هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

افتتاحیه اولین جشنواره استعداد یابی آکادمی فوتبال سنگ آهن بافق

افتتاحیه اولین جشنواره استعداد یابی آکادمی فوتبال سنگ آهن بافق



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ افتتاحیه اولین جشنواره استعداد یابی آکادمی فوتبال سنگ آهن بافق در سطح شهرستان پنج شنبه 29 آبان در زمین چمن مصنوعی آهنشهر با حضور بیش از 500 نفر نوآموز فوتبال برگزار گردید.
 محمد رضا خطیب مشاور فنی آکادمی در جشنواره گفت: امروز روز بزرگی برای بافق بوده، همه جمع شده ایم تا یک پیوند و میثاقی با مجموعه شهرستان داشته، حمایت و پیشرفت کودکان که یکی از مهم ترین اجزاء آن بعد ورزش هست را به آن توجه نمائیم. در مدرسه فوتبال برای بچه های 6 تا 14 ساله کار تخصصی انجام گرفته و سال های طلایی فوتبال است. هر نوع شرایط امنیتی و صدمات اجتماعی در این سن حاصل می شود تماما می تواند با حمایت همه جانبه خانواده ها و بخصوص مسئولین شهرستان چهره ی واقعی خود را نشان دهد.
امیدوارم حاصل این جریان فرزندانی باشد که بتواند برای میهن افتخار آفرین باشد. نکته‌ی خیلی مهم این که استعدادهای فوق العاده درخشانی به عینه دیده می شود. علاقه و پیشرفت فرزندان به ما درس می دهد که از آنان حمایت کنیم.
در ادامه احسان توکلی مدیر آکادمی فوتبال سنگ آهن و مسئول روابط عمومی باشگاه آهن گفت: مدرسه فوتبال سنگ آهن سالها به صورت فصلی تنها در تابستان به فعالیت مشغول بود که بعد  از توجه به آموزش و تاثیرات جهت پرورش بازیکنان نونهال که پایه ها و زیر ساخت های فوتبال شهرستان بودند مدرسه فوتبال را به صورت دائمی از سال 89 اداره نمود و پس از تهیه و تجهیز امکانات شرایط به گونه ای میسر شد که ما در این سال نسبت به احداث آکادمی فوتبال اقدام نمودیم که با توجه به پتانسیل هایی که در این شهرستان وجود دارد موفق به تیم داری در تمامی رده های سنی در سطح استان شده و بر این باوریم که استعدادهای ناب و بکری در این شهر کویری همچون معادن بی نظیرمان وجود دارد که با یک برنامه ریزی صحیح و مدون و سرمایه گذاری کوچک همراه با درایت و مدیریت آینده نگرانه می توانیم این گوهرهای ناب را به گنجینه های درخشان تبدیل نماییم.
وی افزود: به همین دلیل برای دست یابی به اهداف گرانقدرمان نسبت به برگزاری اولین جشنواره استعدادیابی در سطح شهرستان برای دانش آموزان کلاس اول تا سوم ابتدایی اقدام نمودیم و بیش از 500 نوآموز در قالب پنجاه و چهار تیم دعوت شد. تا ما را یاری نمایند سن 6 تا 8 سال اساسی ترین سن یک ورزشکار علاقه مند به فوتبال می باشد که در این سن ما مربیان وظیفه علاقه مند سازی و جذب نوآموزان به فوتبال را پیش رو داریم. که این امر باعث افزایش عمر یک ورزشکار خواهد گردید. پس یک محیط شاد و لذت بخش و مفرح را برای نوآموزان عزیز بنا نهادیم تا به آرمان های خود برسیم.
در ادامه طباطبایی سرپرست برگزاری جشنواره گفت: اولین دوره جشنواره مسابقات کشور با حمایت باشگاه آهن با حضور 14 مدرسه بافق برگزار شد. هدف نشاط و شادابی بین بچه ها بود.
بهترین ها طی سه هفته انتخاب و زیر نظر خطیب مربی تیم ملی یک نسل طلایی برای فوتبال شهر پدید می آوریم. سن طلایی از 6 تا 14 سالگی می باشد. طبق الگوهایی که فیفا داده کار می شود. 20 در صد استعداد و80 درصد پشتکار و تلاش سخت موثر است. جشنواره های کشوری با این تعداد برگزار نمی شود. وی ارزیابی خود را از این جشنواره‌ها وجود استعدادهای عالی و مستعد دانست.