هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

افتتاح دومین مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در اوایل سال 1395

افتتاح دومین مرکز کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در اوایل سال 1395



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر دوشنبه هفته گذشته مراسم کلنگ زنی مرکز شماره دو کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان بافق با حضور مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار گردید.
در حاشیه این مراسم عباسعلی دانافر مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار هفته نامه افق کویر پاسخ داد.
وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چگونه است؟ گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نزدیک به نیم قرن در کشور سابقه فعالیت دارد که در استان یزد نیز در حال حاضر 17 مرکز فرهنگی و هنری ثابت، 4 مرکز فرهنگی و هنری سیار و یک عدد مرکز پستی داریم. سابقه فعالیت این کانون به سال 1354 برمی گردد، اولین مرکز فرهنگی و هنری در خیابان حضرت مهدی (عج) با عنوان مرکز شماره یک فعالیت خود را آغاز کرده است. شهرستان بافق هم الحمدا... یکی از مراکز موفق کانون پرورش فکری هست که در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی، علمی و حتی اجتماعی فعالیت می کند و خوشبختانه دو مرکز فعال دارد. یکی مرکز ثابت و یکی دیگر مرکز سیار.
مراکز سیار فعالیتشان به گونه ای است که در مراکزی که شرایط آن را نداریم که مرکز ثابتی را تأسیس کنیم توسط مینی‌بوس و با یک مربی توانمند به روستاهای تقریباً دور از مرکز شهرستان مراجعه می کنند و به بچه های روستا خدمات فرهنگی را می رسانند.
دانافر در خصوص مجموعه ای که کلنگ آن زده شد توضیحاتی ارائه داد و گفت: مجموعه ای که مشاهده می کنید دومین مرکز فرهنگی هنری ثابت شهرستان بافق هست که مساحتی نزدیک به 2000 متر دارد و دو سال هست که مقدمات آن انجام شده است؛ طی قولی که شرکت سنگ آهن دو سال پیش داده بود که اگر کارهای واگذاری آن انجام شود و زمین تملک شود اعتباراتی در اختیار ما قرار می دهند تا این مرکز تأسیس شود. افتتاح این مجموعه بستگی به این دارد که تا چه اندازه بتوانیم اعتبارات را جذب کنیم، همت کنیم و بتوانیم مجوز تأسیس را بگیریم، جذب نیرو داشته باشیم و مقدمات سخت افزاری و ساختمان سازی پیش رود ما هم فعالیت هایی که باید در این زمینه انجام دهیم را به سرعت انجام خواهیم داد و انشاا... بتوانیم در اوایل سال 1395 افتتاحیه داشته باشیم.
عباسعلی دانافر در پاسخ به این پرسش که مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان بافق باکمبود مربی و کمبود مرکز آموزشی روبرو است در این رابطه توضیح دهید گفت: بحث نیروی انسانی یکی از مسائل بسیار اساسی مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است؛ نه تنها در بافق بلکه سایر مراکز شهرستانها مسئله جذب نیرو را داریم، ولی از تهران در حوزه ستاد یکی از مسائلی که داریم اعتقادشان بر این هست که از نظر نیروی انسانی در بعضی از قسمتها با حجم زیادی از نیروها روبرو بوده و به دنبال تعدیل نیرو در کانون های سراسر کشور هستند که دود این اقدام به چشم بعضی از شهرستانها می رود و انشاا... در فرصتهای آینده این مشکل هم حل می شود.
در ادامه این گفتگو محمد علی طالعی معاون فرماندار در خصوص میزان اعتباری که شرکت سنگ آهن برای این طرح اختصاص داده است گفت: 500 میلیون تومان برای این طرح مقرر گردیده شرکت سنگ آهن اعتبار را اختصاص دهد.