هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اقتصاد مقاومتی پر از حرف و کم از عمل(قسمت 69 )

اقتصاد مقاومتی پر از حرف و کم از عمل(قسمت 69 )



 
امیر عباس امینی|
معمای بزرگ ترین فساد اقتصادی قرن(به نقل از نشریه پنجره شماره 253 )
"قارچی به نام بابک"
وقتی همه خواب بودند
محاكمه بابك زنجاني مربوط به غارت بيت‎المال است كه توسط باندي شبكه‎اي و كاملا سيستماتيك انجام شده و البته متاسفانه در اين غارتگري نفتي رفتار‎ها و معاملات به‎گونه‎اي صورت پذيرفته كه برنده شبكه غارتگر است و بازنده مردم؛ زيرا پس از گذشت 21 ماه از بازداشت بابك زنجاني و با وجود 200 جلد پرونده متاسفانه كل داشته‎‎هاي بابك زنجاني فقط املاك و شركت‎‎هايي است كه در داخل به نام او ثبت و ضبط شده است و تاكنون به‎ گفته برخي مسئولين قوه قضائيه يك «سنت» هم بابت بدهي خود نداده است.
 
بابك زنجاني و امثال او  همگي روكش يك فساد عظيم در بدنه سيستم اقتصادي  کشور است و فقط تاريخ مصرف آن تمام شده و حالا پس از يك شوي تبليغاتي او را برمي‎دارند و يكي ديگر را جاي او مي‎گذارند. اين تصور كه در جامعه جا افتاده است و دهان به دهان مي‎چرخد، بزرگ‎ترين آسيب و آفت نظام سياسي كشور است.
زيرا براساس اين تفكر، فساد آن‎چنان در بدنه سيستم اقتصادي رخنه كرده است كه كاري نمي‎توان كرد.
سوال اساسی ما این  است كه بابك زنجاني كه در دهه 70 و 80 آهي در بساط نداشت و ناگهان سال 90 و 91 مرد اول اقتصاد ايران مي‎ شود با چه پشتیبانی  می تواند با سرعت نور به سرمایه دارترین فرد کشور تبدیل شود؟! 
آنچه انتظار مي‎رود از قوه قضائيه كشور اين است كه مردان اصلي اين پرونده نيز محاكمه شوند و در پيشگاه مردم لب به سخن بگشايند وگرنه اعدام بابك زنجاني هرگز دردي را از مردم و فساد حاكم بر اقتصاد ايران، درمان نمي کند. زیرا در گذشته مرور این مسیر این ادعای درست را ثابت کرده است.
به هر حال برای آگاهی بیشتر بد نیست روابط زیر را در نظر داشته باشیم.
سودجویی ها از هر نوع زاییده عدم شناسایی و درک صحیح اند و آنها مولدو غفلت و بی مبالاتی نتیجه عدم پرهیزکاری و بی تقوایی و آن در اثر نداشتن اخلاص در نیت و نظم در عمل است و این مهم بخاطر عدم جستجوی معنویت است