هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

احتمال جیره بندی آب در استان یزد

احتمال جیره بندی آب در استان یزد


احتمال جیره بندی آب در استان یزد

به گزارش ایرنا 'محمدحسین امامی' روز شنبه به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی(19 تا 25 مهر) در جمع خبرنگاران این استان افزود: دیگر صحبت از کم آبی نیست بلکه باید از بی آبی صحبت کرد.
وی با بیان اینکه مسئولان استان باید خود را برای بحران احتمالی آب آماده کنند تصریح کرد: این موضوع به آنها ابلاغ شده هر چند امید داریم کار به قطعی آب و جیره بندی نکشد.
امامی از تهیه طرحی برای تامین آب شرب مردم در زمان عدم پاسخگویی شبکه شهری خبر داد و گفت: 35 درصد این طرح آماده شده و امید است تا پایان سال تکمیل شود.
وی تامین آب شرب و بهداشتی مردم را مهمترین برنامه مسوولان استان اعلام کرد و گفت: خشکسالی، 13 هزار میلیارد تومان در سال آبی جاری به بخش های اقتصادی استان خسارت وارد کرده است.
امامی، خسارات ناشی از خشکسالی به منابع اقتصادی استان را گسترده توصیف کرد و اظهار داشت: زنگ خطر به صدا در آمده و استان با چالش جدی روبروست.
این مسئول از بحران ریزگردها و طوفان، خطر آتش سوزی و به خطر افتادن حیات وحش بعنوان دیگر چالش هایی یاد کرد که استان با آن روبروست و گفت: فقر گیاهی ناشی از خشکسالی، این بحرانها را تشدید می کند.
وی انتقال آب از حوزه های خارج از استان را اجتناب ناپذیر دانست و با بیان اینکه این موضوع در دستور کار مسولان استان است بر صرفه جویی در مصرف آب از سوی شهروندان تاکید کرد.
امامی در ادامه به وضعیت ساخت و ساز در استان و مقاوم نبودن آنها در برابر زلزله اشاره کرد و گفت: متاسفانه نظارت واقعی بر ساخت و سازها اعمال نمی شود و این از مشکلات ما در استان است. 
وی وظیفه این نظارت را در دو بخش شهری و روستایی بر عهده سازمان نظام مهندسی دانست و افزود: شهرداری نیز باید در صدور پروانه و پایان کار دقت نظر داشته باشد.
وی بزرگترین معضل استان در بخش ساختمان را بحث نظارت اعلام کرد.
این مسوول از همایش کویر نوردی، برگزاری مسابقات مختلف در مدارس، مانور خشکسالی، افتتاح چند پروژه در شهرستان‌های اشکذر، اردکان، بافق، مهریز و خاتم، برپایی دوره های آموزشی و برپایی نمایشگاه بعنوان مهمترین برنامه های ویژه هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در استان نام برد.