هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اعتقاد دارم در آخرت از شفاعت قرآن بهره مند می شوم

اعتقاد دارم در آخرت از شفاعت قرآن بهره مند می شوم



الهام نصیرزاده| تلاوت و انس با قرآن از سفارش های مكرر معصومان  علیهم السّلام است و حفظ قرآن به طور طبیعی به انس با آیات الهی می انجامد؛ زیرا حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی اش دست كم روزی چند بار به قرائت قرآن بپردازد. معصومان علیهم السّلام حافظان قرآن را به تكرار آیات الهی فراخوانده، یادآور شده اند همان گونه كه شتر بسته شده در یک نقطه چنانچه مورد دیدار پیاپی صاحبش واقع نشود. جایگاهش را ترک می كند، محفوظات حافظ قرآن نیز اگر پیوسته مورد مراجعه و تكرار قرار نگیرد از خاطر زدوده می شود. بنابراین، حافظ ناگزیر با قرآن انس می گیرد و زمینه هدایت و سعادتش فراهم می آید. هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی با یکی از حافظان کلام ا... مجید انجام داده است. 
افق کویر:لطفاً خودتان را معرفی کنید:
صدیقه خواجه ای، متولد 1358 متأهل، اهل بهاباد و  دارای 3 فرزند 1 دختر و 2 پسر هستم، 18سال است که توفیق خدمت به قرآن را داشته و در زمینه های تجوید، روانخوانی و حفظ قرآن مشغول به تدریس می باشم. مربی قرآن بودن را توفیقی از جانب خداوند دانسته و با هیچ شغل دیگری عوض نخواهم کرد و همیشه گفته ام روزمرگ من، روزی است که مربی قرآن نباشم.
افق کویر:چه عاملی باعث شد به حفظ قرآن روی بیاورید؟
از کودکی علاقه به حفظ قرآن داشتم و در حقیقت یکی از آرزوهای من بود که به لطف خداوند درسن 32 سالگی توانستم قرآن را در مدت 10 ماه حفظ کنم؛ البته انگیزه بنده غیر از علاقه، تأکیدات مکرر رهبر عزیزمان بود که به حفظ قرآن سفارش می کردند برکات زیادی از حفظ قرآن دیدم که هر کس با تجربه شخصی به آنها می رسد به برکت قرآن، لیسانس افتخاری از سازمان سنجش گرفتم و الآن هم به حمد خدا ترم سوم کارشناسی ارشد نفسیر قرآن در دانشگاه یزد هستم و خداوند را واقعاً شکرگزارم. 
افق کویر: مشوق اصلی شما در این راه چه کسانی بودند؟
مشوق اصلی من پدرو مادرم و همسرم بودند که جا دارد ازآنها تشکرکنم در دوران حفظم به همسر و فرزندانم خیلی سخت گذشت به خاطر اینکه من بایستی روزی 2 صفحه حفظ و 3 الی 4 جزء دوره داشته باشم و نیاز به زمان کافی و مکان آرامی داشتم. حفظ قرآن نیاز به علاقه و مخصوصاً پشتوانه محکمی دارد که من واقعاً از هردو برخوردار بودم و این را لطف خدا می دانم. 
افق کویر: تحت نظر کدام مربی شما قرآن را حفظ کردید؟
مربی حفظم خانم صدیقه نیکنام، تحت نظر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س)بودند؛ البته مکان کلاس حفظمان دارالقران خاتم الانبیا بهاباد بود 
افق کویر: هدف شما از حفظ قرآن چه بوده است؟
هدف من از حفظ قرآن رسیدن به مدرک نبوده؛ بلکه اعتقاد دارم در آخرت می توانم از شفاعت قرآن بهره مند شوم. آیه های قرآن تماماً شگفت انگیز هستند آیه ای که در زندگی ام تأثیر فراوانی داشته آیه "رب انی لما انزلت الی من خیر فقیر " است که در سوره قصص آمده؛ به نظر من حفظ قرآن خیلی آسانتر از این است که بعضی فکر می‌کنند مشکل است.
افق کویر: حقوق ماهیانه شما چقدر است و آیا بیمه‌هستید؟
این پرسشی است که خیلی از افراد از من می پرسند. در این 18 سالی که در راه قرآن خدمت می کنم؛ فقط بیمه خداوند و قرآن هستم و ساعتی 3500تومان حقوق می گیرم؛ البته این حقوق برکات عجیبی در زندگی ام داشته است و خداوند را شکرگزارم که خادم قرآن هستم. 
افق کویر: حرف پایانی:
امیدوارم همیشه بتوانم با اخلاص در راه قرآن فعالیت کنم و خداوند این توفیق را ازمن نگیرد.