هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بازتاب شماره 747

بازتاب شماره 747



هفته نامه افق کویر بر آن د‌ارد‌ که د‌ر ستون بازتاب شهرد‌اری به سوالات شهروند‌ان عزیز بپرد‌ازد‌ و جوابیه شهرد‌اری محترم نیز د‌ر همین صفحه به خوانند‌گان گرامی ارائه شود‌، به امید‌ این که پیشنهاد‌ات و انتقاد‌ات شما باعث بهتر شد‌ن شرایط بافق شود‌.
***
سئوال  سلام، قابل توجه شهرداری بافق، پیاده روهایی كه به تازگی سنگ فرش شده هنگامی كه می خواهند زمینی را برای ساختن مغازه ساخت و سازكنند سنگ فرش آنها به كلی برداشته و خراب می شود. از شما خواهشمنداست پیگیری نمایید. 
913-034
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند در صورت تخریب موزائیک فرش پیاده رو های معابر و یا موارد دیگر از این قبیل (فضای سبز)در موقع ساخت و ساز، هزینه خسارت از مالک ملک اخذ می گردد.
سئوال با سلام خدمت شهرداری بافق، می خواستم بپرسم ساكنین شهرك امام حسین(ع) بلوار انقلاب، چرا نباید از حداقل امكانات شهری مانند آسفالت و فضای سبز برخوردار باشند؛ در صورتی هر مبلغی كه دیگران موقع ساخت و ساز به شهرداری پرداخت می كنند ما هم پرداخت می كنیم؛ امیدوارم در زمانی كه همه از عدالت اجتماعی صحبت می كنند پاسخگو باشید. 916-527
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند ساخت فضاهای عمومی  ایجاد باغچه، نصب سنگ جدول، زیر سازی و آسفالت شهرکهای واگذاری طبق قانون بعهده واگذار کننده شهرک مربوطه می باشد. شایان ذکر مبالغ پرداختی  در هنگام اخذ پروانه ساخت  در جمع آوری زباله ، لکه گیری آسفالت و ... هزینه  می شود.
سئوال با سلام، خیابان مهدیه، کوچه شقایق(مهدیه 21) گودالهای ناشی از گاز هنوز پر نشده و بارها پیام فرستادیم یا با شهرداری تماس گرفته ایم و علی رغم پیگیریهای زیاد هنوز کوچه درست نشده است؛ لطفاً به ما بگویید چه کسی باید پاسخ گو باشد؟ باعنوان( اهالی کوچه شقایق) 0913-435
جواب: ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند ترمیم کانالهای حفر شده بعهده شرکت محترم گاز می باشد و در این امر تذکر لازم داده شده است.
سئوال با عرض سلام خدمت شهردار محترم، خیابان كنار شهرك فرهنگیان دو سال هست كه در حال زیرسازی است تا آسفالت شود؛ اما به آخر نمی رسد؛ چرا؟!!
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند جدول گذاری و زیرسازی  معبر فوق انجام گردیده و و بزودی آسفالت آن  انجام خواهد شد.
سئوال سلام، قابل توجه شهرداری بافق، لطفاً سطل زباله برای فرعی انقلاب24بگذاریدكه آشغال هایشان را سركوچه پهن نكنندپیگیری كنید. 
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند موضوع بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد.شایان ذکر است  با توجه به اینکه زباله های منازل طبق برنامه زمانبندی انجام شده از درب منازل جمع آوری می شود توصیه می شود به منظور حفظ بهداشت و زیبایی شهر شهروندان عزیز حتی الامقدور از گذاردن پاکت زباله در جایگاه های زباله سطح شهر خودداری نمایند.
سئوال قابل توجه شهرداری بافق، چند عدد تابلو سر كوچه فرعی 17و فرعی 19روبروی كفش ملی در بلوار امام(ره) از قبل مانده و تابلو جدید هم نصب شده؛ لطفاً اقدام لازم به عمل آید.
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند برنامه ریزی جهت نصب کلیه تابلوهای سطح شهر انجام شده و در حال اقدام می باشد.
سئوال شهردار محترم بافق ضمن تشكر و قدردانی از دستور جنابعالی برای آسفالت كامل بلوار كشاورز، به استحضار می رساند در خصوص نصب چراغ بلوار و رنگ آمیزی و خط كشی بلوار به ویژه تابلو آخر بلوار كه هیچگونه تابلویی نصب نشده و احتمال خطر در شب برای غیر بومی هاكه نا آشنا هستند و ضروری و لازم است در اسرع وقت اقدام گردد. تا علاج واقعه قبل از وقوع و حادثه ناگوار برای انسانی پیش نیاید و رفع خطر و جلوگیری شود. 913-713
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند در خصوص رنگ آمیزی سنگ جداول  و  تکمیل نصب تابلوهای این مسیر اقدام لازم انجام خواهد شد. شایان ذکر است تامین روشنایی بلوار مذکور به عهده اداره برق شهرستان می باشد.
سئوال در پاسخ به سئوال شهروند محترمی که در خصوص لزوم اخذ پروانه جهت ساخت بنا و هزینه های بالای آن سئوال کرده بودند به شرح ذیل به اطلاع می رساند:
 جواب که هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر می بایستی پس از صدور پروانه ساختمان انجام گیرد و شهرداری موظف می باشد بلافاصله پس از دریافت گزارش و یا مشاهده موارد تخلف ساختمانی (از قبیل نداشتن پروانه، اضافه بنا، پیشروی غیر مجاز، عدم رعایت حسن همجواری و ...) نسبت به تعطیلی ساخت و ساز و ارجاع پرونده به کمیسوین ماده 100 شهرداری ها که متشکل از نماینده وزارت کشور، نماینده شهر و نماینده قوه قضائیه است اقدام نماید.
شایان ذکر است هزینه صدور پروانه در املاک مسکونی مانند شهرک های واگذاری و یا اماکنی که طبق قوانین و مقررات تفکیک شده اند و رعایت قوانین و مقررات از جمله حد نصاب های قانونی را کرده باشند معمولا مبلغ اندکی و کمتر از یک میلیون تومان می باشد.
سئوال ضمن تشكر از خدمات شهرداری، لطفاً نسبت به تعمیر آبسردكن های شهر اقدام كنید یا آب ندارند و یا آب گرم است؛ مثل پمپ بنزین و اگر می شود شیرهای آبسردكن ها تعویض شود(قبل از اینكه آبی بخوریم میزان زیادی هدر می رود. 
913-145
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند موضوع بررسی و اقدام لازم انجام خواهد شد. 
سئوال با سلام، لطفاً قبل از میدان چهارده معصوم یک دست انداز احداث کنید. این خیابان به دلیل کم عرض بودن خطرات زیادی دارد. لطفا رسیدگی کنید.0913-967
جواب ضمن تشکر از پیام شهروند محترم به اطلاع می رساند با توجه به مصوبه شورای ترافیک شهرستان اقدام شده است.