هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آسفالت 100هزار متر مربع از معابر روستایی تا پایان خردادماه

آسفالت 100هزار متر مربع از معابر روستایی تا پایان خردادماه



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر؛ علیرضا طالعی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق به مناسبت 21 فروردین سالروز افتتاح حساب 100 به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار این هفته نامه خلاصه ای از اهم فعالیتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق درسال 1395 را بیان کرد.
وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تعداد 2250 فقره سند مالکیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جهت منازل و اماکن روستایی صادر گردیده است. در سال 95 نیز تعداد 250 فقره پرونده تکمیل گردیده که در آینده نزدیک اسناد آن صادر و به مالکین تحویل داده خواهد شد.
رییس بنیاد مسکن افزود: مقدار تقریبی 30 هکتار زمین در سال 95 در روستاهای باقر آباد، جزستان، سید آباد ، صادق آباد، حکیم آباد، همسک جهت واگذاری به افراد و جوانان روستایی جهت امر مسکن و تشویق و ترغیب افراد جهت بازگشت به روستاها ورونق بخشیدن به بخش کشاورزی و دامپروری روستا با ایجاد زمینه های سکونت دائم و موقت در روستا ها در سال گذشته از طریق منابع طبیعی تملک گردیده است .
طالعی یادآور شد: در سال1395 این بنیاد در راستای وظایف محوله که یکی از موارد آن کنترل ساخت و سازها و تعیین نوع کاربری ها در سطح روستا ها می باشد. اقدام به پاسخگویی به بیش از 270 مورد از استعلامات رسیده از ناحیه دهیاری ها و ادارات شهرستان نموده است و از مهمترین اهداف آن می توان به حفظ نظام کاربری های اراضی پیش بینی شده در طرح های هادی و همچنین هدایت توسعه بافت روستاها به سمت و سوی مناسب و جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه اشاره کرد.
وی در رابطه با اجرای طرح هادی روستایی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق در راستای انجام وظایف و فعالیتهای خود در سال 95 نسبت به عملیات اجرایی طرح هادی روستایی بالغ بر 350 میلیون تومان درقالب اعتبارات استانی، ملی در روستاهای کرمانی ، برکوییه ، گزستان ، صدر آباد و رضاییه در قالب اجرای عملیات زیر سازی ، آسفالت ، جدول گذاری و محوطه سازی هزینه و اجرا گردیده است.و ادامه عملیات اجرایی طرح های عمرانی در سال جدید هم انشاا... با توجه به پیش بینی 800 میلیون تومانی اعتبار در صورت تخصیص اعتبارات لازم پیگیری و اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: تهیه، تصویب و ابلاغ طرح هادی6 روستای شهرستان شامل روستاهای صدر آباد، حکیم آباد، صادق آباد، فاضلیه، حاجی آباد، رضاییه و دارستان با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان انجام شده است. همچنین تأمین اعتبار لازم جهت تهیه طرح هادی روستاهای زیر 20 خانوار شهرستان در روستاهای ندکوه، جوزی، دهنو دشت در دستور کار این بنیاد جهت سال 96 قرار دارد. 
رییس بنیاد مسکن بافق همچنین گفت: در سال 95 با همکاری و مشارکت فرمانداری و بخشداری بخش مرکزی بافق و با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی13 روستای بخش مرکزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق نسبت به تحویل 438 تن قیر در قالب طرح مشارکتی با اعتباری بالغ بر 400میلیون تومان به پیمانکار دارای صلاحیت اقدام نمود تا با نظارت فنی بنیاد و همکاری دستگاههای مربوطه نسبت به آسفالت مقدار 100هزار متر مربع از معابر روستایی اقدام گردد که عملیات اجرایی آن هم اکنون در دست اجرا می باشد و انشاا... تا پایان خردادماه 96 کار آن به اتمام خواهد رسید .
رییس بنیاد مسکن با بیان این که اجرای عملیات طرح ساخت 8 واحدی مسکن شهری بصورت ویلایی به پایان رسیده است افزود: این واحدها در زمینی به مساحت 1650 متر مربع و با زیر بنای 1250 متر مربع با اعتباری بالغ بر 700میلیون تومان ساخته شد و به متقاضیان واجدالشرایط واگذار گردید. اعتبار پروژه نیز از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین گردیده است.
این مقام مسئول اشاره ای نیز به اتمام عملیات اجرایی ساخت 22 واحدی مسکونی روستای مبارکه واقع در شهرک فسفات داشت و تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این واحدها در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با زیر بنای 2860 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان ساخته شده و هم اکنون مراحل واگذاری آن به متقاضیان در دست اقدام می باشد. همچنین در سال 96ساخت تعداد 17 واحد مسکونی دیگر در روستای مبارکه در زمینی به مساحت 3500 متر مربع و با زیر بنای 2200 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان به صورت ویلایی اجرا خواهد شد. 
مهندس طالعی با اشاره به بهسازی مسکن روستایی گفت: پرداخت تعداد 30 فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ 20و18 میلیون تومان به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در سطح روستاها با بهره 05/ درصد و باز پرداخت 15 ساله در سال 95 انجام گردیده است و برای سال 96 نیز این تسهیلات پرداخت خواهد شد. وی همچنین اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی تاکنون تعداد 1250 واحد مسکن روستایی در سطح روستاهای بخش مرکزی بافق مقاوم سازی گردیده است .
وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز روستاییان بصورت قرض الحسنه اقدام نموده است که برای اصلاح و تعمیر واحدهای مسکونی آنان صرف خواهد شد. در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بافق تاکنون مبلغ 8380 میلیون ریال بین تعداد 987 خانوار روستایی پرداخت نموده است. و در سال 95 نیز تاکنون مبلغ 16 میلیون تومان تسهیلات به صورت بلاعوض تاکنون پرداخت کرده است.
طالعی افزود: تعداد 30 قطعه زمین مسکونی ارزان قیمت در روستاهای سطح شهرستان در سال95 به متقاضیان واجدالشرایط جهت ساخت مسکن واگذار گردیده است .
 و از زمان واگذاری زمین در سطح روستاها نیز تاکنون بیش 670 قطعه زمین به مساحت تقریبی 167000 هزار متر مربع واگذار شده است. 
وی تصریح کرد: عواید حاصل از واگذاری اراضی روستایی صرف اجرای پروژهای عمرانی در سطح روستاها می گردد.