هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

استان یزد رتبه برتر خدمات با کیفیت در کشور را کسب نمود

استان یزد رتبه برتر خدمات با کیفیت در کشور را کسب نمود



مدیرکل پست استان یزد در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق از ایجاد یک میلیون و صد هزار کدپستی در استان خبر داد و گفت: استان یزد در خصوص کدپستی از استان های پیشتاز می باشد. بافت جغرافیایی استان به گونه ای می‌باشد که فعالیت ارزنده ای داشته است. کارشناسان ماهر کدپستی کشور در استان یزد مستقر هستند. برای اولین مرتبه در کشور طرح STI در پست افتتاح شد و کدپستی به صورت ژئو کدپستی مختصات نقطه جغرافیایی به مردم ارائه گردید. پرینت کدپستی همراه با نقشه می باشد، در تهران مورد استقبال واقع گردید و به کل کشور تعمیم داده شد.
مسعود دهقان عنوان نمود: شرکت پست جمهوری اسلامی به عنوان متولی اجرای طرح «جی نَف» در کشور منتخب شده، «جی نَف» نشانه‌ی استاندارد ملی بوده با 12 استانداری شرکت پست تفاهم نامه امضا گردیده است. در«جی نَف» کلیه اطلاعات مکانی یک نقطه در نقشه نشان داده می شود و اجرای آن بر پایه‌ی کدپستی می باشد. زیربنای بسیاری از مسایل مانند مدیریت بحران را می تواند مؤثر باشد. بصورت عملیاتی حدود 40 درصد در استان یزد پیش رفته که به زودی با امضای این تفاهم نامه با استانداری کار بصورت رسمی در یزد آغاز می شود؛ شایان ذکر است استان یزد رتبه برتر خدمات با کیفیت در کشور را کسب نمود.
 دهقان در پاسخ به این پرسش که چرا شهرستان بهاباد دفتر دولتی ندارد؟ گفت: وظیفه ما ارائه خدمت است. در صورتی که خدمت‌رسانی ناقص می باشد به گونه ای دیگر باید برخورد نمود. سیاست گذاری به سمت کوچک سازی کارهای دولتی و سوق دادن به سمت خصوصی سازی هست و ما تابع سیاست دولت می باشیم. خدمات بصورت قوی تر به مردم واگذار گردد.