هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

پاسخگوی خواسته های به حق ما نیستند

پاسخگوی خواسته های به حق ما نیستند



به گزارش هفته نامه افق کویر، شهرک امام حسین(ع) یا همان شهرک سنگ آهن چندین سال است که زمینهای آن واگذارشده و خانه های زیادی درآنجا ساخته شده و می شود. شهروندان این شهرک به طرق مختلف مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده اند، ولی تا به امروز هیچکس جوابگوی خواسته های به حق آنها به عنوان شهروند نبوده است. خبرنگار این هفته نامه یکبار دیگر به بیان مشکلات ساکنین این شهرک پرداخته تا شاید مسئولین مربوطه که شانه از بار مسئولیت خالی کرده اند به خود آمده و اقدامی درخور انجام دهند.
 زنی 56 ساله که 7 سال است به خانه نوساخته خود در شهرک امام حسین (ع) با هزار امید و آرزو مستقر شده با دلی رنجور گفت: در این شهرک هیچ امکاناتی وجود ندارد جاده و کوچه ها آسفالت نیست، حتی آژانس ها هم قبول نمی کنند وارد شهرک شوند زمانیکه نام شهرک را می شنوند یا نمی آیند یا اینکه می گویند بیاید کنار کمربندی ما وارد خاکی نمی شویم؛ اگر هم بیایند هزینه بیشتری دریافت می کنند.
وی افزود: باید یک نفر پاسخگو باشد؛چندین دفعه به فرمانداری و شهرداری مراجعه کرده ایم، ولی هیچکس عهده دار مشکلات این شهرک نیست.
 زن جوانی گفت: هزینه سرویس مدرسه بیشتر پرداخت می کنم، چون از مسیر خاکی وارد می شوند فرمانداری نامه برده ایم، حتی شمارهایمان را دادیم که با ما تماس بگیرند، ولی متأسفانه هیچ اقدامی انجام ندادند.  
وی افزود: ساکنین حتی نزد نماینده مجلس هم رفته اند هر روز برو بیایی دارند در این ارگانها، شهرداری می گوید شهرک هنوز واگذار شهرداری نشده است و از سوی دیگر تعاونی مسکن سنگ آهن می گوید طبق قرارداد کارهایی که برعهده تعاونی بوده انجام شده و شهرک را به شهرداری واگذار کرده است. شما را به خدا بگویید از دست مسئولین به کجا پناه ببریم. ما که از شهر و کشور دیگری نیستیم این شهرک هم جزئی از شهر است.
زن 32 ساله دیگری گفت:  جاده را زیر کوبی کرده اند هر زمان ماشین عبور می کند تمام منزل ما زیر خاک می شود هر روز باید گردگیری کرد، حتی روزی چندین دفعه. 
وی افزود: عصرها فرزندانمان در خاک های آلوده بازی می کنند و ما نمی توانیم مانع کودکانمان شویم این خاکهای آلوده که سگ و هوای آلوده معدنی بروی آن نشسته را نمی توان با خاک بازی کودکان گذشته مقایسه کرد. عصر که رفت و آمد خودروها زیاد می شود آسمان شهرک مه آلود است فکر میکنی ابرها به زمین آمده اند و اینجا را غبار می گرد جمعیت ساکن در شهرک زیاد است. 
وی تصریح کرد: سطل زباله به اندازه کافی نیست. در این مکان سگ ها رفت و آمد دارند. ساکنین از دست مار و عقرب ها به تنگ آمده اند. یکی از ساکنین صبح که از خواب بیدار می شود ماری بروی قفسه سینه اش حلقه زده بود. شما آقای مسئول خودتان را جای این بنده خدا بگذارید آن موقع چه حسی خواهید داشت؟!
وی عنوان کرد: در اینجا هیچ آسایشی نداریم نه روحی نه جانی، اگر شهرکی راه اندازی می گردد باید به فکر تمامی جوانبش باشند. شهرک پردیس که یک خانواده هم در حال حاضر در آنجا زندگی نمی کند آسفالت گردیده است؛ زمانیکه برای آسفالت مراجعه کرده ایم گفته اند باید اداره گاز و آبفا کارشان اتمام گردد آنجا هم مراجعه کرده ایم می گویند تمام کارهای لوله کشی در این شهرک به اتمام رسیده و می توانند آسفالت کنند، حتی کوچه ها نامگذاری نشده است و برای آدرس دادن با مشکل روبرو هستیم.
وی ادامه داد: همه قسمتهای شهر از وسایل بازی برخوردار است، ولی این شهرک وسایل بازی ندارد. زمان تحویل این خانه ها از ما هزینه آسفالت و.... را گرفته اند؛ اما از کمترین امکانات برخوردار نیستیم.
یکی دیگر از ساکنین گفت: چندین بار فرزندم را نزد پزشک برده ام و گفته اند جایی که خاک است فرزندتان نرود و در خاک بازی نکند. در محله ای که زندگی می کنیم خاکی است و حساسیت پوستی گرفته ایم. چندسالی که به این محله آمده ایم دستانم خراب شده است به پزشک که مراجعه کردم علت آن را آلودگی هوای اطراف اعلام کرد که هرروز بروی دست و صورت ما می نشیند. 
وی افزود: این درختانی که مشاهده می کنید را خودمان کاشته ایم ماشین با هزینه های خودمان آورده ایم خاک برداری کرده و خاک را تعویض کرده ایم؛ البته خاکش را از شهرداری با التماس و درخواست گرفتیم، حتی آبیاری این درختان تا مدتی پیش با خانواده ها بود و نوبت بندی کرده بودیم که دیگر با مراجعات مکرر آخر توانستیم یک تانکر آب برای درختانی که در همین شهرک سبز هستند بگیریم. همه هزینه های اولیه آبیاری، کود، درخت و... را خودمان شراکتی پرداختیم. 
وی تصریح کرد: این شهرک تلفن ثابت ندارد، از روشنایی برخوردار نیست شب در این شهرک از ترس نمی شود رفت؛ حتماً باید مرد همراهت باشد، حتی سرقت هم در این شهرک صورت گرفته که تمامی دار و ندار همسایه ما را برده اند. 
وی عنوان کرد: قسمت ورودی اصلی شهرک مکانی که مختص فضای سبز است بلوک چینی شده و پاتوق افراد ناشناس گردیده است. در مسیر راه است و غیر قانونی ساخته شده است می خواستند آن را خراب کنند که اعتراض کردند. وقت و نیمه وقت موتور سوارها در این مکان رفت و آمد دارند. 
وی ادامه داد: زمین برای مدرسه و مسجد در نظر گرفته شده، ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است. همه اقدامات بستگی به آسفالت معابر و کوچه ها دارد. از مسئولین می خواهیم به مظلومیت امام حسین(ع) به مشکلات این شهرک رسیدگی کنند.