هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

احداث بیمارستان بافق مشروط شد

احداث بیمارستان بافق مشروط شد



دکتر مسعود دانشی،  درشانزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با موضوع «بررسی طرح های  های صنعتی – معدنی و بهداشت و درمان» شهرستان که با حضور نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، گفت: برای ساخت بیمارستان که یکی از نیازهای اصلی شهرستان است با استفاده از بودجه‌های استانی و شهرستانی این طرح به بار نخواهد نشست و راهی جز تامین اعتبار از طریق بودجه های ملی وجود نخواهد داشت. 
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با اشاره به ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در بافق افزود: با توجه به بحران مالی شرکت سنگ آهن ساخت بیمارستان در گرو تأمین بودجه از طریق، طرح ملی هست.
وی با بیان اینکه با پیگیری نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی یک دستگاه آمبولانس تویوتا، به اورژانس ۱۱۵ بافق تخصیص یافت، گفت: به منظور تقویت ناوگان امداد و با پیگیری‌های مجدد رییس اورژانس استان و با توجه به نیاز این مرکز یک دستگاه آمبولانس دیگر به ناوگان امداد و اعزام شهرستان تا پایان ماه جاری اضافه خواهد شد.
دانشی ادامه داد: با توجه به این که آمبولانس های گرمسیری در وزارتخانه در حال تخصیص است و شهرستان نیز یکی از مناطق گرمسیری کشور به شمار می رود، انتظار است که با پیگیری این نوع آمبولانس به بافق تعلق گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با اعلام این خبر که اورژانس منطقه سبزدشت از اول شهریوربه صورت تمام وقت ارائه خدمت می کند عنوان کرد: نیازدیگر شهرستان اختصاص کد دوم شهری است که تا پایان سالجاری این کد به روستای مبارکه تخصیص داده می شود و روستاهای قطرم، شادکام و شرکت سنگ آهن را پوشش خواهد داد.
وی در رابطه با صدور مجوز داروخانه در سطح شهرستان بیان کرد: در حال حاضر ۵ داروخانه در بافق در حال ارائه خدمات به همشهریان است و تا پایان شهریور نیز مجوز داروخانه شبانه روزی شهرستان صادر می شود. با این روند نگرانی برای دانشجویان داروسازبافقی به وجود آمده است که می توان با متوقف نمودن صدور مجوز داروخانه به این نگرانی خاتمه داد.