 1387 تا به حال انجام نشده است و همچنین وسایل ایاب و ذهاب مناسب وجود ندارد. شیر آب سالم و بهداشتی جهت مصارف مختلف که بعلت کمبود آب از آب معدن زیر زمینی در چرخه تولید استفاده می گردد ناسالم می باشد.
این کارگر معدن کوشک که در قسمت روباز کار می کند و تمایل نداشت نامی از وی برده شود، ادامه داد: تهیه وسایل حفاظت فردی متناسب با شغل صورت نگرفته و همه از یک نوع وسیله برای حفاظت فردی استفاده می کنند. تأمین غذای سالم و کافی جهت افراد شاغل وجود نداشته و مبلغ ناچیزی به عنوان هزینه ناهار که 000/650 ریال است در فیش حقوقی به کارگران تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: بهداشت یار کار باید موقع حوادث جهت کمکهای اولیه و ارجاع مصدوم به اولین مرکز بهداشتی درمانی اقدام کند که حتی خود راننده آمبولانس می باشد لازم است برای راننده آمبولانس از فرد دیگری استفاده شود. طبق اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی الهام گرفته از تعالیم و احکام دین مبین اسلام می باشد ضرورت تأمین بهداشت و درمان را برای کلیه اقشار جامعه بویژه جامعه کارگری تاکید نموده است؛ لذا برای اینکه نیروی کار سالم داشته باشیم باید موارد ذکر شده بالا انجام پذیرد؛ چرا که اقتصاد پویا نیازمند نیروی کار سالم و با نشاط هست.