هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

افزایش امید به زندگی در بافق

افزایش امید به زندگی در بافق



راضیه بیگی| به گزارش هفته نامه افق کویر؛ محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در مراسم اجرای اولین مرحله از سازه اصلی ساختمان کارخانه 5 میلیون تنی گندله سه چاهون در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: اصلاح خط کنسانتره تا اردیبهشت ماه سال 94 اجرا و خوراک گندله تأمین می گردد تا سنگی با عیار 67 تنی به تولید برسد. به منظور تأمین آب مصرفی زیر ساخت طراح ها نیز از فاضلاب شهری استفاده می شود که مرحله اول 16 درصد و مرحله دوم 15 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: گندله سازی با توجه به اتفاقات رخ داده بالای 5/17 درصد پیشرفت صورت گرفته و امیدوارم با این روند ظرف یک یا دو سال آینده بافق از گردنه ی معدنی به صنعتی تبدیل شود. فولاد شرکت سنگ آهن نیز در مرحله مشخص شدن پیمانکار است. عسکری به اعتصابات 53 روزه اشاره نمود و اظهار داشت: استخراج در طی ده ماهه بالای صد و ده درصد، تولید هم 99 درصد بوده که تا اواخر سال به صددرصد خواهد رسید.  مدیر عامل شرکت سنگ آهن بافق بیان کرد: صادرات سنگ خام فروشی هست، اگر بتوان سنگ دانه بندی را آگلومره نمود و در کنار آن فولاد را راه اندازی کرد ارزش افزوده بیشتری به همراه خواهد داشت که اشتغالزایی نیز به بار می آورد.  وی سفر وزیر معدن، صنعت و تجارت را به بافق مثبت ارزیابی کرد و گفت: وزیر در روند طرح های صنایع جوار معدنی خوش بین است. با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم بافق کارگری می باشند احساس مسئولیت بیشتری داشته و باید با حفظ اشتغال موجود بتوان توسعه اشتغال هم داشت. مدیر عامل شرکت اظهار داشت: امید زندگی در بافق افزایش یافته و هنوز هیچکدام از کارگران این معدن حقوق خود را با تأخیر دریافت نکرده اند. آرامش لازمه در شهر وجود دارد. عسکری برنامه های سال آینده شرکت را پیشبرد طرح گندله، فولاد و اتمام پروژه خط اصلاح دانست.
آفرین آیندگان را بر خود بخریم نه ننگ و نفرین آنان را
در ادامه دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: خطاب من به دولتمردان است کشوری که در تحریم قرار دارد باید فرار از تحریم را در نظر داشته باشد و این کار فقط با اجرای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری عنوان آن را با راهکار تبین نمودند مؤثر خواهد بود. در یک کلمه اقتصاد مقاومتی یعنی از کمترین امکانات بیشترین بهره وری را ببریم. هیچ گاه برای آینده خود فکر نکرده ایم و درگیر تارهای خود ساخته شده ایم. باید یک روزی بتوان از این موضوع فرار نمود و بهترین راهکار این است که هزینه تولید در کشور را کاهش داد.
وی افزود: جنون است سنگ بارگیری و به نقاط دور دست و خارج از کشور فرستاده  شود و دست گدایی برای فرآوری دراز نماییم این برای کشوری که ادعای فرهیختگی می کند ننگ می باشد. زارع زاده اظهار امیدواری کرد: در دولت امید که منبعث از تدبیر هست فضا تغییر کرده و در فضایی وارد شویم که آفرین آیندگان را بر خود بخریم نه ننگ و نفرین آنان را.
آرامشی که در آن بی عدالتی باشد پشیزی ارزش ندارد
وی گفت: احساس می کنم شهرستان بافق از هر لحاظ لیاقت و استعداد دارد ذخیره شناخته شده آن یک میلیارد و هفتصد میلیون تن هست؛ می تواند تحول عظیمی در شهر روی دهد. این امر برای کسانی درد آور خواهد بود این تحول بزرگ را با اجبار قبول می کنند توان فناوری در بافق وجود دارد. مسئولین به خصوص معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به این باور برسد و برای بافق حداقل گندله ده میلیون تن را در نظر بگیرد. 5 میلیون تن فولاد شرکت سنگ آهن و 5 میلیون تن فولاد بافق (ابویی). هر دو مجموعه بر مبنای رقابت بر پایه رفاقت به نتیجه برسند. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این شهرستان حقوق حقه ای دارد که متأسفانه تاکنون ضایع و نادیده گرفته شده است از امروز باید این حق بازگردانده شود. بازگشت حق مردم از مهاجرت آنان به شهرهای کلان جلوگیری خواهد کرد. دخیل عباس زارع زاده شرکت سنگ آهن بافق را مادر فولاد دانست و اظهار داشت: مادر فولاد کشور نباید بی شیر و فقیر باشد باید به مادر هم توجه نمود. تا نماینده هستم جان می گذارم و پای آن هم ایستاده ام آرامشی که در آن بی عدالتی باشد پشیزی ارزش ندارد.