هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اطمینان اداره صنعت معدن و تجارت به شهروندان بافقی

اطمینان اداره صنعت معدن و تجارت به شهروندان بافقی



"حمید میر عبداللهی" کارشناس بازرسی و نظارت اداره صنعت معدن و تجارت در اصناف طی گفتگویی ویژه با هفته نامه افق کویرگفت: شهروندان می توانند با سامانه 124 در طول شبانه روز شکایات خود را اعلام کنند تا بازرس صحت و سقم آن را بررسی کند.

وی در خصوص حق و حقوق مصرف کننده تصریح نمود: ارائه فاکتور به مشتری هنوز کامل صورت نمی گیرد و عرف نشده است، ولی شهروندان در قبال جنس خریداری شده می توانند درخواست فاکتور خرید نموده و متصدی واحد صنفی ملزم به ارائه فاکتور به مشتری می باشد . البته برای خرید بیش از 10 هزار تومان مغازه دار باید فاکتور به مشتری ارائه دهد، ولی برای اجناس کمتر از 10 هزار تومان بسته به درخواست مشتری هست و اگر مغازه دار از ارائه فاکتور خودداری کرد می توانید این موضوع را نیز گزارش کنید تا پیگیری شود.

وی افزود: از شهروندان می خواهیم تا تخلفاتی را که مشاهده می کنند ، کلیه شکایات دریافت شده بدون ذکر نام شاکی مورد رسیدگی قرار می گیرد و شاکی می تواند با ذکر شماره تلفن خود از نتیجه و روند شکایت خود مطلع گردد.

وی افزود: از لحاظ قانونی مشتری می تواند فاکتور خرید اجناسی را که مغازه دار می فروشد در خواست کند، ولی عرف نیست.

میرعبدالهی عنوان نمود: هیچ کالایی بدون قیمت نیست، اما ملاک برای ما قیمت روی اجناس نیست؛ و ملاک اصلی بررسی فاکتور خرید و رعایت درصد قانونی سود هست.

مسئول بازرسی و نظارت این اداره گفت:شهروندان می توانند طی تماس با شماره تلفن 53- 32436052 در خصوص قیمت انواع کالا و ضرایب سود اجناس اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: به طور کلی در شهرستان بافق شرایط خوبی برقرار هست، ولی ظرفیت برای بهتر شدن وجود دارد، که جهت تحقق این امر همراهی و همدلی عموم شهروندان را می طلبد .