هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آغاز طرح ممیزی املاک گامی مهم جهت توسعه شهر بافق

آغاز طرح ممیزی املاک گامی مهم جهت توسعه شهر بافق


شهردار بافق :

به گزارش روابط عمومی شهرداری، شهردار بافق از آغاز طرح ممیزی املاک در جهت توسعه بهینه این شهر خبر داد.
سید علی نوروززاده آغاز این طرح یکساله را از بهمن ماه سالجاری و با هزینه بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح ممیزی املاک، علاوه بر جمع آوری اطلاعات شهری، نیاز های شهرجهت برنامه ریزی های آینده تعریف و طبقه بندی می شود.
وی با اشاره به اینکه مديريت شهری برای برنامه ريزی و تصميم گيری در حوزه مسايل شهری نيازمند اطلاعات دقيق و بروز شهر می باشد اظهار داشت: با توجه به اطلاعات بدست آمده از ممیزی املاک می توان هر سال با توجه به نیاز شهر برنامه ریزی های لازم جهت توسعه شهر را انجام داد.
نوروززاده ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیستم، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، معابر و مشاغل در سطح شهر ، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، امکان ارایه خدمات جغرافیایی مربوطه در سیستم یکپارچه شهر سازی و نوسازی، دسترسی سریع و بی واسطه شهرداری به داده های جغرافیایی املاک، امکان نمایش نقشه املاک، معابر و مشاغل در سایر سیستم های اطلاعات جغرافیایی نظیر GISوGoogle earth، امکان گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری های مختلف، امکان تهیه نمودارهای آماری را از مهم ترین فواید اجرای عملیات ممیزی املاک شهر دانست.
شهردار بافق همیاری شهروندان محترم در اجرای طرح ممیزی املاک شهر را ضروری دانست و از شهروندان درخواست کرد: سند مالکیت، پروانه ساخت و پایان کار ، شناسنامه و کارت ملی مالک،قبض آب، برق،گاز، تلفن ملک و سایر اطلاعات درخواستی را فقط جهت رویت و تسهیل در امر ممیزی در اختیار ممیزین قرار دهند.
سید علی نوروززاده افزود: در صورتی که محل مورد ممیزی واحد تجاری یا صنفی می باشد رویت مدارک جواز کسب و اجاره نامه استیجاری ضروری است.
وی تصریح کرد: ممیزین املاک با ارائه کارت شناسایی عکسدار ممهور به مهر شهرداری و شرکت مهندسین آریا انفورماتیک، به منازل مسکونی، واحدهای تجاری یا صنفی مراجعه نموده و در حضور مالکین، ملک را ممیزی می نمایند.
شایان ذکر است اطلاعات جمع آوری شده توسط پیمانکار ممیزی پس از بررسی ناظر مربوطه که به صورت حضوری در محل انجام می شود تائید یا رد می شود که گاها نیاز به مراجعه مجدد پیمانکار مربوطه می باشد.