هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

احداث واحد دامداری صنعتی بافاصله مجاز می باشد

احداث واحد دامداری صنعتی بافاصله مجاز می باشد



به گزارش هفته نامه افق کویر،شکل‌‎گیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد در سال ۱۳۸۰ اتفاق افتاد. با تصویب قوانین جامع دامپروری و افزایش بهره وری در سال ۸۹؛ علاوه بر ساماندهی اعضاء و دانش آموختگان رشته کشاورزی، صدور مجوزها و پروانه فعالیت واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی، غیرصنعتی، روستایی و عشایری در حوزه دامپروری و آبزی پروری به این سازمان واگذار شده است که سایر بخش‌‎های مربوطه و واگذاری‌‎ها و همچنین تعیین صلاحیت و رتبه بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز زیر پوشش این سازمان در آمد. طی تماسی تلفنی"محمدرضا خلف باغی" رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد به پرسش های افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: با توجه به اعلام برخی از شهروندان؛ نماینده نظام مهندسی در شهرستان بافق رفتار شایسته ای با ارباب رجوع ندارد، آیا در این زمینه تدابیری اندیشیده اید؟
سازمان نظام مهندسی؛ تلفن عمومی وبازرسی دارد؛زمانی که اتفاق و درگیری رخ داد به ما اطلاع و باتوجه به دو اخطاری که در گذشته به وی داده شده بود؛ نمایندگی از این شرکت گرفته خواهد شد و فردی که با ارباب رجوع درگیرشده هیچ گونه نقشی در این نمایندگی نداشته و یکی از اقوام مدیرعامل بوده که از نظر سازمان نظام مهندسی قابل پذیرش نیست و نمایندگی جدید چایگزین خواهد شد.
افق کویر: در خصوص نحوه خدمات الکترونیکی توضیحاتی ارائه بفرمایید:
کلیه خدمات الکترونیکی می باشد و افراد می توانند در منزل با سیستم یا تلفن همراه از طریق اینترنت اقدام نمایند و رفت و آمد کمتر شود. البته دفتر نمایندگی جهت رفاه حال شهروندانی که به اینترنت دسترسی ندارند راه اندازی گردیده و تلفن گویا جهت اعلام نظرات و شکایات با شماره ۴۲_۳۶۲۹۶۵۴۰ در دسترس می باشد.
افق کویر: اداره جهاد کشاورزی به برخی از مزرعه داران اعلام نموده؛ حق هیچگونه ساخت و ساز ندارید و حتما باید تغییر کاربری انجام شود؛ در این باره توضیح دهید؟
نمی توان در حریم روستا به علت بهداشتی؛ در زمین های کشاورزی جهت دامداری اقدام نمود، این یک دستورالعمل است و ساخت دامداری صنعتی با رعایت فاصله را می توان انجام داد. شهروندان باغ را تحت عنوان خانه روستایی تغییر کاربری داده که اینگونه موارد خلاف دستور است.
افق کویر: صحبت پایانی:
با توجه به وضعیت ویروس کرونا؛ سازمان نظام مهندسی سامانه خدمات الکترونیکی را جهت حفظ سلامتی شهروندان راه اندازی نموده که خوشبختانه تا به امروز پاسخگو مردم بوده است. بهره برداران به عنوان قشری که قابل احترام اند همیشه مورد توجه ما قرار خواهند داشت و با هرگونه بی احترامی و اختلال برخورد خواهد شد حتی اگر عزیزترین اعضا رفتار ناشایستی با ارباب رجوع داشته باشند. بنده؛ به عنوان رئیس سازمان امیدوارم دیگر شاهد اینگونه رفتار با ارباب رجوع نباشیم.

الهام نصیرزاده