هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اختصاص یک درصد آلایندگی طبق تعهدات قبلی باید انجام شود

اختصاص یک درصد آلایندگی طبق تعهدات قبلی باید انجام شود



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، میبد، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی تلفنی به پرسشهای مطرح شده از سوی خبرنگار این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر: در خبرها از قول شما امده بودید که گفته بودید فعالیت بخش خصوصی به ویژه در شهرستان بافق با مشکلات خاصی روبرو شده است؛ این مشکلات چیست؟
بخش خصوصی در بافق می خواهد کار کند؛ متأسفانه 4الی 5 سال است که خودتان اطلاع دارید برایش سنگ اندازی می کنند و در صحبتهایم بارها به آن اشاره کردم. 
افق کویر: گفته می شود فولاد ابویی به تعهدات خود در ساخت فولاد کوره بلند جهت ذوب آهن برای ساخت میلگرد اقدام نکرده است؟ نظر شما در این باره چیست؟
در این مورد من چیزی نشنیده ام. 
افق کویر: هرزمان صحبت از گندله 5 میلیون تنی مجتمع آهن فولاد می شود این صحبت به میان می آید که این مشکلات حل شده است و روزهای پایانی خود را سپری می کند به نظر شما این پروژه چه زمانی اجرایی خواهد شد؟
باتوجه به همین سنگ اندازی ها، مجوز خوراک آن، مجوز وام و تسهیلاتش حل شده مجوز پروانه اش که قبلاً قرار بود تمدید شود حل شده است؛ تقریبا مراحل آخر است اگر مشکلی پیش نیاید. 
افق کویر: یعنی این پروژه به زودی اجرایی خواهد شد؟
تاریخ من نمی توانم تعیین کنم منتها در حال پیگیری هستیم. 
افق کویر: نظر شما در رابطه با گفته آقای عسکری مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکری که گفته بود عده ای با پافشاریشان بر51% از اختصاص 8%سهام به شهرستان جلوگیری می کنند چیست؟
ما صورتجلسه را پیگیری می کنیم و سرفرصت صحبت خواهیم کرد.
افق کویر: در رابطه با قطع 1%عوارض آلایندگی معدن هم نظرتان را بفرمایید؟ 
بحث قطعی نبوده است و طبق تعهدات قبلی باید انجام شود که دارد انجام می شود.