هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

اتمام جاده بافق یزد فقط با 200 میلیاردتومان

اتمام جاده بافق یزد فقط با 200 میلیاردتومان



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به آغاز به کار تکمیل محور بافق به یزد گفت: تکمیل آسفالت محور یزد - بافق به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محسن صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با بیان اینکه تنها کمتر از 30 کیلومتر از این محور برای آسفالت‌ریزی و انجام عملیات بهسازی و روکش آسفالت باقی مانده ‌است اظهار داشت: برای تکمیل آسفالت این محور به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی با بیان اینکه این محور از محورهای پر تردد در استان است ادامه داد: به دلیل وجود معادن و حمل مواد معدنی همواره ترافیک سنگینی در این محور داریم و تردد خودروهای سنگین در این محور زیاد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد میزان تردد روزانه در این محور را نزدیک به دو هزار دستگاه خودروی سنگین برشمرد و اضافه کرد: تردد خودروهای سنگین و کشنده‌های مواد معدنی فشار زیادی به آسفالت می‌آورد و بخش اعظمی از خرابی‌های آسفالت به دلیل تردد ماشین‌آلات سنگین است.
وی با بیان اینکه بهسازی آسفالت این محور را پیگیری و اجرایی خواهیم کرد افزود: برای دوام بیشتر در این محور از نوعی آسفالت الیافی استفاده خواهد شد تا میزان خسارت‌ها کاهش یافته و دوام این محور نیز بیشتر شده و عمر طولانی‌تری داشته باشد.
صادقیان با تاکید بر اینکه این محور از اولویت‌های سال جاری این نهاد است اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با جذب نیمی از این اعتبار عملیات بهسازی و روکش آسفالت مقدار باقی مانده از محور بافق به یزد آغاز شده است و با جذب 150 میلیارد تومان دیگر این پروژه تکمیل خواهد شد.