هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اصناف انصاف را رعایت کنند

اصناف انصاف را رعایت کنند


رییس اتاق اصناف شهرستان بافق:

اصناف و بازاریان از دوران گذشته تا به امروز همواره در تاریخ این مرز و بوم نقش بی بدیل و سازنده ای از خود نشان داده و هم اکنون نیز هر چه به جلو حرکت می کنیم، شاهد شکوفایی و نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه های مختلف اقتصاد می باشیم. بدنه هر اقتصاد از دو بخش خرد و کلان تشکیل شده و همیشه جهت حرکت در این مسیر از خرد به کلان است، به عبارتی ساده تر اقتصاد کلان از خرد نشأت می گیرد که در این وادی ما می توانیم اصناف را در قالب اقتصاد خرد جای دهیم .از این رو اول تیرماه  در کشور ما روز اصناف نامگذارى شده است.

هفته نامه افق کویر به همین بهانه گفتگویی اختصاصی با رییس اتاق اصناف شهرستان بافق انجام داده است.

«سید محمد عباسزاده» با بیان اینکه یکسال و اندی است که در حال خدمت رسانی به همشهریان هستم گفت: اتحادیه های اتاق اصناف خدمات فنی و تولیدی- خدماتی -توزیعی هستند. شهرستان بافق1400 صنف دارد که 1000 فقره از آنها فعال هستند و به طبع 13 رییس اتحادیه داریم.

وی افزود: از سال گذشته طبق قانون اتحادیه ها باید از اتاق اصناف جدا می شد این مسئله را پیگیری و اتحادیه ها را جدا کردیم و در حال حاضر این اتحادیه ها مستقل هستند.

وی اظهار داشت: تا آنجا که در توان بوده سعی شده اتاق اصناف را در سطح بالایی نگه داشته و با همکاری مردم و مسئولین اقدام خاصی کردیم کردیم که اتاق اصناف از انزوا خارج شده و مطرح شود، اتاق اصناف در همه زمینه ها، به ویژه کمک رسانی به اقشار مختلف فعالیت داشته است. 

رییس اتاق اصناف شهرستان بافق ضمن ابراز رضایت از اتحادیه های صنفی شهرستان گفت: برای اینکه مردم در رفاه باشند هفته ای سه روز بازرسی اتاق اصناف، اداره صنعت معدن و تجارت و فرمانداری را از صنوف مختلف داریم. 

وی با اشاره به اینکه تنها هدف ما حمایت از مصرف کننده است، تصریح کرد: شهروندان از گرانی میوه در شهرستان گلایه مند بودند، در این زمینه اقداماتی در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت؛ از جمله احداث بازارچه هایی در سطح شهر تا در این بازارچه ها به عرضه مرغ، گوشت و میوه پرداخته شود.

وی ضمن تشکر از رؤسای قبلی اتاق اصناف پیرامون ساختمان اتاق اصناف در شهرستان گفت: اتاق اصناف از نظر ساختمان سازی در اولویت قرار دارد، حتی در سطح کشور و در شهرستانهای زیر صد هزار نفر مقام دوم الی سوم و از نظر بازرسی ها در سطح استان مقام سوم را دارا است، همچنین برای زیبا سازی و پارکینگ جلوی ساختمان اتاق اصناف در صورت بودجه کافی قصد تکمیل آن را داریم.

عباس زاده ضمن اشاره به گسترش هیئت سید الشهداء بازاریان بافق گفت: هیئت بازاریان در استان مقام اول را دارا و در کشور هم جزء اولین ها است.

وی با تأکید بر رعایت انصاف از سوی اصناف گفت: از اصناف و  مردم در خواست می کنم با اتاق اصناف در ارتباط باشند و پیشنهادها و انتقادهای خودشان را با این اداره در میان بگذارند. توقع داشته مردم اصناف را از خود بدانند و هر مشکلی که برای آنها پیش بیاید مطمئن باشند با مراجعه به اتاق اصناف به آن رسیدگی می شود و در صورت داشتن هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا شکایتی شهروندان می توانند با شماره 32422051 تماس حاصل نمایند. 

رییس اتاق اصناف شهرستان بافق ضمن تبریک فرارسیدن ماه رمضان همچنین روز اصناف، از همکاری امام جمعه شهرستان، فرماندار، اداره صنعت و معدن و تجارت، کارکنان اصناف و اتحادیه ها با اتاق اصناف شهرستان تشکر کرد.