هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اجرای حکم قصاص نفس قاتل اردکانی

اجرای حکم قصاص نفس قاتل اردکانی



سرپرست اجرای احکام دادگستری یزد گفت : با تأیید حکم قصاص نفس محکوم ٌ علیه (ع-د) از سوی دیوان عالی کشور و استیذان ریاست قوه قضاییه ، حکم در محل زندان مرکزی یزد اجرا شد.
سعیده رامش افزود : در پی کشف یک جسد مجهول الهویه در تاریخ اول مهر سال 91 در اطراف شهرستان اردکان ، مراتب سریعاً با حضور پلیس آگهی و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب اردکان در دستور کار مقامات قضایی و انتظامی قرار گرفت.
وی اظهار داشت : پس از بررسی های اولیه مشخص شد از زمان وقوع قتل 72ساعت می گذرد و با جستجوی پرونده های افراد مفقود شده و حضور خانواده مقتول ، جسد کشف شده به نام (ناصر  ج) حدوداً پنجاه ساله شناسایی گردید.
این مقام قضایی ادامه داد : کامیون مقتول در مبادی ورودی شهر اردکان کشف و تحقیقات در جهت شناسایی قاتل یا قاتلین آغاز و با تحقیقات قضایی و پلیسی قاتل کمتر از 24 ساعت دستگیر و با بازجویی های فنی و پلیسی به جرم خود اعتراف کرد ، ضمن اینکه پزشکی قانونی نیز علت فوت را ضربه جسم سخت به سر و شکستگی جمجمه اعلام نموده است.
سرپرست اجرای احکام دادگستری یزد تصریح کرد : این پرونده پس انجام تحقیقات کامل قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب اردکان با صدور کیفر خواست از آن مرجع قضایی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان ارسال و رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری استان انجام گردید.
وی گفت : قاتل ادعا داشته که قصد و نیت قبلی بر قتل نداشته و وقوع قتل پس از درگیری لفظی و ادامه درگیری فیزیکی اتفاق افتاده است اما شواهد و قرائن در پرونده و اعترافات قاتل مبنی بر درخواست تنها و بدون همراه به بیرون رفتن و تغییر از مسیر اصلی و کشاندن مقتول به دلایل واهی به مسیر های فرعی و خلوت دلیل بر انگیزه قبلی قاتل بر قتل دارد.رامش افزود : این پرونده پس از رسیدگی در دادگاه کیفری استان و تأیید دیوان عالی کشور و استیذان ریاست قوه قضاییه و نظر به عدم رضایت خانواده مقتول(اولیای دم) و اصرار به اجرای حکم در صبحگاه دهم دی ماه جاری با حضور اولیاء دم در محوطه زندان مرکزی یزد اجرا گردید.