هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

افق کویر از نگاه شهروندان

افق کویر از نگاه شهروندان



خبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت هفدهمین سالروز انتشار این هفته نامه با حضور در بین شهروندان از آنها خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص 17 سال فعالیت هفته نامه افق کویر، محتوا و مطالب مندرج در آن بیان نمایند.
نصیر زاده یکی از شهروندان با بیان نظر خود گفت: هفته نامه به قول خودمان روراست است، حرف مردم و دغدغه های جامعه را منعکس می نماید؛ صدای افق احترام به نظرات مردم می باشد.
وی افزود: انتظار می رود مطالبی از جمله: اخلاق، روابط اجتماعی و جوانان بیشتر مدنظر گرفته شود.
وی با بیان این موضوع که عملکرد مسئولین ادارات، خواسته های مردم و پیگیری آن را بیشتر دنبال می نمایم گفت: برخی مسئولین به وضوح عملکرد خود را به اطلاع می رسانند، اما بعضی دیگر واقعاً عملکرد آنها در ابهام است؛ بهتر هست شرکت ها و ادارات خصوصی و غیر خصوصی عملکرد خود را به سمع و نظر جامعه و مردم شهر برسانند، باید اطلاع رسانی کامل و روشن گری روی دهد تا مردم بتوانند موضع گیری مناسب و اظهار نظر درستی داشته باشند.
 وی در پایان از کارکنان این هفته نامه تقدیر وتشکر نمود.
میرزا محمود میرزایی کارمند شرکت سنگ آهن یکی دیگر از شهروندان گفت: هفته نامه افق کویر قدمت زیادی دارد. صدای افق را دوست دارم؛ چراکه بدون آنکه کم و کاستی در پیام ها صورت گیرد آن را چاپ می کند. زمان اعتراض مردم پیرامون خصوصی سازی سنگ آهن پوشش خبری مناسب و مؤثری داشت. به خاطر دارم اولین رسانه ای که آن زمان در بین معترضین حاضر می شد خبرنگاران این هفته نامه بودند. از نظر مردم هفته نامه جامعی است، اما بهتر است مشکلات و کمبودهای بیمارستان و جاده بیشتر به آن پرداخته شود. جاده بافق- یزد معضلی برای بافق هست حادثه تصادف برای خود من نیز در این جاده رخ داده است. پیچ‌های خطرناک و اشکالاتی وجود دارد که مناسب جاده دو بانده نیست.
احمد مطیعی صاحب مغازه گل فروشی گفت: همیشه خواننده افق کویر نیستم، اما سعی کردم هر از گاهی آن را تهیه نموده و مطالب را مطالعه نمایم. اخبار شهر، مطالب علمی و صفحه 3 همان صدای افق برایم جذابیت دارد.
وی افزود: درد دل مردم را درج نمودن عالیست. هفته نامه به مطالب پزشکی، دارو و عوارض آن ورود پیدا نکرده، با توجه به اینکه در منطقه ای زندگی می کنیم که معدن به وفور یافت می شود باید توجه خاص و ویژه‌ای به موضوع پزشکی جامعه شود و به دغدغه‌های جوانان جدی تر پرداخته شود.
صاحبه غالب گفت: زندگینامه بازیگران جذاب است. مطالب هفته نامه متنوع و جذاب می باشد. مطرح نمون و پیگیری مسایل شهر مناسب هست و بازتاب آن نیز برای جامعه اهمیت دارد. نمونه بارز صدای افق و پیگیری آن مشکلات کوچه جنب پارکینگ شهرداری(باغ لردو) بود که توسط شهرداری رفع گردید.
حسین محمدی که در عکاسی آستانه مشغول به فعالیت هست گفت: این هفته نامه را تهیه نموده مسایل سطح شهر، صدای افق که مربوط به بافق هست و همچنین مسایل علمی و خصوصاً جدول آن را مطالعه می نمایم. هفته نامه در مجموع مطالب متنوعی دارد.
