هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اصلاح قوانین معادن در دستور کار مجلس قرار گیرد

اصلاح قوانین معادن در دستور کار مجلس قرار گیرد


نماینده مردم بافق در مجلس:

 به گزارش تسنیم، دخیل عباس زارع زاده در شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بحث آب در استان یزد جدی است، در حوزه انتخابیه ما 5 شهرستان است که متاسفانه این یکی دو مورد آن از نعمت صنعت کاملا محروم هستند.
وی افزود: بهاباد و خاتم این دو شهرستان هستند که منجر به تخلیه شدن روستاها و مناطق مختلف آن به دلیل همین محرومیت در زمینه صنعت است.
نماینده وسیعترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی گفت: به ویژه نسل تحصیل کرده آنها هیچ بهانه‌ای برای ماندن در شهر خود ندارند.
نماینده مردم ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال شهرستان بهاباد گاز و آب انتقالی ندارد.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در بافق بخش سبزدشت در آینده نزدیک فاجعه بار می‌شود و خود بافق هم علی رغم اینکه دومین شهر معدن خیز کشور است، به هیچ عنوان در اطراف معادن، کارخانه‌هایی که باید باشد را ندارد.
زارع زاده اضافه کرد: کارخانه‌هایی هم که تاسیس شده، خوراکش را تامین نکرده‌اند و می‌گویند از جاهای دیگر تامین کنید.
وی بیان کرد: ذوب روی بافق از خارج کشور روی وارد می‌کند ولی معدن کوشک بافق که سرب و روی دارد به صورت خام این سرمایه را صادر می‌کند.
نماینده وسیعترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما توان بهره‌برداری از همه این موارد را داریم ولی یک سری شرکت‌های سودجو اجازه آن را نمی‌دهند.
نماینده مردم ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک شرکت در طول چند سال، بیش از 700 میلیارد تومان از این طریق به جیب زده است.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: تمام آن چیزی که به عنوان نفت خام از کشور خارج می‌شود را می‌توانیم فرآوری کنیم ولی امکان آن فراهم نمی‌شود.
زارع زاده افزود: در استان یزد علی رغم اینکه آب ندارد ولی مقام‌های برتر کشاورزی را به خود اختصاص داده و اگر یک رودخانه را به استان تحویل دهند، بسیار خوب عمل می‌کنند.
وی بیان کرد: با این وجود و با بهره گیری از معادن، سهم استان پرداخت نمی‌شود و هیچ کسی جلوی این اقدامات را نمی‌گیرد، باید بحث اصلاح قوانین معدن در مجلس در دستور کار قرار گیرد.
نماینده وسیعترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث دیگری که الان در استان یزد وجود دارد، بحث آب شور در این استان است.
نماینده مردم ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما الان در بافق، امکان پرورش ماهی تیلاپیا را داریم، اما اجازه و مجوز آن را نمی‌دهند.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان فارس در بحث آب به هیچ عنوان مقررات سخت را رعایت نمی‌کند، در کرمان هم اینگونه نیست ولی در استان یزد سخت‌گیری بسیار زیادی اعمال می‌شود که گاهی منجر به نابودی زندگی یک عده و یک شهرستان می‌شود.زارع زاده بیان کرد: الان شهرستان خاتم تنها مانع توسعه صنعتش، بحث آب است، به بهاباد اصلا سهمیه آب اختصاص پیدا نکرده است.