هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آرزوی شهادت را در دل می پروراند

آرزوی شهادت را در دل می پروراند



به گزارش هفته نامه افق کویر؛ شهید یعنی انسانی که در راه آرمانهای معنوی کشته می شود و جان خود را که سرمایه‌ی اصلی هر انسانی است. برای هدف و مقصدی الهی صرف می کند و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور و یاد و فکر او را در ملّتش تداوم می بخشد و آرمان او زنده می ماند. این، خاصیت کشته شدن در راه خداست. کسانی که در راه خدا کشته می شوند، زنده‌اند. جسم آنها زنده نیست؛ اما وجود حقیقی آنها زنده است. در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما؛ به سراغ خانواده شهید والا مقام"علی فلاح شمس الدینی " رفته و با پدر وی گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
افق کویر: لطفا ًخودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید؟
"حاجی حسین فلاح شمس الدینی" پدر شهید علی فلاح شمس الدینی هستم. دارای 6 فرزند علی فرزند چهارم خانواده بود و در سن 17 سالگی در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
افق کویر:چگونه شهید والا مقام به جبهه اعزام شدند؟
پسرم پس از دوران کودکی مشغول به تحصیل تا مقطع راهنمایی شد. با اوج گیری نهضت انقلاب اسلامی به همراه ما در فعالیت های سیاسی از قبیل شرکت در تظاهرات علیه رژیم شاه حضور داشت. با شروع جنگ تحمیلی به فراگیری فنون نظامی پرداخت و اواخر سال 1360 به جبهه اعزام شد. و سرانجام در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1361 در جبهه خونین شهر به شهادت رسید.
افق کویر:خصوصیات اخلاقی"علی" شرح دهید؟
"علی" علاقه فراوانی به یادگیری قرآن داشت و همین سبب شد یکسال به فراگیری علوم قرآنی بپردازد. همیشه نماز خود را با جماعت و در مسجد می خواند. عاشق جبهه و جهاد بود و آرزوی شهادت را در دل می پروراند و همیشه به استقبال پیکر شهدا می رفت. او به اهل خانه کمک می کرد.
افق کویر: آخرین باری که به مرخصی آمد، چه حسی داشتید؟ فکر می کردید پسرتان شهید شود؟
پسرم برای اولین بار به جبهه رفت و به دلیل شروع عملیات در این مدت به مرخصی نیامده بود. اما قبل از اعزام به جبهه به همراه پسر خاله اش برای گرفتن عکس به چابخانه رفته بودند که در آنجا علی به پسرخاله اش می گوید من میخواهم عکس خودم را بزرگ چاب کنم تا زمانی که به شهادت رسیدم عکسم را جلو تابوتم قرار دهند.
افق کویر: آیا مسولین بنیاد شهید به خانواده شهدا رسیدگی دارند یا خیر؟
بله؛ سرکشی دارند و ما راضی هستیم و انتظاری نداریم.
افق کویر:آیا فرزندتان به خواب شما آمده است؟
بله، اوایل زیاد به خوابم می آمد، اما یادم نماید.
افق کویر: اگر صحبتی با مسوولین دارید بیان بفرمایید؟
فرزندان سرزمین ما برای دفاع ازاین کشور و مردم خون دادند تا امروز مردم سرزمین در آسایش و آرامش داشته باشند. تقاضا دارم مسوولین به فکر مردم نیز باشند نه به فکر خود.

حدیثه امیریان|