هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

از منت‌کشی برای آشتی با شوهرم خسته شده‌ام

از منت‌کشی برای آشتی با شوهرم خسته شده‌ام



خراسان|چند سال از شروع زندگی مشترک شما گذشته است و به طور طبیعی باید در این مدت به شناخت مناسبی از شوهرتان رسیده باشید. فردی که قهر می‌کند هدفی دارد و در واقع با قطع ارتباط، می‌خواهد مطلب خود را با تاکید بیشتری به طرف مقابلش بیان کند. با توجه به اشاراتتان به نظر می‌رسد که قهر کردن در شوهرتان به صورت یک مکانیزم در آمده است که در مواقع ناراحتی از او سر می‌زند چراکه از یک بار به ماهی ۳ بار رسیده است. توجه داشته باشید که قهر کردن، یک روش تخلیه ناراحتی است که معمولا شوهرتان قبل از اینکه فکر بهتری به ذهنش برسد که در آن لحظه فایده بهتری داشته باشد، به این روش اقدام می‌کند.
با این حال، رفتار و عکس العمل‌های شما و شوهرتان زمانی در بهترین وضعیت ممکن قرار می‌گیرد که به مواردی که در ادامه مطرح می‌شود، توجه و آن‌ها را در زندگیتان رعایت کنید.
برای شوهرتان فقط همسر باشید
برای شوهرتان فقط نقش همسر را داشته باشید. رفتارهایی نظیر بگو مگو، کنترل، دعوا راه انداختن، دستور دادن و... القا کننده نقش مادرانه است که مرد‌ها به آن‌ها احساس خوبی ندارند و معمولا در مقابل آن موضع می‌گیرند. کاری بکنید که همسرتان احساس کفایت در امور را از دست ندهد. کار او و درآمد و رفتارش را تحسین کنید و هیچ وقت برای انتقاد از او به جای یک رفتار اشتباه، شخصیتش را زیر سوال نبرید.
با شوهرتان همدردی کنید
وقتی شوهرتان قهر می‌کند، ادامه این رفتار از سوی شما فقط وضع را خراب‌تر می‌کند؛ بنابراین نگذارید این رفتار کودکانه ادامه یابد. 
توجه داشته باشید بیشتر آدم‌هایی که قهر می‌کنند آدم‌های زود رنجی هستند که به دنبال توجه می‌گردند؛ بنابراین بیشتر به او و مشکلاتش توجه کنید و با او همدردی کنید تا دلیلی برای قهر کردن برایش باقی نماند. همچنین به خواسته‌های شوهرتان مانند نیاز به تایید، احترام، توجه، آزادی و قدرت توجه کنید و البته در کنار آن، خواسته‌های خود را نیز صریح با او در میان بگذارید.
راه حل منطقی مشکلات را با کمک یکدیگر بیابید
از روش گفت‌و‌گوی مؤثر در مسائلی که پیش می‌آید استفاده کنید. در این روش هر ۲ نفر به صورت منطقی می‌نشینند و گفت‌و‌گو می‌کنند و به نظرات یکدیگر توجه و پذیرش دارند. بنابراین از شما می‌خواهم در یک محیط مناسب و فضای آرام، به گفت‌و‌گو با شوهرتان بپردازید و به او بگویید: قهر کردن شیوه مناسبی برای حل مشکلات نیست پس بهتر است با هم صحبت کنیم تا نتیجه درست و منطقی برای حل مشکلات پیدا کنیم.