هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آرزو دارم قرآن را با صوت بخوانم

آرزو دارم قرآن را با صوت بخوانم



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، یگانه کشکولی که 18 مرداد 4 سالش به پایان می رسد حافظ 20 سوره از قرآن کریم می‌باشد؛ علق،اعلا، الطارق،ضحی، شمس، لیل،نصر، نشر، کافرون، قدر و... همچنین 40 آیه از سوره یاسین را حفظ است و در حال حفظ کردن سوره نبأ می باشد.
مادر یگانه می گوید: زمانیکه دخترشان 3ساله بوده هنگام خواندن قرآن در کناره آنها می نشسته و درمورد کلمات از آنها سؤال می کرده است و در همان ابتدا هنگامی که پدر و مادرش سوره یس را می خواند یگانه هم همراه آنها  از حفظ قرآن می‌خواند و 40 آیه از سوره یس را حفظ شده است. 
 مادر یگانه افزود: شخصاً تا کلاس پنجم درس خوانده ام و آنچنان سوادی ندارم. یگانه خودش علاقمند بود و اصلاً ما اقدامی جهت حفظ قرآن انجام نمی دادیم و فکرش را هم نمی کردیم که چنین استعدادی داشته باشد.
هنگامی که دعای توسل می خواندم او همراه من با صدای بلند می خواند و نصف دعای توسل را حفظ کرد دعا یا ذکری را که ما می خواندیم با وجود طولانی بودنش او همراه ما می خواند و حفظ می شد.
وی افزود: یگانه از ابتدا استادی برای حفظ نداشته است؛ فقط یگانه را از 24 اسفند ماه سال 95 به کلاس اشاره فرستادیم قصد داشتیم جهت فرستادن به کلاس های روخوانی و روانخوانی اقدام کنیم که مربی ها گفتند یگانه باید برای حفظ برود و حدود 3 ماه است که در کلاسهای حفظ قرآن شرکت می کند ما بابت این کلاسها به خاطر نداشتن وضعیت مالی مناسب هیچ هزینه ای پرداخت نکردیم هزینه کلاسهای اشاره را نیز یک مؤسسه خیریه متقبل گردید. 
 وی تصریح کرد: یگانه هر کلمه از قرآن را می خواند می‌خواهد معنی آن را بداند علاقمند است تا قرآن را با صوت بخواند؛ اما نمی تواند. 
وی اظهار داشت: ما هیچکدام استعدادی در زمینه حفظ نداشته ایم؛ اما در خانواده قرآن می خوانیم. یگانه در طول یکماه توانست 7 سوره را حفظ کند؛ درحالیکه دیگر دوستانش در طول6 ماه توانسته اند 7 سوره از قرآن را حفظ شوند. 
وی افزود: آرزویمان این است که یگانه حافظ کل قرآن شود. 
زمانیکه از یگانه درباره آرزوهایش سؤال کردیم گفت: دوست دارم قرآن را حفظ و با صوت بخوانم.
در بین آرزوهای یگانه داشتن دوچرخه، میز و صندلی و گوشواره هم بود.