هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

استفاده شهروندان از مجریان بومی بر ای گازکشی

استفاده شهروندان از مجریان بومی بر ای گازکشی


توصیه کارشناس نظام مهندسی بافق:

هما السادات رضوی| به گزارش هفته نامه افق کویر، جمعی از شهروندان با شروع لوله کشی گاز در رابطه با تأیید یا عدم تأیید کارشناس نظام مهندسی با مشکلاتی روبرو شده اند بدین منظور گفتگویی با "فرزانه عنایت الهی" مسئول بخش گاز نظام مهندسی انجام شده است.
فرزانه عنایت اللهی در پاسخ به این پرسش که "آیا مبلغی نظام مهندسی برای تائیدیه گاز منازل دریافت می کند؟ گفت: خیر، ما هیچگونه مبلغ اضافه ای دریافت نمی کنیم. در مجموع واحدهای مسکن مهر به ازای هر واحد 13800تومان جهت ثبت نام  پرداخت می کنندو واحدهای معمولی تقریباً 85 هزارتومان. در مورد مسکن مهر چون لوله های زیادی مصرف می شود در راهروها و راه پله ها عبور می کنند و در تمام واحدها تقسیم می شود که هر واحدی هزینه گاز کشی منزلشان بین 750 هزار تومان تا 850 هزار تومان می شود.
وی در پاسخ به این پرسش که " آیا زمان تائیدیه واحدها هزینه 180 هزار تومانی کارشناسان دریافت نکرده اند؟" افزود: خیر، کاملاً تکذیب می کنم.
عنایت اللهی در پاسخ به این پرسش که " اگر مردم  با چنین مواردی روبرو شدند چه کاری باید انجام دهند؟ و کجا می توانند شکایت کنند؟ تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مجریان که در سطح شهر خدمات لوله کشی منازل را انجام می دهند خیلی از کارهایشان ایراد دارد؛ شهروندان اگر مطمئن هستند که ناظر پول می گیرد به نظام مهندسی اطلاع دهند  و ما اکثر مشکلاتمان این است که بیشتر نارضایتی بر می گردد به مجریان گاز. 
وی در پایان تأکید کرد: شهروندان حتماً در انتخاب مجریان گاز دقت کنند و بیشتر از مجریان بومی و یزدی استفاده کنند و مجریان خارج از استان استفاده نکنند، چون بعد از لوله گذاری از بافق می روند و دیگر دنبال تأییدیه منازل نمی آیند، درخواست دیگرم این است که شهروندان شماره پرونده شان را از مجری گاز و پیمانکارشان اخذ نمایند و با شماره پرونده می توانند به صورت تلفنی اطلاع کسب کنند که پرونده شان نظام مهندسی آمده یا خیر.