هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است

اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است



رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کویر محمدرضا حبیبی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان یزد بیان کرد: باید نسل جوان بداند که این اتفاقات و ترور‌های سال‌های اولیه انقلاب با چه هدفی دنبال می‌شد و دشمن چگونه می‌خواست انقلاب را از آرمان‌های متعالی‌اش منحرف کند.
وی اظهار کرد: حذف نیروهای هم فکر و نزدیک امام در سال‌های ابتدایی انقلاب و به ویژه فاجعه هفتم تیر که به صورت یکجا ۷۲ تن از نیروهای انقلاب را از کشور گرفت، مسائلی است که نباید شامل مرور زمان شود و گرد کهنه‌گی به خود بگیرد.
این مقام قضایی حضور پررنگ و اثربخش رسانه‌ها را به عنوان پای ثابت برنامه‌های هفته قوه قضاییه خواستار شد و ابراز داشت: رسانه با انعکاس مطالب و سخنرانی های این هفته به طرق مختلف می توانند نقش حائز اهمیتی در دشمن شناسی جمعیت جوان کشور و بیان وظیفه فعلی آحاد جامعه در قبال نظام و انقلاب ایفا کنند.
حبیبی خاطرنشان کرد: حوادث برنامه‌ریزی شده اول انقلاب که در کوران دفاع مقدس، بزرگان و ایده‌پردازان انقلاب را از ما گرفت در پی این بود تا مبانی فکری حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی در کشور قوام و شکل نگیرد.
رییس کل دادگستری استان یزد، اطلاع‌رسانی دقیق و هدفمند از عملکرد دستگاه قضایی را خواستار شد و اظهار کرد: اطلاع‌رسانی در دستگاه قضایی از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به گونه‌ای انجام شود تا ضمن این که مردم در بطن امور قرار می گیرند، این اطلاع‌رسانی کوچک‌ترین خدشه‌ای به احساس امنیت آنان وارد نسازد.
وی نشست با اصحاب رسانه و جلسه با ائمه جمعه استان را از دیگر برنامه‌های مهم هفته قوه قضاییه ذکر کرد و ابراز کرد: هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت رسانه‌ای صدا و سیما و بهره‌گیری از فرصت تبلیغات محیطی از دیگر موضوعاتی است که در هفته قوه قضاییه مد نظر است.
حبیبی یادآور شد‌: همزمانی هفته قوه قضاییه و ماه مبارک رمضان نیز فرصت ویژه‌ای برای ارتباط با مردم است و می توان با حضور مسئولان قضایی و اداری در اجتماعات مردمی در مساجد، تکایا و حسینه‌ها مردم را در جریان امور مرتبط با دستگاه قضایی و دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه قرار داد.