هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اعتراض مردم روستای"درند" هیچ نتیجه ای نداشته است

اعتراض مردم روستای"درند" هیچ نتیجه ای نداشته است



روستای درند در ۲۰۰ کیلومتری شهرستان یزد و ۳۰ کیلومتری شهرستان بهاباد می باشد .ارتفاع آن از سطح دریا(سطح ژئودزی)۲۴۲۰ متر است `. این روستا دارای آب و هوای ییلاقی است و بیشتر فصول سال سرد و در تابستان هم هوای خنک و دلپذیری دارد. جمعیت این روستا 25 خانوار و 150 نفر می باشد. بیشتر اهالی این منطقه بازنشسته بوده و به شغل کشاورزی و دامداری مشغول می باشند. 
الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، یک سالی است که در روستای درند و کوهای اطراف آن حفاری هایی به خاطر خاک مرغوبی که مناسب صنعت کاشی است انجام داه اند. علی درندی نماینده مردم روستا در این باره گفت: از سال گذشته در 300 متری روستای درند شروع به حفاری خاک آن قسمت کرده اند که اهالی درند در آنجا یک چشمه آب و مزرعه ای با درختان کهنسال دارند.
وی افزود: از زمانیکه حفاری ها در این محدوده صورت گرفته آب این چشمه کم شده است.
وی تصریح کرد: مردم روستا پیگیر این موضوع شده و اعتراض خود را به فرمانداری بهاباد، معاون سیاسی و معاون عمرانی استانداری اعلام داشتند، ولی هنوز نتیجه ای نداشته است؛ چراکه گفته می شود آنها مجوز قانونی گرفته اند.
 نماینده مردم روستای درند اظهار داشت: اگر این روند ادامه داشته باشد امکان دارد تا یکماه دیگر آثاری از مزرعه و درختانمان نباشد. هر روز کامیونها خاک منطقه را برای کارخانه های کاشی حمل می کنند، ولی هیچ امتیاز، هزینه یا برنامه ای برای عمران روستا قائل نشده اند.
 وی عنوان کرد: از مسئولین می خواهیم تا به این روستا آمده و بلایی که این حفاری ها و معدن بر سر درختان و فرزندان ما آورده است را مشاهده کنند. همه برگهای درختهایمان مخصوصاً درختان بادام و گردو در فصل تابستان  به دلیل اینکه خاک بر روی آنها نشسته، ریخته است. بچه های روستا چشمهایشان بر اثر گردوخاک و ذرات معلق در فضا قرمز شده است مسئولین فقط می‌گویند باید با آنها تعامل کنید.
وی افزود: حتی برای تعلق گرفتن عوارض به روستا گفته اند برایتان جاده احداث و بستر خاک آماده کرده ایم؛ فعلاً پولی نداریم و در آینده به روستا شما کمک خواهیم کرد.