هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اشتغال در روستاها به طور ویژه مدنظر قرار گیرد

اشتغال در روستاها به طور ویژه مدنظر قرار گیرد


استاندار یزد:

استاندار یزد با بیان اینکه مردم روستا، مردمانی کم‌توقع و سختکوش هستند، گفت: اشتغال در روستاها به طور ویژه مدنظر کمیته امداد قرار گیرد.
به گزارش فارس ، سیدمحمد میرمحمدی، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال که با حضور سرپرست کمیته امداد برگزار شد، عملکرد کمیته امداد در استان یزد به ویژه در حوزه اشتغال را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: رویکردی کمیته امداد در یزد همه‌جانبه است و تلاش دارد افراد را متکی به خود پرورش دهد و به جز جنبه‌ کمک‌های مادی، از کمک‌های فرهنگی و اجتماعی نیز دریغ نکرده است.
وی با بیان اینکه ابعاد کار کمیته امداد فراگیرتر از کمک‌های مادی است، بیان کرد: اشتغال مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد برای خودکفا کردن مددجویان است و در استان یزد نیز به این موضوع توجه خوبی صورت گرفته است.
استاندار یزد با بیان اینکه وقتی شغلی ایجاد می‌شود، مقدمات شغل نیز باید مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: نظارت و حمایت بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات بسیار حائز اهمیت است و پایداری شغل را رقم می‌زند.
میرمحمدی با بیان اینکه یکی دیگر از شرایط استمرار شغل، فروش تولیدات است، بیان کرد: بازاریابی گزینه‌ای بسیار مهم است و نباید بعد از تولید قرار گیرد بلکه این بخش باید قبل از تولید مدنظر باشد.
وی با تاکید بر استفاده از مبانی اقتصاد در اشتغال تصریح کرد: تمام گزینه‌ها از مکان شکل‌گیری بازارها تا فضاسازی و فرهنگ‌سازی در زمینه بازار تولیدات در خارج از کشور در مقوله کارآفرینی و خوداشتغالی باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به الگو گرفتن از کشورهای دیگر نظیر چین در حوزه صادرات محصولات عنوان کرد: باید به روش‌های علمی و اقتصادی پای تولیدات به خارج از کشور باز شود که این اقدام در پایداری و استمرار مشاغل تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: به نظر می‌رسد اگر بازاریابی خوبی برای تولید محصولات وجود داشته باشد، پرداخت تسهیلات کمترین مشکلی است که در مسیر اشتغال‌زایی وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: خوشبختانه در استان یزد هماهنگی بین بانک‌ها و مجموعه استان وجود دارد و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مشاغل پایدار مشکلی ندارند.
میرمحمدی، یکی دیگر از مسائلی که باید در حوزه اشتغال‌زایی به طور ویژه مدنظر قرار گیرد را اشتغال در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: در روستاها چون توقع مردم کمتر و سطح زندگی پایین‌تر از شهرهاست، امکان ایجاد مشاغل پایدار نیز بیشتر است.
وی همچنین بر تقویت مشاوره‌ در زمینه خودکفایی و خوداشتغالی تاکید کرد و بیان داشت: هرچه مشاوره غنی‌تر باشد، اعتماد به نفس افراد بیشتر خواهد شد و طرح‌های اشتغال‌زایی نیز پایدارتر خواهد بود.
استاندار یزد همچنین بر توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد و یادآور شد: کاری نظیر قالیبافی، یک کار خانگی جا افتاده و با ارزش است که در استان یزد نیز جایگاه خوبی دارد و ضمن اینکه بازار خوبی دارد، به حضور زنان در کنار فرزندانشان نیز کمک می‌کند و ارزش افزوده بالایی نیز دارد.
میرمحمدی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فضای اشتغال را توسعه دهیم تا افراد زیر پوشش کمیته امداد بتوانند روی پای خود بایستند و شخصیت آنها حفظ شود و طوری فرهنگ‌سازی شود که گمان نکنند به خاطر فقر به این شغل آمده‌اند بلکه برای کسب درآمد وارد مشاغل مختلف شده‌‌اند.
در این مراسم از استاندار یزد، معاون برنامه‌ریزی وی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها و مدیر شعب بانک کشاورزی و شرکت سنگ‌آهن بافق به خاطر همکاری با کمیته امداد در طرح‌های اشتغال از سوی حسین انواری، سرپرست کمیته امداد تجلیل شد.