هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

استعفا می دهم

استعفا می دهم


حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم بافق، مهریز،ابرکوه،خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، تهدید نمود که اگر مشکلات حوزه انتخابیه ام حل نشود:


حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در گفتگو با یک نشریه؛ در خصوص وضعیت بودجه استان یزد در سال ۹۳، گفت: شرایط بودجه بسیار بد است، متاسفانه اعتبارات استانی بسیار کم شده است، دولت شکاف درآمد و هزینه را بسیار بالا برده و ما به هیچ وجه راضی نیستیم. با توجه به اینکه نیم تنه جنوبی استان یزد به شدت محروم است و دست کمی از سیستان و بلوچستان ندارد، متاسفانه این توجیه غلطی است که دولت در رابطه با تخصیص بودجه مطرح کرده است مبنی بر اینکه بودجه باید به مناطق محروم برده شود. معنای مناطق محروم یعنی چه؟
خط و نشان زارع زاده برای دولت/ کاهش اعتبار طرح انتقال آب در بودجه استان یزد نگران کننده است
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس بیان داشت: یکی دو شهرستان استان یزد مشکلات کمتری دارند اما بقیه شهرستان ها در اوج محرومیت، فقر اقتصادی و مشکلات اشتغالی هستند و بنده به عنوان نماینده مردم اعتراض خود را نسبت به این مسئله به دولت اعلام کرده ام و تهدید کرده ام که اگر این مسئله و دیدگاه اصلاح نشود استعفا خواهم داد.
حجت الاسلام زارع زاده درباره بودجه طرح های عمرانی استان یزد گفت: متاسفانه طرح های عمرانی خوبی تدارک دیده نشده است و دو طرح انتقال آب از خلیج فارس و منطقه کوهرنگ اعتبارش نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است و از ۹۰ میلیارد به ۵۰ میلیارد رسیده است.
وی تغییرات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق را نامطلوب ارزیابی کرده و گفت: تغییرات لایحه بودجه به نفع استان یزد نبوده و ما پیگیر اعمال تغییرات در بودجه خواهیم بود و امیدوارانه تلاش خود را ادامه می دهیم.
توسعه اقتصادی باید همراه با توسعه فرهنگی باشد
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در مورد کاهش اعتبارات برخی از مراکز فرهنگی نسبت به سال گذشته، با توجه به اهمیت این نهادها، بیان کرد: عمران ما مبتنی بر فرهنگ است و نهاد های فرهنگی در نظام حاکمیت دینی بسیار مهم است و دست کمی از طرح های عمرانی ندارد، متاسفانه به بودجه فرهنگی استان هم توجه کافی نشده است و این دردی برای استان ماست.
نماینده مردم بافق به اهمیت بودجه بیشتر برای بخش فرهنگی در استان ها گفت: باید به همه مناطق کشور به یک چشم نگریسته شود، مخصوصا در فاز مسائل فرهنگی امکانات و بودجه بیشتری را تامین کنیم، تا مردم متخلق به اخلاق و متدین شوند و این برای ما یک اصل است.
زارع زاده افزود: اختلافاتی که بین دولت و مجلس مطرح می شود، کارت های زردی که داده شده و بعضی به نام تدابیر سیاسی مطرح می کنند این اشتباه است، ما به دنبال این هستیم که حقوق مردم به خصوص در بخش فرهنگ و عمران به گونه ای باشد که در شان مردم است، توسعه اقتصادی باید همراه با توسعه فرهنگی باشد، وگرنه اروپا پیشرفت کرده ولی امروز چون اخلاق را در حاشیه قرار داده رو به انحلال پیش می رود.
وی تاکید کرد: ما در کشورمان هرگز نمی توانیم اخلاق و یا مباحث مبتنی بر دین را نادیده بگیریم آن وقت ادعا کنیم که می خواهیم پیشرفت کنیم، بی اخلاقی ها قابل تحمل نیست، باید دولت به تمام بخش های فرهنگی توجه داشته باشد، تضادهایی که بوسیله اختلافات طبقاتی بوجود می آید انفجار خطرناکی در پی خواهد داشت.
زارع زاده با توجه به نظارت مجلس بر بخش های مختلف گفت: مجلس در رأس امور است و باید چشم تیزبین داشته باشد و در بعد نظارتی دقیق عمل کند، تعارف موقعیتی نداشته باشد، حالا طرف مقابل هر دیدگاهی را داشته باشد، قانونی که مجلس مصوب می کند باید پذیرفته شود دولت باید در تقسیم اعتبارات و امکانات، اعتدال را رعایت کند و نباید یک بعدی حرکت کند.