هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

احداث پاسگاه بر سر راه بافق- نوق

احداث پاسگاه بر سر راه بافق- نوق



هفته پیش در خبرها آمده بود که» یک دستگاه خودروی پژو 405 در حوالی بلوار بهشت الحسین(ع) تا میدان شهدا بافق، حامل مقدار زیادی حشیش و تریاک توسط نیروی خدوم انتظامی بافق طی درگیری و تیراندازی متوقف شد و در این راستا چند نفر از قاچاقچیان زخمی و در نهایت دستگیر شدند.» این زد و خورد و درگیری در بافق فقط به همین مسئله اکتفا نمی شود! چه بسا در تبادل آتش، جان عزیزان نیروی انتظامی گرفته می شود و به فیض شهادت می رسند. همانگونه که همین اتفاق مشابه در چند سال پیش یکی از مسئولان نیروی انتظامی بافق را به درجه رفیع شهادت رساند.
دیدگاه کلی آن است که بافق به علت قرار گرفتن بر سر راه کرمان از دیر باز مسیری برای تردد کاروان های قاچاق چه مواد مخدر و چه سایر کالاها بوده است. در بیشتر مواقع برخورد نیروی انتظامی با آنها با اسلحه و با تعقیب و گریز همراه بوده است. که متأسفانه گاه ضربات جبران ناپذیری مثل حادثه فوق به بار آورده و زمانی هم در کوچک ترین درگیری بزرگترین موفقیت بدست آمده است.
آنچه که باعث می شود این تعقیب و گریز و این درگیری کاهش پیدا کند ساخت پاسگاه در مسیر حرکت این سوداگران مرگ می باشد، نظیر آنچه که هم اکنون در پاسگاه مهریز و نائین داریم. سربازان و جان برکفان نیروی انتظامی با بهره گیری از فناوری ها و ابزارهای جدید حتی «سگ کشف کننده مواد مخدر» قادر هستند تا با این سوداگران برخورد کنند. اگر چنین پاسگاهی بر سر راه بافق- نوق یا سیریز ایجاد شود مسلماً دامنه این درگیری به شهر و حتی به جاده بافق و یزد کشیده نخواهد شد و دیگر خودروهای حمل مواد مخدر احساس امنیت در این جاده نخواهند داشت. مسلماً این مسئله در دستور کار نیروی مقتدر انتظامی وجود دارد و دیر یا زود این جاده از عبور و مرور کم و بیش خودروهای حامل مرگ کاسته خواهد شد.

محمدحسین تشکری