هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

آرای صادر شده قضات، در معرض عمومی

آرای صادر شده قضات، در معرض عمومی



 به گزارش هفته نامه افق کویر، در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری بافق، گفتگویی اختصاصی با " غلامعلی دهشیری" رییس کل دادگستری استان یزد صورت گرفت.
افق کویر برخی معتقدند با توجه به گزینه بومی در دادگستری بافق جهت پست ریاست دادگستری، چرا از این گزینه استفاده نشده است؟
بله، شاید وجود داشته باشد و مدیریت، یکسری ویژگیهای خاصی را نیاز دارد. ممکن است کسی قاضی خوبی باشد ولی درمدیریت نتواند توفیق داشته باشد.
تغییرات به علت مشکلات شخصی
افق کویرچرا تغییر رییس دادگستری بافق  بعد از یکسال اتفاق افتاده است؟
 یک بخش از کار،  به مشکلات شخصی خود دوستان برمی گردد. ضمن اینکه در مرکز استان به او نیاز داشتیم . " سجاد اعتباری" ازعملکرد بسیار مطلوبی برخوردار است. و ما از عملکرد وی  درحوزه رسیدگی به پرونده ها، حوزه مردم داری  بسیار راضی هستیم. همچنین انسان خوش برخورد و موفقی بوده است  " اسماعیل دهقان شوازی"  قاضی فرهیخته‌ و با تجربه است. وی چهار سال در این منطقه خدمت کرده و بر آداب و رسوم و مسائل کاملا واقف است. 
صدور 10سال حکم حبس
افق کویر اطلاع رسانی در خصوص پرونده هایی که بصورت انتظار عمومی درآمده و به قول معروف به کف خیابان آمده مانند قتل یک دختر در روستای مبارکه، با توجه به اینکه  حدود 2 سال از این موضوع می گذرد، چه زمانی حکم صادر خواهد شد؟
این پرونده درحال اجرا و تقریباً ۱۰ سال حکم حبس صادر شده و در مرحله رسیدگی است. توصیه می شود  به سراغ صلح و سازش بروند تا رضایت اخذ شود و فردی بالای چوبه دار نرود. گویا  ولی، رضایت داده  و فقط حبس دارد.
افق کویر آیا جرایم انتخاباتی در بافق و سایر شهرستان های استان یزد صورت گرفته است یا خیر؟
مورد خاصی در این زمینه وجود نداشته  و پیش از اینکه جرمی رخ دهد پیشگیری شده است. 
افق کویر چرا آمار طلاق و جرم و جنایت رسما اعلام نمی شود تا تلنگری باشد به مسئولان فرهنگی، نخبگان و حوزه علمیه تا در این زمینه بیشتر برنامه ریزی داشته باشند؟
به حوزه های مربوطه ارسال می گردد. در بحث شورای پیشگیری از وقوع جرم که همه نهادها  و ادارات حضور دارند اعلام می گردد. 
افق کویر مهم ترین اقدام جنابعالی در سال 98  در دستگاه قضایی چیست؟
یکی از مهم ترین کارها،  نقد عمومی آرا بود. در این خصوص  2 جلسه برگزار گردید و آرای صادر شده قضات، در معرض عمومی یعنی وکلا  و اساتید ‌دانشگاه قرار گرفت تا  نقد وبررسی کنند.  این عمل، در هیچ استانی به این نحو صورت نگرفته و اگر انجام شده داخلی بوده است.
 
 
الهام نصیرزاده|