هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

برای برپایی نماز مجبوریم از پیاده‌رو استفاده کنیم

برای برپایی نماز مجبوریم از پیاده‌رو استفاده کنیم



یکی از نقش های اساسی مسجد آن است که زمینه عبادت پر حضور و خالصانه را فراهم نماید تا مؤمنان در آن جا با پرداختن به نماز و ذکر و دعا، زنگار غفلت از دل و جان بشویند و با خداوند متعال به معنای واقعی کلمه انس بگیرند. ابعاد تربیتی مسجد به گونه ای با ابعاد عبادی آن مرتبط است، زیرا عبادت پرورش دهنده روح و روان آدمی بوده و پاسخ به آن در واقع، پاسخ به یک نیاز طبیعی و مهم اوست. کسی که نیازهای جسمی و روانی خود را به طور منطقی پاسخ گوید شخصیتی متعادل می یابد.
عبادت و راز و نیاز با خداوند نیاز واقعی و فطری هر انسان و مکمل، بلکه مقوم شخصیت اوست. گرچه عبادت در هر مکانی این نیاز روحی را به طور نسبی أمین می کند، ولی این نیاز در مسجد و عبادتگاه بهتر و کامل تر تأمین می شود. بر این پایه، انسان بنا به فطرت خویش، معبد و مسجد را دوست می دارد و بدان عشق می ورزد.
«اصغر رضایی» عضو هیئت امناء مسجد حضرت رقیه(س) با مراجعه به دفتر هفته نامه افق کویر در خصوص مشکلات و کمبودهای این مکان مقدس به نمایندگی از اهالی خیابان مالک اشتربافق در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت:
مسجد محله ما فضای بسیار کوچکی دارد؛ برای برگزاری مراسم مذهبی خصوصاً در ماه مبارک رمضان برای اینکه از لحاظ فضا دچار مشکل نباشیم، مجبور به جدا کردن قسمتی از پیاده رو جهت استفاده، برای ادای فریضه نماز شده ایم. هر چند با این کار مشکل ما کمرنگ و به صورت موقتی حل می شود؛ ولی با توجه به وضعیت آب و هوای شهرستان، آفتاب شدید،گرمای طاقت فرسا هنگام اذان ظهر، سر و صدای زیاد هنگام بر پایی نماز، مشکلات دیگری را برای نمازگزاران در پی خواهد داشت.
 وی افزود: برای حل این مشکل به خیلی از ادارات مربوطه مراجعه و از آنها در خواست مساعدت نمودیم؛ اما از هیچ کدام پاسخ مثبتی برای حل و فصل این مشکل اهالی دریافت نکردیم. حال از شما به عنوان یک رسانه درخواست دارم تا درد دل مردم را به گوش مسئولین ذیربط برسانید تا  انشاا... مشکل محله ما بعد از چندین سال رفع شود.
عضو هیئت امناء مسجد حضرت رقیه(س) گفت: زمین این مسجد توسط پدر شهید کوشکی زاده وقف گردیده و صاحب اصلی زمین خود شهید می باشد. 12 متر از زمینی را که توسط پدر شهید کوشکی زاده برای ساخت منزل وی در نظر گرفته شده بوده است وقف ساخت خانه خدا می شود.                            
راضیه بیگی