هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ارتقاء بانک ملی بافق از ناحیه به حوزه

ارتقاء بانک ملی بافق از ناحیه به حوزه



به گزارش هفته نامه افق کویر، یکشنبه هفته گذشته با حضور محمد رضایی، مدیریت بانک ملی استان یزد و هیئت همراه، ملک حسین ملکزاده رییس بانک ملی و همچنین کارمندان شعب مختلف شهرستان، مراسم افتتاحیه بازسازی شعبه مرکزی بافق برگزار شد.
رضایی در افتتاحیه این مراسم گفت: اگر بخواهیم بانک های فعالی داشته باشیم و بانک ها مجدد پول را به مردم تزریق کنند مشتریان باید بدهی های خود را به بانک ها بپردازند. 
وی افزود: برای جامعه ای که به سوی تعالی و پیشرفت حرکت می کند یکی از راههای توسعه و پیشرفت بانکداری الکترونیک است. بانک ملی سامانه بام(بانک اول من) را به طور ویژه در کشور راه اندازی کرده که از مزایای زیادی برخوردار است. حذف ابزارهای رمزساز جانبی (token)  و افزایش امنیت سامانه از روش هایی مستقل از سخت افزار جانبی از دیگر ویژگی های سامانه می باشد.
مدیریت بانک ملی استان یزد تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه مشتریان در نزد بانک ملی ایران و با اذعان به این موضوع که بخشی از کارهای روزمره مشتریان اعم از کنترل بودجه بندی های مختلف زندگی، بخاطرسپاری عنوان هزینه ها و درآمدهای انجام شده و اطلاعات بانکی و تماس افراد مختلف بی ارتباط به حساب بانکی او نمی باشد در این سامانه تلاش گردیده با ایجاد برنامک هایی با عناوین بودجه ریزی ـ دفتر تلفن ـ یادداشت گذاری بر روی صورتحساب سامانه ای کامل شامل خدماتی فراتر از خدمات بانکداری را به مشتری ارائه گردد؛ چرا که آسایش و آسودگی مشتریان شعار همیشگی ما می باشد.
وی عنوان کرد: به دلیل تنوع ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده در سطح جامعه از قبیل تلفن همراه ـ تبلت ـ لپ تاپ و رایانه های شخصی، صفحات این سامانه به صورت واکنش گرا طراحی گردیده و بدون نیاز به تنظیماتی از سوی کاربر با دستگاه مورد استفاده کاربر هماهنگ می گردد.
محمد رضایی اظهار داشت: با توجه به تنوع بالای عناوین مختلف تراکنش های بانکی اعم از پایا ـ ساتنا و ..، بخش های انتقال وجه این سامانه نیز کاملاً به صورت هوشمند طراحی گردیده است تا بدون نیاز به تعیین نوع تراکنش از سوی مشتری با دریافت مبلغ و حساب مقصد نوع تراکنش تشخیص داده شده و پیام لازم به کاربر نمایش داده شود. این سامانه براساس «ویژگی هر مشتری یک سامانه» به نحوی طراحی گردیده است که کاربر علاوه بر دریافت طراحی و پیام های ویژه خود می تواند بر اساس کاربردهای مورد نیازش چیدمان صفحه پیشخوان خود را با نظر خود انجام دهد.
وی گفت: با توجه به این که بانک ملی کارتهای اعتباری با نام "فراگیر" در سیستم بانکی خود تعریف کرده است فوق العاده ابزار بسیار مناسبی است برای افرادی که بخواهند از تسهیلات خرد و خدمات اعتباری بانکها استفاده کنند. کارتهای فراگیر با 2 درصد کارمزد سالانه است؛ اگر مشتری به موقع سررسید را واریز کند هیچ نوع سودی ندارد و فرصت مغتنمی است که علاقمندان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند. 
وی عنوان کرد: در طول یک ماه اعتبار در اختیارشان است؛ اگر بعد از یک ماه اعتبار را واریز کنند همان روز دوباره حسابشان شارژ می‌شود. در طول سال می توانند تا 10 میلیون تومان کارت خود را شارژ کنند و و هیچ نوع سودی نیز به بانک نپردازند. 
در حاشیه این مراسم مدیریت بانک ملی استان یزد به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر: هدف از سفر به شهرستان بافق را بیان کنید:
یکی از اهداف سفر این است که ناحیه بافق اخیراً با توجه به ساختار جدیدی که در بانک تعریف گردیده از نظر سازمانی، از ناحیه تبدیل به حوزه شده و هدف دیگر سرکشی و تقدیر از زحمات همکاران در شعبه بافق می باشد.
افق کویر: بانکی که از نظر سازمانی از ناحیه تبدیل به حوزه می شود برای شهرستان چه مزایایی دارد؟
اختیارات اعتباری حوزه ها نسبت به نواحی بالاتر است، اختیارات آنها در وضعیت و تعیین نیروی انسانی بالاتر می‌رود همچنین اختیار در تصمیم گیری و کمک هرچه بیشتر به طرح ها و فعالان اقتصادی.
افق کویر:آیا بانک ملی تا به حال رایزنی برای همکاری و مشارکت در طرح های جوار معدنی شهرستان داشته است؟
با مدیرعامل شرکت سنگ آهن در این رابطه گفتگوهایی داشته ایم و اعلام کرده ایم آمادگی و تمایل جهت سرمایه گذاری و فعالیت هرچه بیشتر را در این منطقه داریم؛ چراکه اعتقاد داریم یکی از راههای نفوذ توسعه توجه به شهرستانهایی است که از پتانسیل بالایی برخوردار هستد؛ مخصوصاً شهرستان بافق که از این ظرفیت برخوردار است. 
در ادامه ملک حسین ملکزاده رییس حوزه شهرستان بافق گفت: بانک ملی ایران از سال 1342 در این شهرستان افتتاح و فعالیت خود را آغاز نموده است.
وی افزود: از سال 1368 تاکنون در ساختمان فعلی مستقر بوده که با توجه به فرسایش آن از دیماه سال 1394 با پیگیری ریاست اداره عملیات بازسازی با هدف به روز بودن ساختار رایانه ای، کامل شدن سیستم روشنایی و جلوگیری از اتلاف انرژی در امر استفاده از فضای گرمایشی و سرمایشی، سهولت در استفاده مشتریان از گیشه بندی جدید و در کل زیباسازی فضا جهت استفاده مشتریان عزیز و کارکنان بوده است.
ملک حسین ملکزاده تصریح کرد: با همت رضایی، مدیریت بانک ملی استان یزد از تیرماه سال جاری ناحیه بافق به حوزه ارتقا یافت و در حال حاضر 5 شعبه ریالی و شعبه کارگشایی زیر نظر حوزه بافق فعالیت می کنند.
وی با بیان این که 10 فقره خودپرداز در سطح شهر توسط بانک ملی تقویت و خدمات رسانی دارد گفت: با ارتقا یافتن ناحیه بافق به حوزه بیشترین عملیات بانکی اعم از اعطای تسهیلات و غیره در شهرستان تصمیم گیری می شود.
وی در پایان اظهار داشت: عملیات بازسازی شعبه پس از گذشت حدود 30 سال با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان(2 میلیارد ریال) در مرحله اول برای فضای داخل شعبه انجام گردیده، بازسازی نمای شعبه نیز در مرحله دوم انجام خواهد شد.