هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است

تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، نهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق در محل سالن مدیریت شرکت سنگ آهن در آهنشهر برگزار گردید.
شورای شهر به جد پیگیر مسئله D19 است
در ابتدا سخنگوی شورای شهر بصورت گذرا به موضوع تحصن اشاره کرد و گفت: در اواخر دولت قبل، هیئت وزیران تصمیم گرفت که 5/71 درصد از سهام شرکت را بابت رد دیون واگذار کند. مردم و مسئولان مخالف این واگذاری بدون در نظر گرفتن حق شهر بودند؛ تا اینکه تحصن ها آغاز شد، تمامی اقشار مردم؛ نه تنها کارگران بلکه اصناف و حتی کامیونداران نیز حساسیت نشان دادند.
وی درخصوص نقش شورای اسلامی شهر بافق در اعتراضات گفت: اگر شورا احساس مسئولیت نمی کرد، تحصن به شکلی دیگر جلو می رفت؛ حتی به سطح شهر، امامزاده و مسجدجامع کشیده می شد. شورا سعی کرد با بیانیه از طریق نماز جمعه، و نشریات مواضع رسمی خود را اعلام کند.
سخنگوی شورای شهر به مسئله D19 هم اشاره کرد و گفت: شورای شهر به جد پیگیر این مسئله هست.
سپس حضار درخصوص موضوع جلسه که اگر چغارت دولتی بماند بهتر است یا خیر؟به بحث و تبادل نظر پرداختند.
تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است
دکتر میرغنی زاده با ابراز خرسندی درخصوص تشکیل کارگروه گفت: این کارگروه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است و کارگروه کارشناسی نیست؛
وی افزود:  موضوع خصوصی سازی، دولتی و تعاونی بودن شالوده قانون اساسی است.
وی تصریح نمود: در مسئله خصوصی سازی باید زیربنای شهر فراهم شود، جاده، گاز و... داشته باشیم.
میرغنی‌زاده گفت: هم‌اندیشی مهم است و باید این را رشد داد.
وی افزود: باید همراه و همگام با هم در هم اندیشی توسعه بافق باشیم و اگر اشکالی بر فردی وارد هست او را در جمع کارگروه محاکمه کنند نه بیرون از آن.
وی بر لزوم کارگروه تأکید نمود وافزود: تحصن نقطه ضعف کار اجتماعی است باید طوری کارکنیم که بگویند بافق از طریق کارگروه و مسئولان کارآمد و کاردان، حقش را گرفت نه اعتراض و تحصن!
امیرحسین تفکری فرماندار اسبق بافق گفت: بنده مخالف خصوصی سازی نیستم؛ چون مخالفت با قانون اساسی است؛ ولی به این شکل قبول را ندارم؛ چون این شیوه درباره شرکت سنگ آهن اصلاً درست نبوده و نیست.
امیرزاده، عضو شورای شهر بافق افزود: امروز در کشور جمهوری اسلامی معدنی با 2/1 میلیارد تن سنگ واگذار می شود. اتفاقی که درباره بافق صورت گرفت نباید پیت معدن واگذار می شد. تفاوت بافق و چادرملو این است که پیت چادرملو واگذار نشده است؛ ولی در بافق این کار متأسفانه صورت گرفته است.
سیدمحمدرضا فهیمی‌بافقی هم گفت: انشا... مسئله معدن بافق به نفع مردم و شهر حل خواهد شد و بعد از آن، همه در کنار هم در زمینه توسعه شهر با اتحاد کار کنیم.
کاظم کریمزاده در ادامه این جلسه گفت: با خصوصی سازی موافقم بدین شرط که بدانیم که چه کالایی داریم.
وی ادامه داد: و قیمت کارشناسی دقیق روی معدن چغارت باید می گذاشتند، نه اینکه بگویند معدن فرسوده است!
وی گفت: خصوصی سازی خوب هست؛ ولی این نوع واگذاری «رانت خواری» است.
در ادامه محمدرضا صباغیان با انتقاد از این مسئله که تا کنون در این جلسات 4 فرماندار تغییر یافته اند گفت: هرازگاهی فرمانداری برای چند صباحی می آید و می رود به گونه ای در جلسه هم اندیشی بعدی فرماندار جدیدی حاضر می شود.