هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اجرای طرح فاضلاب شهری آغاز شد

اجرای طرح فاضلاب شهری آغاز شد


اجرای طرح فاضلاب شهری آغاز شد

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، دوشنبه هفته گذشته،22 اردیبهشت ماه اجرای طرح فاضلاب شهری شهرستان بافق از محل خیابان مسجدجامع، میدان امام حسین(ع) آغاز شد.
عبدا...‌پور مجری طرح شبکه فاضلاب شهری شهرستان بافق در مورد روند و اجرای این طرح گفت: طرح فاضلاب شهری بافق به دو ناحیه الف و ب تقسیم شده است. ناحیه الف پیمانکار شرکت «کارآب‌پی» و ناحیه ب شرکت «کویر نوآب» یزد می‌باشد.
بخش ناحیه الف که توسط شرکت کارآب‌پی طبق قرارداد 100 کیلومتر لوله‌گذاری را بر عهده گرفته است.
وی افزود: اقطار لوله از 225 تا 800 بوده، اجرای این طرح به مدت 24 ماه پیش‌بینی شده است. فاز اول 100 کیلومتر بوده و بر اساس هماهنگی‌هایی که با شهرداری و ارگان‌های مربوطه انجام شده است قسمت به قسمت مجوز آن گرفته خواهد شد و در پنج جبهه مختلف عملیات آن شروع می‌گردد.
 عبدا...‌پور اظهار داشت: اولین اجرا از میدان امام حسین(ع) تا میدان فاطمیه بوده و زمان اجرای آن 27 روز پیش‌بینی شده است.
مجری طرح شبکه فاضلاب شهری عنوان کرد: قطر لوله‌ای که برای این مکان در نظر گرفته شده است 400 می‌باشد.
مهندس حسین مقرب مدیر طرح شرکت کارآب‌پی در مورد اجرای ناحیه الف گفت: این اجرا در مسافتی به طول 105 کیلومتر می‌باشد. شروع کار از 22 اردیبهشت سال 93 آغاز شده از منطقه الف به سمت تصفیه‌خانه فاضلاب که در باقرآباد می‌باشد اجرا خواهد گردید.
وی افزود: این قرارداد به مدت دو سال بوده و تا 25 اردیبهشت 95 به اتمام خواهد رسید. اعتبار آن از طرف شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق می‌باشد و همچنین سرمایه‌پذیر این طرح، شرکت آب و فاضلاب استان یزد خواهد بود.
مهندس مقرب عنوان کرد: دستگاه نظارت این طرح شرکت مهندسین مشاور جویاب‌نو می‌باشد. مجوزهای اولیه اخذ و هماهنگی‌ها صورت گرفته است.
در ادامه حاج حبیب حسن‌زاده مدیر روابط عمومی شرکت سنگ‌آهن به ارایه توضیحاتی در مورد طرح فاضلاب شهری پرداخت و گفت:
چندی پیش کلنگ طرح فاضلاب شهری شهرستان بافق جنب دانشگاه پیام‌نور با حضور مسئولین به زمین خورد.
وی افزود: کار به امید خدا با قدرت، قوت و استحکام شروع و با همین توان که مهیا است امیدواریم شاهد بهره‌برداری طرح در فاصله اندک باشیم.               
راضیه بیگی