محمدی افزود: بهتر هست بخش پیگیری مطالبات مردم رادر هفته نامه راه اندازی نمایید، حرف های مردم و خواسته های آنان در صدای افق درج می گردد، اما آیا بازتاب آن نیز چاپ می شود؟!! مسئولین موظف باشند جوابگوی این موارد باشند. معضلات کلی زیاد هست قاطع تر باید به آنها پرداخته شود.
وی گفت: بهتر است در بخش کلبه هنر به جای بازیگران صدا و سیما که در صدا و سیمای کشور به آن پرداخته می شود زنان و مردان موفق شهر معرفی گردند؛ گاهی افراد شاخص شهرستان بعد از مرگ مطرح می شوند و مردم می فهمند که وی چه خدمتی به شهر و مردم کرده است.
یوسف حاج ابوالحسنی راننده مینی بوس اداره آموزش و پرورش گفت: هر هفته، هفته نامه افق کویر را مطالعه می نمایم. اتفاقات و رویدادهای شهر و گزارشات برایم مهم است.
ریحانه السادات شیدایی گفت: هفته نامه را خریداری نمی کنم و پیگیر مطالب آن نیستم، ولی خب؛ اگر جایی آن را ببینم مطالعه می کنم. یادم هست گزارشی سال قبل نزدیک عید نوروز مبنی بر قیمت های اجناس در بافق چاپ گردید.
وی افزود: جا دارد از مشکلی که چند روز پیش برایم روی داد بگویم؛ دوشنبه هفته گذشته که روز بارانی بود برای کاری به کوچه مدرسه 13 آبان مراجعه نمودم که با ترافیک سنگینی روبرو شدم، مدتی طول کشید تا راه عبور و مرور وسایل نقلیه باز شد؛ با توجه به این که در این کوچه دو مدرسه قرار دارد لازم است تدابیری اندیشده شود تا درحد امکان دو مدرسه در یک زمان تعطیل نشوند.
عباس جادری مدیر داخلی دانشگاه علمی کاربردی گفت: بخش گوناگون هفته نامه برایم جالب است. در هفته نامه مسایل قرآنی کم رنگ هست بایستی به بخش دانسته های قرآنی بیشتر پرداخته شود.
عباس دهستانی فروشنده لوازم گلسازی گفت: هر هفته مطالب را مطالعه می کنم سپاسگزاری، تبریک تولد و یادبودها هفته نامه را سبک می نماید. گاهی سرمقاله های تندی نوشته می شود و برخی خبرها باید آرامتر نوشته و درج گردد.
مسایل شهر و پیامک ها که همان حرف های مردم هست اهمیت دارد. بخش آشپزی و خیاطی اگر کاملتر و جامع تر شود بهتر است. گزارشات مردمی که هر هفته چاپ می شود برای مردم آموزنده و ارزشمند هست. قابل ستایش هست که نویسندگان خوبی در بافق وجود دارند و مقالات خود را برای چاپ در افق کویر ارائه می دهند.
هادی حسینی بافقی خدمتگزار دبستان 15خرداد و دانشجوی استخراج معدن دانشگاه علمی کاربردی گفت: حدود یک سال و نیم هست که مطالب هفته نامه برای من جذابیت پیدا نموده. پیگیر مسایل مردم از اهمیت والایی برخودار می باشد. بازتاب شهرداری قابل تقدیر است.
وی افزود: کاش گزارشی یا اطلاعاتی پیرامون بیماری اچ آی وی(ایدز) به مردم شهرستان داده شود.
وی افزود: اگر به جای خبرنگاران افق کویر بودم به کمبودهای فضاهای سبز و تفریحی می پرداختم تا در راستای توسعه و رها نمودن جوانان از پاتوق ها گامی برداشته باشم.
حسینی گفت: مسئولین باید مشکلات مردم را به صورت جدی و صبورانه برطرف نمایند، تا در دنیا و آخرت رضایت خداوند شامل حال آنان شود.
حسین صادقی کارگر شرکت سنگ آهن بافق گفت: حدود دو سالی هست که افق کویر را تهیه می کنم تمام مطالب و موضوعات از اهمیت خاصی برخودار است بخش حوادث برام جذابیت خاصی دارد.


اکرم عباسی- راضیه بیگی