هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ادامه تحصن فایده‌ای در برنداشت

ادامه تحصن فایده‌ای در برنداشت


ادامه تحصن فایده‌ای در برنداشت

 بعد از اتمام تحصن و تعرض کارگران شرکت سنگ آهن و شروع به کار معدن، خبرنگار هفته نامه افق کویر دلهره و اضطراب خاصی را در چهره برخی از معترضین دید. آنان به دنبال نماینده شان بودند تا اطمینان خاطری داشته و از این همه نگرانی بیرون آیند؛ چراکه هنوز باور نداشتند که به خواسته‌هایشان رسیدگی می شود. خبرنگار هفته نامه افق کویر خود را موظف دانست تا گفتگوی اختصاصی با «محمدرضا صباغیان» نماینده کارگران داشته باشد، از این رو با پیگیری‌های مکرر در محل هتل مجلل نیکان این گفتگو را انجام داد که در ادامه آنرا می‌خوانید:
صباغیان با ابراز اعتماد و اطمینان خاطر به افرادی که نگرانی در این مورد داشتند گفت: 5/28 در صد فعلاً لغو شده است. با مدیرعامل نیز صحبت کردم تا کار گروه مسائل و خواسته‌های بحق مردم را پیگیری کند، صندوق توسعه‌ای تشکیل شود که 5/28 در صد را خود بافق بردارد.
 نماینده کارگران ادامه داد: «جهانگیری» معاون اول رییس جمهور به دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داده، ربیعی نیز نامه‌ای نوشته است به وزیر اقتصاد و دارایی، که خصوصی‌سازی زیر نظر وی می‌باشد. در این مورد دیگر ما چه چیزی بگوییم؟! بگوییم بازهم بنشینید و کار تعطیل باشد؟!!!
وی افزود: استاندار آمده بافق، همه مسئولین هم هستند و آنها هم نامه‌ای آورده‌اند دولت می‌گفت: باید کارگرها بروند سر کار، آن موقع موضوع را رسیدگی می‌کنند. ادامه تحصن نیز فایده‌ای در برنداشت. افراد تمامی حواشی را نمی‌بینند. و ایده‌آل فکر می‌کنند، خدا می‌داند در این اعتصاب دل نگرانی زیاد داشته‌ایم و ناراحت این بودیم که خدا نکرده به شهر کشیده نشود.
نماینده کارگران گفت: این کار بزرگی بوده است، وارد شدن به برخی مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود از اصل کار دور بمانیم . همه باید بدانند اختلافی بین ما وجود ندارد همه موضوع، موضوع شهر و عقب ماندگی است 
 صباغیان افزود: استاندار را از عقب‌ماندگی‌های شهر مطلع نمودیم. می‌دانم مردم شاید در حال حاضر ناراحتی از این بابت داشته باشند. ما طرفدار خصوصی‌سازی هستیم به شرط آن که در آمد برای شهر داشته باشد.
 وی افزود: من دلبستگی به هیچ پست و مقامی ندارم و اگر کم کاری وکوتاهی روی دهد در نماز جمعه اعلام خواهم کرد. یک گام مثبتی از سوی ما جلو گذاشته شده است و به حرمتی که نگاه داشته اند و کار را آغاز نمودند؛ باعث شد نماینده تضعیف نشود. صد در صد نماینده مردم هنوز هستم و تکلیفم را اعلام و مشکل و ایرادها  را بیان خواهم داشت. 
ما به بــرد خود دست پیــدا کرده‌ایم
 در ادامه محمد عباسی سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق افزود: با توجه به مسائل و موارد مطرح شده و توافقی که بین مسئولین و کارگران در خصوص شکست اعتراض یا به قولی تحصن صورت گرفت به هر حال این جریان را به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: از کارگران و همشهریان جا دارد انصافاً از طرف شورای اسلامی شهر بافق تشکر و قدرانی شود. واقعاً این همدلی، اتحاد و اتفاق قطعأ شاید در سطح کشور مثال زدنی شد. حرکت حزب مردمی صورت گرفت، همه با هم همراه بودیم.
سخنگوی شورای شهر افزود: اگر مذاکرات رایج امروز را را برد حساب کنیم، ما به برد خود دست پیدا کرده‌ایم. یعنی تلاشی که انجام داده‌ایم و نشستی که داشته‌ایم و بردباری و استقامتی که به خرج دادیم الآن به آن بردی که خواهان بودیم دست یافتیم و چیزی را در این جریان از دست نداده‌ایم.
اگر خدای نکرده مسئولین کشوری و استانی بخواهند دراین جریان سنگ‌اندازی کنند کارگروهی که تدبیر به خرج داده شد و تشکیل شده است وارد عمل خواهند شد. و گام به گام باید اقدامات انجام گرفته را به مردم بگویند؛ اگر به جایی برسیم که کارشکنی صورت گیرد وکسانی هستند که به نفع خود مسایل را بهره‌برداری نمایند به مردم اعلام می‌کنیم و درکنار مردم تحصن خواهیم کرد. گلایه‌ای که در حضور استاندار نیز مطرح کردم این بود که چرا مسئولین کشوری خیلی زودتر از این، مرحله را به پایان نرساندند و اقدام مؤثری صورت نگرفت. این را یک پیروزی برای مردم بافق می‌دانیم و به نتیجه خوبی رسیده‌ایم.