هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اعضای شورای اسلامی شهر زبان مردم هستند

اعضای شورای اسلامی شهر زبان مردم هستند



الهام نصیرزاده|به گزارش هفته نامه افق کویر، سیدمحمد باقی زاده رییس شورای اسلامی شهر بافق دوشنبه هفته گذشته در گفتگو با خبرنگار این هفته نامه به پرسشهای مطرح شده پاسخ داد.
افق کویر: در برنامه رصد مدیرکل راه و شهرسازی زمان بهره برداری از جاده بافق – یزد را پایان سال 1396 اعلام نمود آیا این تاریخ همانند وعده های گذشته است یا این رؤیا اواخر سالجاری به واقعیت خواهد رسید؟ 
طبق پیگیری هایی که انجام شده و قول هایی که داده اند پایان سال 96 جاده به بهره برداری کامل خواهد رسید. 
افق کویر: در بازدیدی که از گندله داشتید آیا این طرح پیشرفت قابل قبولی داشته است؟!
قریب به 45 درصد کار انجام گرفته و انصافاً کار در حال انجام می باشد، ولی تا آخرسال نیاز به نقدینگی بالایی دارد؛ اگر به این روال پیش برود به نظرم تمام خواهد شد و بسیار کار عظیمی می باشد؛ امیدوارم مسئولین سنگ آهن همانطور که بطور جدی پیگیر هستند به پیگیری ادامه بدهند تا ان شاا... نیمه یا اواخر سال آینده 97 شاهد بهره برداری از این مجموعه باشیم.
افق کویر: شهروندان شهرک های بافق مانند امام علی (ع)، شهرک منابع طبیعی و ... نسبت به خدمات دهی به آنها و برخورداری از حداقل امکانات گلایه‌مند هستند چه زمانی مشکل ساکنین آن رفع خواهد شد؟
زمانیکه 70 درصد مجموعه شهرکها راه اندازی می شود و افراد در آن سکونت پیدا می کنند؛ طبیعتاً باید تحویل شهرداری شود این زمینها؛ متأسفانه زمانی ساخته شده است که خارج از نقشه جامع شهرستان بوده است. نقشه جامع شهرستان هر ده سال بازنگری می شود و قسمتهایی به شهر اضافه می شود. با وجود سررسید این ده سال، پیگیریهایی انجام گرفته و از مجموعه استانداری و مسکن و شهرسازی باید به شهرستان بیایند و کارهای لازم جهت الحاق این شهرکها به نقشه جامع انجام شود و شورای شهر بطور جدی پیگیر می باشد.
افق کویر: چرا جلسه کارگروه که قرار بوده است 3ماه یکبار برگزار گردد به تعویق افتاده است؟
برگزاری این جلسات آذرماه از محلات شروع خواهد شد. در جلسه ای که شورای شهر برگزار کرد افرادی که در کارگرو ههای قبل بوده اند شناسایی شده و در هفته آینده بین این نخبگان 5 گزینه از هر کمیسیونی انتخاب می شود و با شکل دیگر و منسجم تر هر دوماه کمیته ها تشکیل جلسه می دهند و به عنوان بازوان شورا وارد عمل خواهند شد تا مشکلات کمیته ها و کمیسیون های خود را انتقال بدهند و ما اعضای شورا به عنوان زبان مردم و نماینده مردم از مراجع مربوطه مسائل را پیگیری می کنیم. 
افق کویر: برای دست اندازهای غیر استاندارد و حتی آسفالت های نامناسب و تخریب شده سطح شهر چه تدبیری اندیشیده اید؟! 
همه این مسائل در کمیته ترافیک شهر مطرح شد؛ اعضای این کمیته اعتقادشان بر این بود که باید این دست اندازها برداشته شود، حتی تعدادی از آنها جمع آوری گردیده است؛ زمانیکه چند دوربین دیگر نیز در سطح شهر فعال شود بقیه دست اندازها هم براشته می شود. به غیر از یکسری دست اندازها که خود مدارس درخواست کرده اند ساخته شود.